۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۷۲۹۳۴۶

دعوت مراجع تقلید و شخصیت‌های حوزوی و کشوری از مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن

دعوت مراجع تقلید و شخصیت‌های حوزوی و کشوری از مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن
مراجع تقلید، علما و شخصیت‌های حوزوی و کشوری در سخنان و بیانیه های جداگانه از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن 1401 دعوت کردند.

اشاره: انقلاب اسلامی ایران در زمینه حضور مردمی، یک نمونه منحصربه فرد و بی‌نظیر است. انقلاب اسلامی در مرحله وقوع با رهبری مدبرانه و قاطع حضرت امام و حضور پررنگ مردم توانست هرگونه ابتکار عمل بازدارنده‌ای را از رژیم وابسته، عقب مانده، مستبد و فاسد پهلوی گرفته و در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ قدرتمندانه پیروزی را به دست آورد. حضور فراگیر مردمی از تمام اقشار، از شهرهای کوچک تا در تهران و در خیابان‌های منتهی به کاخ‌های استقرار محمدرضاشاه و مستشاران آمریکایی علیه حکومت شاهنشاهی، حقیقتی بود که روزنامه‌نگاران و تحلیلگران سیاسی را به تعجب واداشته بود؛ حقیقتی که روایت یکی از تفاوت‌های جدی انقلاب ایران با سایر انقلاب‌های رخ‌داده در قرن اخیر بود. مردم از عمق جان به شعارهای اصیل انقلاب باور داشتند و تا پای جان در مقابل نظام دژخیم پهلوی ایستادند که تقدیم هزاران شهید قیام‌های ۱۹ دی قم، ۲۹ بهمن تبریز، دهم فروردین یزد و ۱۷ شهریور تهران نشانه‌ای بر خواست عمومی ملت ایران است. انقلاب اسلامی با الگوی مردم محور و با مجتمع شدن گرداگرد یک فقیه دینی شکل گرفت و از این رو با حرکت هایی که به‌وسیله یک جمع نظامى یا حتى یک گروه مبارز مسلح در کشور‌های دیگر، در برابر چشمان بى‌تفاوت مردم انجام می گرفت، فاصله عمیقى دارد؛ حرکت هایی که در مدت کوتاهی به ضد خود تبدیل شد و دشمن بار دیگر بر آن کشورها تسلط یافت.

از این رو خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، متن بیانات رهبر انقلاب اسلامی، مراجع تقلید، علمای حوزه علمیه و شخصیت های نظام در دعوت از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی بیست و دوم بهمن را منتشر می کند.

دعوت مراجع، علما و شخصیت‌های حوزی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، رهبر معظم انقلاب:

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار صدها تن از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش، فرمودند: ۲۲ بهمن امسال مظهر اتحاد ملی است، به توفیق الهی ۲۲ بهمن امسال مظهر حضور، عزت، اعتماد مردم به یکدیگر و اتحاد ملی است.

توصیه من به آحاد مردم عزیزمان این است که سعی کنند این راهپیمایی و روز بزرگ و حرکت با شکوه را مظهر اتحاد و اعتماد ملی قرار دهند و این پیام را به صراحت به دشمن برسانند که تلاش او برای از بین بردن اتحاد ملی خنثی شده است و نمی‌توانند مردم را از یکدیگر و از نظام جدا و نظام را به مردم بدبین کنند یا گروه های مختلف مردم را به جنگ با یکدیگر بکشانند.

 

دعوت مراجع تقلید و شخصیت‌های حوزوی و کشوری از مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن

حضرت آیت الله مکارم شیرازی:

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان جلسۀ تدوین شرح صحیفۀ سجادیه، به مناسبت فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سخنانی اظهار داشت: هنگامی که امام راحل(قدس سره) اعلام جمهوری اسلامی کردند، بسیاری از تنگ نظران تصور می کردند این انقلاب چند روزی بیشتر نمی پاید. الحمدلله الان چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است. سرّ این طول عمر، با وجود توطئه های دشمنان اتحاد میان مردم است. اگر این هماهنگی و اتحاد ادامه یابد، این انقلاب ان شاءالله تا ظهور امام زمان (ارواحنا له الفداء) ادامه خواهد یافت.

اینجانب از همۀ مردم عزیز تقاضا می کنم که با حضور پرشور، در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنند و صدایشان را به گوش جهانیان برسانند که تأثیر بسیار مهمی در تزلزل روحیۀ دشمنان و رسوایی آنان دارد.

 

دعوت مراجع، علما و شخصیت‌های حوزی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن

حضرت آیت الله نوری همدانی:

انقلاب اسلامی ایران به‌ رهبری امام خمینی (رحمت الله علیه) و مجاهدت‌های علمای بزرگ و حضور حماسی همه اقشار جامعه به ثمر رسید و توانست نفوذ نظام سلطه را در این کشور از بین ببرد و در برقراری نظام اسلامی تلاش نماید و در این راه شهدای فراوانی تقدیم نمود. امروز وظیفه همگان بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و تلاش برای رفع نواقص است تا آرمان‌های امام و شهدا و خواسته عموم مردم تحقق نهایی پیدا کند.

بدون شک حضور مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن امسال موجب ناامیدی دشمنان اسلام و ایران خواهد بود و وحدت و همدلی را به نمایش خواهد گذاشت. توفیق همگان را از خداوند متعال خواستارم.

دعوت مراجع تقلید و شخصیت‌های حوزوی و کشوری از مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن

حضرت آیت الله سبحانی:

 بسمه تعالی

راهپیمایی 22 بهمن ما مظهر وحدت ملی و اتفاق کلمه است و موجب یأس دشمنان و بدخواهان می‌باشد. بنابراین شایسته است همگان در این امر شرکت نمایند.

 

دعوت مراجع تقلید و شخصیت‌های حوزوی و کشوری از مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن

دعوت آیت الله جوادی آملی از مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن

حضرت آیت الله جوادی آملی آحاد مختلف مردم را به حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت و اظهار امیدواری کرد تا همگان با جلال و شکوه و با اخلاص با دعا و سلام بر شهداء در این راهپیمایی شرکت کنند.

وی بیان داشت: باید همگان اعم از مسئولان و مردم در حفظ ارزش های انقلاب، پاسداری از خون پاک شهدا و صیانت از پیام امام راحل بکوشند و در انجام وظایف و مسئولیت ها کوتاهی نکنند و مردم نیز با حفظ وحدت و همدلی در صحنه حضور پیدا کرده تا این امانت الهی به دست صاحب اصلی اش برسد. ان شاء الله

 

دعوت مراجع، علما و شخصیت‌های حوزی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن

آیت الله رجبی:

حضور پرشور و یکپارچه ملت در راهپیمایی 22 بهمن برای دشمنان درس آموز خواهد بود که بدانند هنوز مردم پای این نظام ایستاده و آنان در مقابل ملت اقدام می کنند، قطعا دشمنان در هرجا ببینند که ملت پشتیبان نظام اسلامی و رهبری است ادبیات سیاسی آنها عوض می شود و هم در اقدامات خود تجدید نظر می کنند و ما تجربه های فراوانی در این زمینه داشته ایم.

حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن برای اندک مزدوران داخلی و نظام سلطه این پیام را دارد که بدانید شما در برابر موج خروشان ملت عددی نیستید و افرادی که بر اثر تبلیغات و پروپاگاندای غربی و استکباری تصورات خامی برای آنها به وجود آمده این پیام را دارد که این تصورات و خواب های آشفته تعبیر نخواهد شد.

دعوت مراجع، علما و شخصیت‌های حوزی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن

آیت الله کعبی:

راهپیمایی ۲۲ بهمن مظهر وحدت، اقتدار، امنیت و عزت ملی است.، ملت ایران به عنوان یک فریضه و یک عمل صالح سیاسی و رزمایش عمومی، اقتدار ایران پر افتخار و استوار را در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشن خواهد گرفت.

فیلم هایی که از روز شنبه ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ صادر خواهد شد مثل همیشه ایران یکپارچه و مقتدر را در صحنه جهانی به نمایش خواهد گذاشت و توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی و معاندان و بدخواهان را نقش برآب خواهد کرد.

دعوت مراجع، علما و شخصیت‌های حوزی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن

آیت الله اعرافی:

۲۲ بهمن امسال با همیشه متفاوت و وظایف همه‌ی ما سنگین و تاریخی است و ازاین‌رو، باید بر ضرورت همکاری بسیار گسترده برای برگزاری راهپیمایی پرشکوه ۲۲ بهمن ماه تأکید شود و همه سهم و نقش خود را یافته و با تمام توان برای تحقق آن اقدام و برای اقامه‌ی این تکلیف خطیر قیام نمایند.

بی گمان مردم شریف ایران با همه‌ی گروه‌ها و گرایش‌ها و اصناف و طبقات در دریای مواج حضور دلدادگان انقلاب و ایران، موج آفرین خواهند بود و بار دیگر صحنه‌های شگفت انگیز و افتخار آفرین خلق خواهند کرد و آینده‌ای درخشان را رقم خواهند زد.

دعوت مراجع، علما و شخصیت‌های حوزی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

راهپیمایی روز ۲۲ بهمن، همیشه در دستگاه محاسباتی دشمن اخلال و تحیر ایجاد کرده است. امسال نیز حضور باشکوه در تجدید میثاق با انقلاب اسلامی، امام و رهبری و حمایت از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی ضربه محکمی بر دهان یاوه گویان و بدخواهان نظام اسلامی خواهد زد. راهپیمایی ۲۲ بهمن مصداق بارز جهاد کبیر و عمل صالح است و بی شک جدای از برکات عظیم دنیایی یک سعی مشکور و مأجور در درگاه الهی است.

دعوت مراجع، علما و شخصیت‌های حوزی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن

قالیباف، رئیس مجلس:

مردم عزیز کشورمان با قدم‌های استوار و شرکت یکپارچه در راهپیمایی 22بهمن، بار دیگر نشان خواهد داد فداکارانه بر عهد و پیمان خود با شهدای والامقام و امام بزرگوار وفادار بوده و در هیچ شرایطی در برابر زورگویان عالم به‌ویژه شیطان بزرگ؛ آمریکای جنایتکار از  نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های آن دست نخواهد کشید.

دعوت مراجع، علما و شخصیت‌های حوزی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن

محسن رضایی:

مردم ایران سرمایه‌گذاری عظیمی برای انقلاب کرده‌اند و به این سادگی دست از انقلاب بر نمی‌دارند و همه در ۲۲ بهمن شاهد حضور میلیونی مردم خواهیم بود.

دعوت مراجع، علما و شخصیت‌های حوزی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن

ستاد کل نیروهای مسلح:

ملت با ایمان، متمدن، قهرمان، غیور و عاشق وطن، در پاسخ به ندای وحدت‌بخش رهبر حکیم انقلاب اسلامی با حضور حداکثری در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن و تجدید پیمان با آرمان‌های امام عظیم‌الشأن(ره) و بیعت دوباره با مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بار دیگر با نمایش انسجام و اتحاد ملی، روح تازه‌ای در کالبد انقلاب، نظام اسلامی و کشور خواهند دمید و صفحه دیگری به افتخارات خود در سطح ملی و فراملی خواهند افزود.

بیانیه مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم:

بسم الله الرحمن الرحیم
چهل و چهارمین سالگرد طلوع خورشید درخشان انقلاب اسلامی بر ملت سرافراز ایران و همه ملت‌های آزاده جهان تبریک و تهنیت باد.

انقلابی که نویدبخش رجعتی مبارک به ارزشهای الهی و اسلامی بود. انقلابی که متکی بر قدرت ایمان ملتی شجاع و مصمم بود. انقلابی که هیبت و هیمنه پوشالی همه قدرت‌های مستکبر دنیا را به سخره گرفت. انقلابی که در هیچ مرز نژادی و جغرافیایی محصور نماند و با تکیه بر شعارهای فطری، وجدان آگاه و بیدار همه مستضعفان و آزادگان عالم را مخاطب پیام بلند وجاودانه خویش ساخت.

دشمنان انقلاب اسلامی در طول ۴۴ سال گذشته در راستای بی اثر ساختن دست‌آوردهای انقلاب از هیچ اقدامی کوتاهی نکردند و با تحمیل جنگ هشت ساله، هجمه سنگین فرهنگی و تبلیغاتی و محاصره و تحریم اقتصادی، همه توان خود را برای مقابله با انقلاب اسلامی به کار بستند.

اما حاصل این کینه توزی‌ها و نفرت‌انگیزی‌ها چیزی جز سرافکندگی بیش از پیش برای دشمنان و قدرت فزاینده و همه جانبه جریان انقلاب و مقاومت نبوده است.

متاسفانه در چند ماه گذشته سرویس جاسوسی آمریکا، رژیم صهیونیستی، کشورهای اروپائی و برخی کشورهای مرتجع منطقه به بهانۀ برخی از ضعف‌های داخل سیستم و با فراخوان عناصر سلطنت‌طلب‌، منافقین و احزاب تجزیه‌طلب با تمام امکانات و با فریب تعدادی جوان ساده دل، جنگ همه جانبه‌ای را در داخل و خارج کشورعلیه انقلاب اسلامی به راه انداختند و بعضی اعتراضات را تبدیل به اغتشاش کرده و لطمات جبران ناپذیری به مردم، امنیت کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد ساختند که اگر هدایت‌های رهبری انقلاب و حمایت‌های امت حزب‌الله و همیشه در صحنه و نیروهای بسیجی و ایثارگر در ارتش، سپاه و نیروی انتظامی نبود، این غائله به این زودی پایان نمی یافت.

مناسب است در اینجا تشکر خود را از رهبری معظم برای عفو مقتدرانه و حکیمانه تعداد نسبتا زیادی از زندانیان فریب خورده بمناسبت ایام الله دهه فجر که موجب الفت بیشتر و آرامش در کشور شد، ابراز داریم.

آنچه که گاه آزردگی این ملت شریف و بزرگوار را به دنبال دارد، گرانی و تورم افسار گسیخته، فاصله طبقاتی ومشکلات فرهنگی واجتماعی می‌باشد که فعالیت مضاعف مسئولان را می‌طلبد.

مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، ضمن دعوت همه مسئولان به حرکت در چارچوب قانون و توجه به مشکلات معیشتی اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه، همه اقشار و مسئولان را به وحدت حول محور ولی فقیه زمان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) دعوت نموده و همگان را به شرکت در مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲بهمن دعوت می‌نماید.

مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم
۲۰بهمن۱۴۰۱

دعوت مراجع، علما و شخصیت‌های حوزی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن

دعوت مجمع نمایندگان طلاب از مردم انقلابی ایران برای حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن

بسم الله الرحمن الرحیم
والفجرولیال عشر
نصرمن الله وفتح قریب

پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ و ظهور نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک شکاف راهبردی در هندسه قدرت جهانی بود که ایران را به یک "قدرت برتر" منطقه‌ای و بازیگر توانمند در عرصه معادلات بین‌المللی تبدیل و در ادامه با نفوذ منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای گفتمان خود و صدور انقلاب، نویدبخش تمدن نوین اسلامی و زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت و قدرتی نوظهور در عصر جاهلیت مدرن گردید.

پیشرفت های ۴۴ ساله ایران اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی که با عقب گردهای متعدد آمریکایی ها و صهیونیزم به عنوان دشمن شماره یک ملت ایران معنادارتر شده است، ثبات داخلی ایران عزیز و آشفتگی مضاعف امریکایی‌ها در ادامه حضور منطقه‌ای آنها وتزلزل و رو به سقوط بودن اسراییل را به طور کامل هویدا کرده است.

دستاوردها و پیشرفت‌های شگفت‌انگیز کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف، آن هم به رغم توطئه‌ها و نقشه‌های زنجیره ای دشمن برای براندازی های سخت، نرم و هوشمند و ترکیبی فهرست افتخارآمیز دستاوردها و پیشرفت‌های میهن اسلامی در عرصه های مهم رقم زده است؛ از جمله احیای هویت و مردم سالاری دینی، استقلال سیاسی، ثبات و امنیت داخلی، ترویج گفتمان مقاومت و استکبارستیزی و همچنین در حوزه های علم و فناوری، انرژی، سلامت، هسته‌ای و بازدارندگی دفاعی جلوه‌گری های درخشانی داشته است، در کنار مقاومت و ایستادگی برابر دشمنان و عبور از بحران های گوناگون، سرمایه گرانسنگ و پشتوانه توانمندی را برای تداوم حرکت ملت ایران به سوی افق های روشن آینده و فتح قله های رفیع پیشرفت جهانی تولید کرده است که تاثیرات خود را در بستر "قوی و قدرتمند شدن" روزبه روز پدیدارتر خواهد ساخت.

آنچه تا به امروز توانسته است ماندگاری انقلاب اسلامی و توسعه کرانه های نفوذ گفتمان آن در پهنه جهانی را رقم زند در حقیقت همان مولفه ها و ارکان اصلی آن یعنی "عنایات حق تعالی، مکتب متعالی اسلام ناب محمدی، الطاف بیکران اهلبیت(ع) بویژه امام رضا(ع) و امام زمان(عج)، رهبری حکیمانه و بی بدیل ولی فقیه، مردم بصیر وانقلابی و شهید پرور و ایثارگر "بوده است؛ که هم اکنون الگویی ارزشمند و سرنوشت‌ساز را فراروی آحاد ملل و جوامع دیگر برای رهایی از سلطه مستکبران گشوده است.

ملت شریف قهرمان، انقلابی، ولایی و بصیر ایران با شرکت در جشن ملی پاسداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و راهپیمایی۲۲بهمن، مصمم‌تر و مقتدرتر از گذشته نشان خواهد داد، جمهوری اسلامی ایران با وجود برخی چالش ها و موانع تحمیلی اردوگاه دشمن و در راس آن رژیم تروریستی ایالات متحده آمریکا وصهیونیزم بویژه در عرصه تحریم و جنگ اقتصادی وجنگ ترکیبی، در بی‌نظیرترین وضعیت و موقعیت اقتدار در مقابل جبهه خبیث و پلید استکبار و صهیونیزم به سر می‌برد.

به فضل الهی این اقتدار که قبل از هر چیز بر اعتماد، امید و ایمان مردم استوار است، با آموختن درس استکبار ستیزی و تولید ظرفیت‌های مقابله با نظام سلطه به دیگر جوامع منتقل و صادر شده و سرانجام تیر خلاصی را به لیبرال دموکراسی غرب و نظم نوین پلید آمریکایی شلیک خواهد کرد و جامعه جهانی را به درک بهتر حاکمیت جهانی عدالت و حقیقت مطمئن می سازد.

مجمع نمایندگان طلاب وفضلای حوزه علمیه قم با تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تکریم و تعظیم به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب و بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و شهیدان والا مقام عرصه‌های دفاع مقدس،دفاع از حرم، خدمت، سلامت، مقاومت اسلامی بویژه سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و میثاق دوباره با آرمان‌های بلند آنان، بیعت خود با مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) را تجدید و از آحاد ملت ایران و عموم علاقه مندان به جمهوری اسلامی و ایران سرافراز دعوت می کند با حضور گسترده خود در مراسم های دهه فجر بویژه راهپیمایی پرشکوه ۲۲بهمن۱۴۰۱ دین خود به ایران واسلام وامام وشهیدان وایثارگران ادا نمایند.

 

پیام آیت الله اراکی به مناسبت 22 بهمن

گزارش خبرگزاری رسا حاکی است، آیت الله محسن اراکی عضو شورای عالی حوزه نیز با صدور پیامی ، مردم را به حضور در راهپیمایی دعوت و تاکید کرد: بار دیگر سالروز قیام عظیم ۲۲ بهمن فرا رسید. امسال در چهل و چهار سالگی انقلاب اسلامی ایران نام ایران در سراسر جهان به عنوان نماد ایستادگی و مقاومت و شجاعت و ایثار و جهاد در راه برقراری عدالت و در هم کوبیدن بت های استکبار و ستم که در رژیم فاسد و ضد بشری آمریکا و هم پیمانان غربی و عربی اش جلوه گر است، نامی بلندآوازه و شناخته شده است.

مردم عزیز و فرهیخته و شهیدپرور استان مرکزی همچون سایر افراد ملت بزرگ ایران امسال نیز همچون سال‌های پیش با حضور شکوهمند و حماسی خویش در راه پیمائی ۲۲ بهمن مشتی محکم بر دهان دشمنان انقلاب و ملت خواهند کوبید و بار دیگر بیعت خود را با مقام معظم ولایت و اتحاد و یکپارچگی خود را در دفاع از آرمان‌های انقلاب به نمایش خواهند گذاشت.


آیت الله خاتمی:
راهپیمایی ۲۲ بهمن مهر پایان پیروزی انقلاب مردم بر تمام توطئه های استکبار است
آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی حضور در راهپیمای را تعظیم شعائر دانست و ابراز کرد: هرکجا که نام انقلاب اسلامی است نام دین و معنویت هم هست و تجلیل از این نظام اسلامی تعظیم شعائر است.

وی ادامه داد: هر روز دهه فجر برای افرادی که آن روزها را درک کرده اند، حادثه و خاطره است، این انقلاب بزرگ قرن جای تحلیل بسیار دارد و ما تنها کشوری هستیم که در جهان ۴۴ سال است که جشن انقلاب می‌گیریم، کشورهای دیگر این شکوه و عظمت را ندارند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه راهپیمایی فردا هم تکلیف شرعی و هم تکلیف میهنی است، خاطرنشان کرد: تکلیف شرعی برای آنهاست که می‌بینند دین به صحنه آمده است؛ این نظام و حکومتی را که دغدغه اش حفظ دین است، باید تقویت کرد تا بماند اما تکلیف میهنی است از آن جهت برای همه آنان که به استقلال ایران می‌اندیشند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ایران کشوری است که تحت الحمایه هیچ قدرتی نیست، تصریح کرد: فردا همه آنها که به ایران سربلند عشق می‌ورزند، در راهپیمایی شرکت خواهند کرد. قرآن حضور در صحنه را یک تکلیف می‌داند لذا مؤمنین در همه عرصه‌هایی که قرآن آن را «امر جامع» می نامد، باید حضور یابند و حضور در راهپیمایی دشمن شکن 22 بهمن از جمله آن موارد است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: حضور در راهپیمایی فردا مصداق شکر نعمت و وفای به عهد است و در واقع حضور در راهپیمایی فردا وفای به عهدی است که با امام (ره) و شهدا بسته ایم.

آیت الله خاتمی راهپیمایی 22 بهمن را نماد وحدت مردم ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: حضور ملت ایران نماد وحدت و ناکامی دشمنان انقلاب اسلامی است که در این ایام گذشته برای از بین بردن انقلاب خیز برداشته بودند و راهپیمایی فردا مهر پایان پیروزی انقلاب شما مردم بر تمام توطئه ها است.

خطیب نماز جمعه پایتخت افزود: راهپیمایی فردا نماد بصیر ملت ایران است که دشمن شناس هستند و راه مقابله با دشمن را می دانند.


آیت الله سعیدی مطرح کرد؛
راهپیمایی ۲۲ بهمن، مظهر اتحاد ملی
آیت الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم نیز در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته که در مصلی شهر مقدس قم برگزار شد با اشاره به چهل و چهارمین طلوع فجر انقلاب اسلامی گفت: خدا را بر این نعمت و حاکمیت الله در قرن حاضر که در امتداد ولایت پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) است، شکرگزاری می کنیم.

وی افزود: امروز ایران اسلامی در ستیز با استکبار و طاغوت جهانی با اقتدار و عزمی استوار ایستاده و برای ساخت تمدن جهانی به پیش می رود.

آیت الله سعیدی با دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن بیان کرد: دهه فجر آغاز انقلاب تمدنی و بستر ساز انقلاب جهانی به دست مبارک حضرت حجت ابن الحسن (عج) است و به فضل الهی این انقلاب متصل به ظهور خواهد بود.

خطیب نماز جمعه شهر بانوی کریمه(س) با اشاره بر اینکه راهپیمایی 22 بهمن تاکیدی بر شعار نه شرقی و نه غربی است، ابراز کرد: حضور در راهپیمایی عملی صالح و نشانه ایمان، جهاد، دفاع از ولایت و تجدید بیعت با امام، شهدا و رهبر انقلاب است. دشمنان این نظام از راهپیمایی گسترده ملت ایران در هراس است و 22 بهمن امسال به فضل الهی مظهر اتحاد ملی خواهد بود.

تولیت حرم حضرت معصومه ادامه داد: دشمنان ملت ایران بدانند نمی توانند مردم را از یکدیگر و نظام جدا کنند و مردم ما را به جنگ با هم مجبور نمایند، هدف دشمن به زانو درآوردن انقلاب اسلامی است و حضور ملت این دشمنی را خنثی و به حول و قوه الهی این آرزو را به گور خواهد برد.

 

بیانیه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب‌اسلامی

بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم
انقلاب اسلامی یادگار ایمان و غیرت مردان و زنانی است که با جان خود الفبای عزت را در دفتر ایران نگاشتند و از خون خود جوهری ابدی در کالبد این آب و خاک دمیدند.

انسانهایی که با چشمان حقیقت بین روح خدا را دیدند و با پرچم ربنالله در راه حق استقامت کردند تا این پرچم در بالاترین قله‌های جهانی به اهتزاز درآمد. انسان‌هایی که با نفس روح الله زنده شدند و قلب خالی پرچم سه رنگ کشورمان را پر از الله کردند.

اکنون ما وارثان خون‌هایی هستیم که سیاهی طاغوت و سردی ذلت را با سرخی ابدی شستند و ثابت کردند که بالاتر از سرخی رنگی نیست. اکنون که به همت بصیرت پدران و مادران این سرزمین و تبعیت از ولایت؛ ایران اسلامی علیرغم فراز و فرودها؛ فتنه ها؛ جنگ‌های ترکیبی و توطئه‌های پی درپی دشمنان قسم خورده؛ در راه پیشرفت به سوی قله افتخار در حرکت است؛ بر ماست که با تمام وجود بر حفظ این ودیعه و کنز الهی همت گمارده و به جهانیان اثبات کنیم غریو تکبیر از گلدسته های این حرم هیچ گاه قطع نخواهد شد و تا رفع ظلم و ستم از تمام عالم و پیوستن همه ملتهای مظلوم جهان به این ندای دشمن شکن ؛ از پا نخواهیم نشست.

اینک و در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛ با گرامی داشت یاد خاطره لاله های به خاک افتاده این مرز و بوم بویژه شهدای امنیت؛ ما مردم ایران زمین از هر قشر و صنف با هر سلیقه و نظر بویژه طلاب و روحانیون با حضور در صحنه یوم الله ۲۲ بهمن به شیاطین خبیث جهانی نشان خواهیم داد که تیرهای تفرقه بر پیکر این ملت ولایت مدار اثری نخواهد داشت و تنها عزمها راسخ تر و گامها محکمتر خواهد شد.

بیانیه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم به مناسبت ۲۲ بهمن

بسم الله الرحمن الرحیم
رهبر معظم انقلاب (دام ظله العالی ):
"بیست و دوم بهمن، اوج قله حرکت و افتخار ملت ایران است".
انقلاب اسلامی ایران از دهه ی چهل و با مدیریت مجتهدی آگاه به زمان و شجاع و قدردان نعمت ولایت و سرمایه ی نسل هایی پیشین که میراث حوزه های علمیه و مردم متدین بود؛ با خروش علیه کاپیتولاسیون آمریکایی‌ها در ایران و در قالب نهضت ۱۵ خرداد شکل گرفت .
مردم مؤمن و انقلابی کشور عزیزمان ایران آرام‌آرام زمینه ی حضور و شکل گیری حکومت در راستای ارزش های قرآن و اهل بیت( علیهم السلام) را فراهم آوردند و در نهایت با استقبال بی نظیر از بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی(قدس سره)، پس از پانزده سال تبعید و دوری از میهن،حکومت اسلامی را در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ بنا نهادند و در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ با رأی «آری» تثبیت بخشیدند.

آن چه انقلاب اسلامی ایران را از دیگر انقلاب‌ها متمایز می سازد؛ صبغه فرهنگی آن و تلاش مردم برای تحقق ارزش های الهی در جامعه می باشد .
این انقلاب، نوعی جدید از انقلاب را به جهانیان عرضه کرد وبسیاری از نظریه های انقلاب را به چالش کشید و دچار تغییر کرد.
ملت ایران با انقلاب عظیم خود "آزادی و اقتدار" را به جای وابستگی به سلطه گران ترجیح داد و برای حفظ این استقلال با تمام وجود در این راه مقاومت و ایثارگری کرد.
علیرغم همه توطئه ها و کارشکنی‌ها و دشمنی های دنیای استکبار، دنیا شاهد است که ایران اسلامی امروز قویتر از هز زمان دیگری است و در عرصه های مختلف علمی جایگاه درخشانی را کسب کرده است.

" وذکّرهم بأیام الله"

ملت شریف ایران!
۴۴ سال از پیروزی انقلاب می گذرد، نسل حاضر باید از گذشته این مرز و بوم با خبر باشد تاقدر وضعیت فعلی را همان طور که شایسته و بایسته است بداند. بر همین اساس "جهاد تبیین" در عرصه‌ دستاوردهای این انقلاب مبارک، بر همه علاقه مندان نظام اسلامی واجب شرعی و ملی است.

آن چه که می تواند این انقلاب را تهدید کند و از سوی دشمن با انواع توطئه ها دنبال می‌شود؛ جدا نمودن رکن رکین ملت از محور وحدت بخش و عزت آفرین رهبری و مکتب اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) است .بنابراین، حفظ اتحاد و انسجام در کشور که از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است، دارای اهمیت بسیار بالایی است.
اغتشاشات اخیر دقیقاً این بُعد از ابعاد قوت نظام اسلامی را هدف گرفته بود و تجزیه طلبی، جنگ داخلی و سلب اعتماد میان نظام و ملت در سیاهه ی توطئه‌های دشمنان جا داشت. البته مردم شریف ایران، هم چون مقاطع پیشین، این بار هم با عملکردی تحسین برانگیز جنگ ترکیبی دشمن را خنثی نموده و آنان را از جدایی ملت و نظام ناامید کردند.
اکنون در آستانه یوم الله ۲۲ بهمن و راهپیمایی عظیم درجشن پیروزی انقلاب قرار داریم. حضور حماسی یکایک مردم شریف ایران در این بزرگداشت، بیعتی دوباره با آرمان‌های حضرت امام راحل (قدس سره)و شهدای ایران اسلامی و لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب، آیت الله العظمی امام خامنه ای (دام ظله العالی ) است که ان شاء الله توسط شما ملت بصیر به منصه ظهور خواهد رسید.

گفتنی است، ائمه جمعه، نمایندگان ولی فقیه، علمای بلاد، مسؤولان و شخصیت های حوزوی و دیگر مسؤولان و شخصیت ها نیز با صدور پیامی از مردم خواستند تا با حضور در راهپیمایی 22 بهمن حماسه ای دیگر خلق کنند.

ارسال نظرات