۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۷۲۹۳۵۹

انتشار کتاب ارزشمند «محاضرات فی الشهادات»

انتشار کتاب ارزشمند «محاضرات فی الشهادات»
کتاب گران‌سنگ «محاضرات فی الشهادات؛ دروس و مباحث» از آثار فقهی آیت الله کریمی جهرمی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب گران‌سنگ «محاضرات فی الشهادات؛ دروس و مباحث» از آثار فقهی آیت الله کریمی جهرمی منتشر شد.

این اثر مهمّ که مجموعه‌ای از دروس خارج معظم له است، عهده‌دار تبیین و بررسی مباحث اساسی در باب شهادات در قضاوت می‌باشد.

مولّف ارجمند در مقدّمه کتاب، اهمیت مباحث شهادات و نقش آن در قضاوت را بیان کرده و سپس با محورقراردادن کتاب شریف شرائع محقّق حلّی ره، این مباحث مهم را ارایه نموده است.

آیت الله کریمی در رساله مهم فقهی «محاضرات فی الشهادات» به طور مفصّل و مستدلّ به مباحثی، همچون ماهیت عدالت، معاصی مانع عدالت، توبه از معاصی مضرّ به عدالت، شهادت زنان در قضاوت، حقوق الهی و انسانی و ... پرداخته و در ضمن مباحث، به صفات رذیله‌ای که موجب خدشه به عدالت می‌شود اشاره کرده‌اند.

«الکلام فی صفات الشاهد»، «تفسیر الکبیره»، «فی ترک المندوبات»، «اقسام الحقوق» و «وجوب اداء الشهاده» از جمله فصل‌های این کتاب است که مرجع عالیقدر ضمن سال‌های تدریس خارج فقه به آنها پرداخته‌اند.

این اثر فقهی استدلالی، به تازگی توسط موسسه بوستان کتاب در ۶۰۸ صفحه منتشر شده است و علما، اساتید، محقّقان و پژوهشگران و علاقه‌مندان به مباحث استدلالی فقهی می‌توانند آن را از فروشگاه‌های موسّسه بوستان کتاب در سراسر کشور تهیّه نمایند.

ارسال نظرات