۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۷۲۹۳۶۱
حجت‌الاسلام شبان نیا در گفت‌وگوی تفصیلی با رسا مطرح کرد؛

حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن؛ تیرخلاص به معاندین داخلی و خارجی

حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن؛ تیرخلاص به معاندین داخلی و خارجی
عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) گفت: با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان می‌دهیم معاندین نظام جایگاهی در میان مردم ندارند و مردم در دفاع از جمهوری اسلامی درمیدان هستند.

اشاره: دهه فجر بروز اوج قدرت جمهوریت و مقبولیت نظام جمهوری اسلامی ایران است. معاندینی که سال‌ها مناصب مهم و حساس کشور را با آرای مردمی که بر اساس وعده و وعیدها به دست آورده بودند و امروز مدعی هستند که ارکان نظام از مقبولیت برخوردار نیست، باید به دهه‌های فجر گذشته در شهرها و استان‌های مختلف مراجعه کنند و ببینند که مردم علاوه بر شعارهایی که علیه استکبار جهانی می‌دادند، از اشرافیت و جریان مدیریت داخلی نیز گلایه‌های بسیار داشتند. امروز فرصتی است تا جهانیان بفهمند که میزان مقبولیت و ارزش نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از گذشت 44 سال، بیش از گذشته پابرجاست و این صداهای گوش خراش امروز علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، برخاسته از عقده شکست‌های پیاپی دشمنان است.

از این رو خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا به سراغ حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم شبان نیا، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) رفت تا با وی پیرامون ایام الله دهه فجر، حماسه پرشکوه مردم که مشت محکمی بر دهان دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود به گفت‌وگو بپردازد.

رسا ـ حضور مردم در دهه فجر انقلاب اسلامی و راهپیمایی پرشکوه 22 بهمن چه پیام‌هایی برای جهانیان خواهد داشت؟

با توجه به اینکه سالیان سال و حتی شاید بتوان گفت از ابتدای پیروزی انقلاب است که دشمن برای شکست دادن انقلاب تلاش و برنامه ریزی می‌کند. حضور مردم در راهپیمایی‌ها نشان دهنده این است که این نقشه دشمن مانند گذشته نقش بر آب شده است.

مردمی بودن و جمهوریت نظام در کنار اسلامیت نظام از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود. به همین جهت حضور و مشارکت مردم در نظام جمهوری اسلامی از اهمیت فوق العاده به سزایی برخوردار است. یکی از نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی ایران، حضور مردم و مشارکت آن‌ها در استمرار و بقای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

از ابتدای شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان نظام تلاش کردند هم بحث اسلامیت نظام را با حربه‌هایی که از ابتدای انقلاب اسلامی به کار بردند دچار خدشه کنند و هم تلاش کردند که حضور مردم را در تجمعات و برهه‌های حساس و لازم نظام جمهوری اسلامی کمرنگ کنند. از این رو شما می‌بینید تلاش‌های حداکثری دشمنان نظام در عرصه‌های مختلف چه انتخابات و راهپیمایی مأیوس کردن مردم از حضور در صحنه‌های حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران است.

راهپیمایی 22 بهمن به ویژه امسال بعد از آن اغتشاشاتی که اتفاق افتاد که دشمنان نظام امید داشتند که بتوانند مردم و به ویژه نوجوانان و جوانان را نسبت به نظام مأیوس کنند و آن‌ها را نسبت به انقلاب فاصله بدهند؛ اما خواهند دید که حضور مردم در راهپیمایی نشان دهنده این پیام است که آن افرادی که در قالب اغتشاشات آمدند و پشت سر دشمنان بیرونی ما حرکت کردند؛ چه افرادی که فریب خوردند و چه افرادی که جزو لیدرهای آن بودند، برخلاف ادعاهایی که دشمنان مطرح می‌کردند، در واقع عده‌ای قلیل از ملت بزرگ ایران بودند.

شرکت در راهپیمایی 22 بهمن امسال به این معناست که عموم مردم ایران با نظام همراهی دارند. شرکت در این راهپیمایی در واقع به معنای اعلام حمایت و وفاداری نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. اگر ما بخواهیم اهمیت مشارکت مردم را بیان کنیم در این دوره از راهپیمایی 22 بهمن می‌توانیم بگوییم که آن شهدای انقلاب از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا آن شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع امنیت و به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای دیگری که جان خودشان را برای این نظام مقدس فدا کردند، برای اینکه این حرم باقی بماند، الآن مشارکت ما در این راهپیمایی در واقع یک نوع دفاع از حریم حرم نظام و جمهوری اسلامی است که همیشه دغدغه شهدا، امام عزیز ما و همینطور رهبر معظم انقلاب بوده است.

رسا ـ علت افزایش تحرکات و دشمنی‌های جریان‌های معاند در داخل کشور در این روزها با صدور انواع بیانیه‌ها و جلسه‌ها چیست؟

به دلیل اینکه اینها بارها به تعبیر رهبر معظم انقلاب که فرمودند بسیاری از این افرادی که نقشه کشیدند، حربه‌هایی را به کار بردند برای اینکه نظام جمهوری اسلامی ساقط شود؛ اما امروز بسیاری از اینها به درک واصل شدند و عمرشان کفاف نداد که نابودی جمهوری اسلامی ایران را ببینند. اینها نتوانستند آن روزی را که به دنبال تحققش بودند را ببیند.

شما دیدید بسیاری از این افراد در آستانه چهل سالگی انقلاب گفتند که ما اجازه نمی‌دهیم نظام جمهوری اسلامی ایران چهل سالگی خود را ببیند. بسیاری از اینها همین سال بعد از این اغتشاشات این سخن را مطرح کردند که 22 بهمن امسال متفاوت از سال‌های دیگر خواهد بود. آن‌ها گفتند که ما می‌خواهیم انقلاب جدید را جشن بگیریم. دشمنان به تصور خودشان تصور می‌کردند که این اغتشاشات منجر به یک انقلابی دیگر در کشور خواهد شد.

در نتیجه 22 بهمن امسال از سالهای دیگر متفاوت خواهد بود. همه اینها نشان می‌دهد که دشمنان برنامه‌هایی جدی برای 22 بهمن امسال داشتند؛ ولی چیزی که تا به حال نشان می‌دهد، این است که معلوم است که نظام جمهوری اسلامی و مردم بزرگ ایران را به درستی نشناخته‌اند. ملت بزرگ ایران به رغم مشکلاتی که به ویژه در حوزه معیشت دارند؛ اما پای انقلاب ایستاده‌اند.

مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال به معاندین خارجی و داخلی نشان می‌دهند. آنها که در صدد براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند؛ اما مردم نسبت به نظام آن چنان وفادارند که دشمنان نمی‌توانند این موضوع را تصور کنند؛ چون انقلاب مایه عزت و اقتدار برای مردم ایران و مردم کل دنیا است. هر چند مشکلاتی وجود دارد؛ ولی مانع از این نیست که پیروزی‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی را نادیده بگیریم.

الآن معاندین بحث تجزیه ایران را مطرح می‌کنند که معنای آن این است که ایران به مناطق مختلف یا کشورهای مختلفی تبدیل و تقسیم بشود تا دیگر ایران قدرتی نداشته باشد. اما این یکپارچگی که الآن در نظام جمهوری اسلامی ایران شاهد هستیم، با این وجود که قومیت‌ها و مذاهب مختلفی را در ایران داریم؛ اما همگی مانند دوست و برادر زیر یک پرچم حرکت می‌کنیم. دشمن تمام تلاش خود را کرد که این وحدت و یکپارچگی را از ایران بگیرد؛ اما با حضور به موقع مردم در صحنه و با عملکرد مجاهدانه نیروهای مدافع امنیت به حمدلله حربه دشمن کارساز نبود.

بی شک شرکت در راهپیمایی 22 بهمن می‌تواند تیر خلاصی به معاندینی باشد که برای خودشان برنامه ریزی و تصور کردند که می‌توانند امسال را سال جشن برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران قرار دهند. ان شاءالله با حضور در راهپیمایی 22 بهمن نشان می‌دهیم این معاندین نظام در میان مردم جایگاهی ندارند.

اغتشاشات ضربه و هزینه زیادی برای اعتبار جمهوری اسلامی ایران داشت. این اغتشاشات در جاهای مختلف باعث شد که هزینه‌های سنگینی را بپردازیم. اما حضور مردم در این راهپیمایی باعث می‌شود که بسیاری از آن هزینه‌هایی که به سبب این اغتشاشات پرداختیم جبران شود. از طرفی کارگزاران نظام جمهوری اسلامی بتوانند در عرصه بین الملل با اقتدار بیشتری در موضوعات مختلف ورود پیدا کنند.

رسا ـ هر انقلابی ریزش‌ها و رویش‌هایی دارد، خوشبختانه رهبر انقلاب نیز اشاره فرمودند که بخش قابل توجهی از دهه هشتادی‌ها در مراسم اعتکاف امسال شرکت داشتند، این حضور پرشور نوجوانان دهه هشتادی را حامل چه نکته‌ای می‌دانید؟

فضای کشور ایران در حال حاضر فضایی است که به حمدلله رویش‌های انقلاب به تعبیر رهبر معظم انقلاب بیش از ریزشهایش بوده است. نظام جمهوری اسلامی ایران مانند همیشه رو به جلو بوده است. البته ما در حوزه‌های مختلف آسیب‌هایی داریم؛ حوزه‌هایی مانند اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و به ویژه در حوزه رسانه.

ما در حوزه رسانه آن طور که باید حقش را ادا نکرده‌ایم. ما در فضای مجازی یک جاهایی میدان را به دشمن واگذار کرده‌ایم. آن‌ها نیز با استفاده از فرصت یک قشری از جوانان و نوجوانان به ویژه بچه‌های دهه هشتادی را تحت تأثیر القائات خودشان قرار دادند. اما همین کسانی که تحت تأثیر قرار گرفتند بسیاری از اینها افرادی هستند که دلشان با انقلاب و اسلام همراه بود. منتهی دشمن به صورت مقطعی، گاهی با القائات خود تلاش می‌کند که احساسات آن‌ها را برانگیزاند و رودرروی نظام قرار دهد.

از طرفی شما می‌بینید همین جوانان و نوجوانان حضور پرشوری در مراسمات مذهبی دارند. شما از  پیاده روی اربعین بگیرید تا مراسم معنوی اعتکاف که رهبر معظم انقلاب بدان اشاره فرمودند. همین حضور بچه‌های دهه هشتادی در جاهای مختلف حضوری جدی است. الآن شما همین راهپیمایی 22 بهمن را ملاحظه کنید، خواهیم دید که این بچه‌های دهه هشتادی همین‌ها حماسه‌ای خلق خواهند کرد که نشان می‌دهد اگرچه عده‌ای قلیل از آن‌ها در این نسل تحت تأثیر القائات دشمن هستند؛ ولی قشر عظیمی از این جوانان و نوجوانان در میدان انقلاب حضور دارند.

از مراسم اعتکاف بگیرید تا سایر مراسمات مذهبی و انقلابی، عموم مردم ما نشان داده‌اند که با انقلاب و آرمان‌های آن همراهی دارند. این القائات و تأثیراتی که عده‌ای به صورت مقطعی گذاشتند مقطعی و گذرا خواهد بود. دشمن نمی‌تواند اینها را به عنوان نیروی دائم خود به حساب آورد؛ چون بعد از اینکه حقایق روشن شود، وقتی که حقانیت انقلاب برای اینها نشان داده شود، اینها دل‌های حق جویی دارند و دنبال حقیقت هستند و دیگر به دنبال دشمن و در مسیر آن حرکت نخواهند کرد.

ان شاءالله همین بچه‌های دهه هشتادی با شرکت خود در راهپیمایی نشان خواهند داد، تحلیلی که رهبر انقلاب فرمودند بسیار دقیق بود. اگر می‌خواهید بچه‌های دهه هشتادی را بشناسید، باید در مراسماتی آن‌ها را بشناسید که یا بحث بندگی خدا مطرح است یا آنجایی که بحث دغدغه، خطر و تهدید برای انقلاب مطرح می‌شود. آن وقت می‌بینید که همین‌ها می‌آیند در دفاع از انقلاب و اسلام وارد میدان می‌شوند.

در جایی که بحث خطر تجزیه نظام جمهوری اسلامی مطرح می‌شود آنها به میدان می‌آیند؛ چون تمام جوانان و نوجوانان ما به ویژه بچه‌های دهه هشتادی به دنبال اقتدار، قدرت و عظمت مردم ایران هستند. این عظمت به دست نمی‌آید مگر اینکه همه ما زیر پرچم انقلاب در سایه رهبری‌های رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم و در سایه ولایت تمام ما یکپارچه ان شاءالله مظهر قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی باشیم.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات