۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۷۲۹۳۷۲
مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم:

طلاب بسیجی آموزش دیده برای اجرای مأموریت جهاد تبیین، اعزام می شوند

طلاب بسیجی آموزش دیده برای اجرای مأموریت جهاد تبیین، اعزام می شوند
حجت الاسلام سیدحقی گفت: طلاب بسیجی آموزش دیده به شکل منسجم و هدفمند برای اجرای مأموریت جهاد تبیین اعزام می شوند.
 

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدروح الله سیدحقی مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم صبح امروز در دومین روز از دوره توانمندسازی طلاب بسیجی در عرصه جهاد تبیین با عنوان"والفجر" که در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد با اشاره به هدف تشکیل بسیج طلاب درکلام امامین انقلاب اظهار داشت: بسیج طلاب و روحانیون به عنوان امام دیگر اقشار بسیج جامعه باید بیش از هر چیز مروج و نشر دهنده تفکر و روحیه بسیجی و در جایگاه دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی باشد.

وی افزود: تفکر و روحیه بسیجی، تفکر و اندیشه خدامحوری و خداباوری است و مبتنی بر زندگی توحیدی می باشد. مجاهدت خستگی ناپذیر و حرکت جهادی از برکات اندیشه توحیدی و خداباورانه است و طبعاً افراد با چنین تفکر و روحیه ای، در برابر سختی ها و مشکلات از پا نمی نشینند.

وی همچنین گفت: البته باید توجه داشت که منظور از جهاد هر تلاشی نیست، بلکه تلاشی که دفع مانع کرده و دشمن را ناکام بگذارد، ضمن آن که ما باید توجه داشته باشیم که فضای امروز فضای جنگ است و در این عرصه ما رسالت بسیار مهم و سنگینی برعهده داریم، کما این که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، فضا از زمان دوران دفاع مقدس نیز سخت تر و پیچیده تر هم شده است.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم در ادامه با اشاره به نقش کلیدی علما و روحانیت در شکل گیری و استمرار انقلاب اسلامی ابراز داشت: فطرت های بیدار در دنیای امروز تشنه دریافت معارف نورانی قرآن و اهل بیت(ع) است و در این راستا طلاب و فضلای بسیجی، وظیفه ای بسیار کلیدی و الهام بخش برعهده دارند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین وظایف ما ایجاد و توسعه روحیه بسیجی و جهادی در حوزه های علمیه و بدنه روحانیت است، ضمن آن که باید به نیازهای تبلیغی و تبیینی دیگر اقشار جامعه نیز توجه جدی داشته باشیم.

حجت الاسلام سیدحقی بیان داشت: در عرصه جهاد تبیین نیز وظیفه مهمی بر دوش ماست که برگزاری این دوره توانمندسازی، زمینه سازی برای افزایش مهارت و دانش طلاب بسیجی در این راستاست. البته به همین میزان نیز بسنده نمی کنیم بلکه در مقطع فعلی، طلاب آموزش دیده به شکل منسجم برای بحث جهاد تبیین اعزام می شوند.

ارسال نظرات