۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۷۲۹۳۷۷
مدیر مدرسه علمیه حقانی عنوان کرد؛

اهتمام به جهاد تبیین، رسالت مهم طلبه تراز انقلاب

اهتمام به جهاد تبیین، رسالت مهم طلبه تراز انقلاب
حجت الاسلام زادحسینی رسالت مهم طلبه تراز انقلاب را اهتمام به جهاد تبیین دانست.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام زادحسینی، طی سخنانی در دوره توانمندسازی "والفجر"ویژه طلاب بسیجی برای اعزام در بحث جهاد تبیین که به همت سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: این که ما در بحث جهاد تبیین چه وظیفه ای برعهده داریم و از کجا باید کار را شروع کنیم یک مساله مهم است اما آن چه حائز اهمیت بیشتری است این که بدانیم رسالت مهم طلبه تراز انقلاب، اهتمام نسبت به جهاد تبیین است و در این راستا سوالی که مطرح می شود این است که چگونه و از چه طریق می توان به این رسالت عمل کرد؟

وی افزود: ثمره و بهره ی این جلسات می تواند روشنگری و آگاه سازی باشد و در حالت بهتر این که بر توانمندی و مهارت ما بیفزاید، ضمن آن که نتیجه این جلسات البته باید منتج به اتقان باشد تا در وهله بعد بتوان بر اساس آن به اقدام در عرصه جهاد تبیین همت گماشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین زاد حسینی گفت: این قبیل جلسات می تواند مقدمه و زمینه ساز باشد اما به تنهایی کافی نیست بلکه ما به شدت نیازمند اقدام و عمل به موقع و بهنگام هستیم، از سوی دیگر ما نیاز به واکاوی مسایل داریم برای این که بیندیشیم چرا در برخی موارد به آن نتایج مورد نظر دست نمی یابیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که کار تبلیغی غیر از تبیین است، ابراز داشت: تبیین معنای خاص تری دارد و آن چه مدنظر مقام معظم رهبری است، آن نوع تبیینی است که از جنس جهاد و جدال با دشمن می باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما باید به شکل قوی و محتوایی وارد عرصه جهاد تبیین شویم و در این باره رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بسیار راهگشاست. جهاد تبیین نیاز به بُن مایه دارد و این را باید خودمان تهیه کنیم. باید خودمان را قوی کنیم و نیاز به ریل گذاری محتوایی داریم و این طور نباشد که صرفاً روی یک سری ظواهر در جهاد تبیین تأکید کنیم

وی ادامه داد: در همین راستا نیاز به سیر منظم مطالعه و تفکر داریم. رسالت طلبه عصر انقلاب رسالت مهم و ویژه ای است و هر کسی در هر جایگاه و رتبه ای است باید به سهم خود در این زمینه تلاش کند

مدیر مدرسه علمیه حقانی گفت: ما نیاز به حلقه های منسجم مطالعاتی داریم که خود این کار دارای برکات بسیاری است تا در مسیر جهاد تبیین به یاری خدای متعال در مسیر توفیق گام برداریم.

ارسال نظرات