۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۷۲۹۴۱۹
حسنی در گفت‌وگوی اختصاصی از محل جشنواره فجر مطرح کرد؛

فیلم «اتاقک گلی» بهترین فیلم جشنواره فجر

فیلم «اتاقک گلی» بهترین فیلم جشنواره فجر
کارشناس سینما گفت: تا اینجا فیلم «اتاقک گلی» بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر است که به نظر می رسد خیلی خوب کار کردند.

آقای حسین حسنی کارشناس سینما و رسانه از محل برگزاری جشنواره فیلم فجر در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، گفت: نکته مهم این دوره جشنواره این بود که هیچ فیلم کامل و بدون نقصی در این جشنواره دیده نشد و به بعضی از فیلم ها اشکال فنی نمی گیریم ولی پیشنهاداتی برای بهتر شدن آن داریم.

حسنی در ادامه اظهار داشت: به نظر من تا کنون فیلم «اتاقک گلی» بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر بود که بازی های درخشانی داشت و عوامل این فیلم واقعا عالی کار کرده بودند.

کارشناس سینما و رسانه با اشاره به انتخاب موضوع خیلی دقیق  فیلم «اتاقک گلی» که جریان حمله منافقین در عملیات مرصاد را نشان می داد، ابراز داشت: زاویه نگاه این فیلم، نه از نگاه رزمندگان اسلام و نه از نگاه منافقین، بلکه از نگاه آدمی روستایی بود که برای رسیدن به دختر مورد علاقه اش ناخواسته وارد جنگ شده بود.

وی در ادامه افزود: متن آخر فیلم که می گوید؛ تقدیم به زنان کرد سرزمینم، واقعا به دل می نشیند و یادم نمی آید در کشور  اتفاقی افتاده باشد که دو ماه بعد در مورد آن، فیلم خیلی خوبی ساخته باشند.

«اتاک گلی» بهترین فیلم جشنواره فجر

حسنی با اشاره به حوادثی که در دو سه ماه پیش در کشور رخ داد و ماجرا از یک دختر کرد آغاز شد، خاطرنشان کرد: خیلی زود بعد از این حادثه فیلمی ساختند که چقدر خوب از کردها یاد کرده است و این فیلم به موقع به نظر من جای تقدیر دارد.

حسنی از بین فیلم های که تا الان درجشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده «سرهنگ ثریا» را فیلم خیلی خوبی دانست و تصریح کرد: «هوک» با اینکه پایین تر از این دو فیلمی است که به آن اشاره کرده ام ولی فیلم خوبی بود و فیلم «شماره ده» با اینکه روی دیالوگ نویسی ها خیلی کار نکرده بود فیلم بدی نبود و فیلم های دیگر پایین تر از این چند فیلم بودند.

کارشناس سینما و رسانه در ادامه گفت: از بین فیلم های که تاکنون در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده، چند فیلم نه چندان خوب، تعدادی فیلم متوسط و یک فیلم برتر «اتاقک گلی» را  شاهد بودم.

حسنی در رابطه با فیلم «اتاقک گلی» که در جشنواره فجر به نمایش درآمده بود اظهار داشت: از لحاظ تصویربرداری، بازی ها، فیلم نامه، صداگذاری، تدوین و انتخاب موضوع، این فیلم در جشنواره فجر نمره خوبی داشت ولی از همه مهمتر شخصیت پردازی فیلم بود که به درستی  در جهان فیلم تعریف شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از نکات مثبت فیلم اتاقک گلی، ارتباط گیری خوب فیلم با تماشگران است، ابراز داشت: فیلم های که این توانایی را ندارند با بالا بردن دوز احساسی فیلم و  اضافه کردن صحنه احساسی سعی می کنند جذابیت های بریده از فیلم را جبران کنند.

کارشناس رسانه و سینما در رابطه با حضور تماشاگران در جشنواره فجر با اشاره به اینکه جایی ما در سالن ویژه خبرنگاران هستیم و به ندرت بازیگران و سازندگان فیلم به اینجا می آیند، گفت: خبرنگاران در سالن حضور فعال و زیادی داشتند.

حسنی با اشاره به اینکه یکی از اتفاقات مثبت جشنواره فجر نظم بهتر آن نسبت به سال های قبل بوده ابراز داشت: در سال های قبل بی نظمی بیشتر بود به یاد دارم در یکی از مجموعه ها که برای تماشای فیلم رفته بودیم، حتی در حد پذیرایی هم نظم نداشتند.

کارشناس رسانه و سینما در پایان، فیلم «کاپیتان» را فیلم دیدنی دانست و خاطرنشان کرد: هرچند این فیلم از فیلم های شاخص جشنواره فجر نبود ولی از فیلم های دیدنی این جشنواره به حساب می آید.

ارسال نظرات