۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۷۲۹۴۴۷
فجر ۴۴؛

آیت الله کعبی: تا انقلاب پشتیبانی مردم را دارد آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

آیت الله کعبی: تا انقلاب پشتیبانی مردم را دارد آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با قدردانی از حضور غرور آفرین مردم در راهپیمایی 22 بهمن، این حضور را عامل خنثی سازی نقشه های دشمنان ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن خرمشهر با تقدیر از حماسه آفرینی ملت در راهپیمایی، گفت: مردم خرمشهر همراه با ایران استوار به مثابه یک فریضه در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت و با رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله امام خامنه‌ای تجدید بیعت کردند. مردم خرمشهر در ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ تقریبا دوبرابر ۱۴۰۰ حضور پیدا کردند و همه بزرگان و مردم به این راهپیمایی آمده اند.

وی افزود: مردم آمده اند تا ایران یکپارچه، مقتدر و سرافراز را مخابره کنند و من از این همه احساس، فداکاری و ایستادگی تشکر می‌کنم؛ انقلاب اسلامی ما بازتولید و احیای اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت در دوران معاصر است؛ گویی ۴۴ سال قبل خورشید اسلام ناب نه از مکه بلکه از مشرق ایران اسلامی به رهبری نائب عام امام زمان طلوع کرده تا بر بشریت معاصر نورافشانی و بر تاریکی مدرن غلبه کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: ۴۴ سال ایستادگی و مقاومت علی رغم توطئه‌هایی مانند جنگ تحمیلی، شبیخون فرهنگی، جنگ نرم، جنگ ترکیبی و تحریم اقتصادی شکوه بیشتری پیدا کرده و در یک جمله باید گفت ملت ایران قوی‌تر و منسجم‌تر شده است و دشمنان ایران و اسلام ضعیف‌تر و ذلیل‌تر شده اند.

وی تصریح کرد: هنگام پیروزی انقلاب جهان به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود و در حال حاضر نیز جهان دو بلوک دارد که یکی از آن‌ها ولایت محمد و آل محمد است؛ پرچم دار این بلوک انقلاب اسلامی با محوریت مقاومت و سیدحسن نصرالله قهرمان و قهرمانی ملت مظلوم فلسطین، یمن، لبنان، سوریه، عراق و حشدالشعبی مقدس است. بلوک دیگر لیبرال دموکراسی با سرپرستی آمریکا و انگلیس بوده که به اعتراف آن‌ها در حال افول است.

تا حضور مردمی وجود داشته باشد آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

آیت الله کعبی با اشاره به روبه افول بودن آمریکا تأکید کرد: مشاور ارشد کاخ سیاه آمریکا در کتاب «آینده قدرت در قرن بیست و یکم» می‌گوید قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است؛ فوکویاما که معتقد بود لیبرال دموکراسی پایان تاریخ خواهد بود حرف خود را عوض کرده و امروز می‌گوید جهان تک قطبی به سرکردگی آمریکا به پایان رسید؛ امروز ایران اسلامی قدرت برتر ایدئولوژیک منطقه و بین الملل بوده و آمریکا رو به زوال است.

وی اظهار داشت: خط انقلاب و شهدا مبتنی بر سه عنصر پایه است که اولین آن ایمان به قدرت لایزال الهی است؛ امام خمینی به امداد الهی باور داشت و با دست خالی با همراهی ملت ایران امپراطوری رژیم ستم شاهی، آمریکا و صهیونیست را به عقب نشینی واداشت؛ عنصر دوم مردم باوری است، زیرا امام خمینی معتقد بود مردم ایران دین باور و معتقد به اهل بیت هستند و اگر ما صادقانه در خدمت اسلام و امت حرکت کنیم مردم نیز همراهی می‌کنند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امام خمینی به مشارکت، نظارت، رشد و تعالی ملت به همراه چرخش نخبگان و میدان دادن به جوانان به عنوان پیشران انقلاب باور داشت؛ تا این حضور مردمی وجود داشته باشد به لطف الهی آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؛ خودباوری عنصر سومی بود که به برکت آن کشوری وابسته به استعمار و استبداد، به کشوری مستقل، پیشرفته، آباد، تمدن ساز و زمینه ساز ظهور حضرت حجت در حال تبدیل شدن است.

آیت الله کعبی ادامه داد: در سایه «ما می‌توانیم» ۴۴ سالِ با عظمت آفریده شد و رشد و پیشرفت جمهوری اسلامی بسیار ستودنی است؛ قدرت نظامی کشور به حدی است که هیچ قدرتی نمی‌تواند جنگی مانند جنگ ۸ ساله را تحمیل کند؛ پیشرفت علمی کشور رتبه بالایی داشته و قدرت پهپادی کشور رتبه دوم دنیا را دارد؛ ملت ایران امروز علی رغم جنگ ترکیبی در آبادانی، عزت و عظمت قرار داشته و مستمسک به «حبل الله المتین» است.

وی با اشاره به حرکت در گام دوم انقلاب اسلامی بر پایه خودسازی و جامعه پردازی، تأکید کرد: تمدن سازی بر پایه رشد علمی، اقتصاد قوی، معنویت و اخلاق، تلاش برای تحقق عدالت و مبارزه با فساد، خودکفایی، استقلال و آزادی، عزت، مقاومت و مصلحت در سیاست خارجی و سبک زندگی اسلامی محقق می‌شود.

تا حضور مردمی وجود داشته باشد آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم خرمشهر مظهر مقاومت ایران اسلامی هستند و این شهر یعنی ۸۵ میلیون ایرانی، زیرا همه مردم ایران در روز سوم خرداد و آزادی خرمشهر خوشحال شدند و هیچگاه آن را فراموش نمی‌کنند؛ با روحیه‌ای که خرمشهر را آزاد کرد باید مشکلات این شهر حل شود و همانگونه که با پروژه آبرسانی غدیر آب آشامیدنی، شیرین شد فاضلاب این شهر نیز باید حل شود. برای بهره مندی از شهر نهر، نفت و نخل و تسطیح اراضی باید کاری صورت گیرد که خرمشهر به شهری پیشرفته و بندری توسعه یافته تبدیل شود.

آیت الله کعبی در پایان بر لزوم توجه بیشتر مسؤولان به حل مشکلات مردم استان خوزستان تاکید و خاطرنشان کرد: مردم انتظار دارند با نفت، آبادانی، عزت و کرامت اتفاق بیافتد و این امر در سایه تلاش مسؤولین، علما مدیران، عشائر و تلاش شبانه روزی دولت آیت الله رئیسی اتفاق بیافتد؛ ما ضمن حمایت کامل از فعالیت‌های دولت انتظار داریم به پاس فداکاری مردم خرمشهر با اتخاذ تدابیر مناسب با تکمیل پروژه‌های ناتمام و اساسی مشکلات این مردم حل شود.

ارسال نظرات