۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۷۲۹۵۱۸
آیت الله مهدوی مطرح کرد؛

امام شناسی، لازمه خداشناسی

امام شناسی، لازمه خداشناسی
اصفهان ـ عضو خبرگان رهبری امام شناسی را لازمه خداشناسی عنوان کرد و گفت: برای شناخت خداوند باید امام خود را که اطاعت ایشان واجب است را بشناسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری در مسجد صاحب الزمان(عج) با بیان اینکه ارتباط با ائمه اطهار(ع) فواید بسیار دارد، گفت: بنابر روایتی، امام حسین(ع) بین اصحاب رفتند و فرمودند خدای عزوجل نیافریده انسان‌ها را مگر با هدف شناخت خداوند متعال و هدف خلقت ما این است.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: روایت می‌فرماید بعد از شناخت پروردگار به مرحله عبودیت خواهیم رسید، بندگی کردن ما برای خداوند سودی ندارد بلکه ما را از حیوانیت خارج و به انسانیت می‌رساند، از این مسیر به کمال خواهیم رسید. کسی که به این مرحله برسد بی‌نیاز از عبادت غیر خدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه کسی که گناه می‌کند عبد شیطان می‌شود مانند کسانی که عبد آمریکا هستند و از دشمنان می‌ترسند، اظهار کرد: عبودیت غیر از خداوند برای ما اسارت است، همه افرادی که گناه می‌کنند اسیر نفس هستند، کسی که نگاه به نامحرم نمی‌کند اسیر این گناه شده و نمی‌تواند آن را ترک کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه افراد مبتلا به گناه اسیر در بند گناهان هستند، تصریح کرد: انسان شهوت‌ران اسیر شهوت‌رانی است، کسی که اسیر غضب است در اسارت نفس خود می‌باشد و دست خودش نیست بلکه مجبور است عصبانی باشد. آزاد مؤمنی است که برای رضای خداوند دفاع از دین می‌کند و وقتی موضوعی را موجب خشم خداوند می‌بیند از آن پرهیز می‌کند.

آیت الله مهدوی به آیه 36 سوره توبه اشاره کرد و گفت: اولین ماه حرام ماه رجب است و ذی قعده و ذی حجه و محرم دیگر ماه‌های حرام است، در قرآن در ادامه این آیه خداوند می‌فرماید این دین قیم است، وقتی به روایت برای توضیح این آیه مراجعه می‌کنیم می‌فرماید یک سال 12 ماه دارد و پیامبر اکرم(ص) 12 امام دارند، از این 12 امام چهار امام حرمت ویژه دارند و آن چهار امامی هستند که نامشان علی است.

وی در ادامه افزود: آیه شریفه می‌فرماید راجع به این دوازده ماه به خودتان ظلم نکنید، اگر کسی به ترجمه این آیه نگاه کند برای او ابهام وجود دارد ولی وقتی به روایت مراجعه کنیم متوجه خواهیم شد منظور از دوازده ماه دوازده امام است که چهار امام هم نامشان علی است و حرمت ویژه‌ای دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: قرآن کریم می‌فرماید راجع به این ائمه اطهار(ع) به خودتان ظلم نکنید، چه کسی مرتکب ظلم می‌شود؟ کسی که ایشان را قبول ندارد و از ایشان تبعیت نمی‌کند. قرآن کریم می‌فرماید سبقت به خیر بگیرید، این ویژگی را در وجود خود بیاورید، آن وقت زمان ظهور در زمره یاران امام زمان(عج) خواهید بود.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه انسان نباید در اسارت نفس خود باشد، تصریح کرد: برای شناخت خداوند باید امام خود را که اطاعت ایشان واجب است را بشناسیم، وقتی این امام را شناختیم خداوند را خواهیم شناختیم، در زیارت جامعه کبیره می‌گوییم وقتی کسی می خواهد خدا را بشناسد امام را باید بشناسد. اگر بتوانیم امام را بشناسیم خداوند متعال را می‌شناسیم./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات