۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۷۲۷۸۰۴
آیت الله مهدوی:

نگاه غرب به زنان توهین آمیز است

نگاه غرب به زنان توهین آمیز است
اصفهان ـ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: غرب به دنبال کارکشی و سوء استفاده جنسی از زنان است و نگاهی توهین آمیز به زنان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری در مسجد صاحب الزمان(عج) اصفهان، با بیان اینکه برای رشد روحی خود نیاز به ارتباط دائمی با انسان‌های کامل داریم، گفت: همه ما وظیفه داریم از حضرت زهرا(س) الگو بگیریم، قرآن کریم می‌فرماید گاهی یک زن برای همه انسان‌ها الگو است و این موضوع را باید غربی‌ها یاد بگیرند.

آیت الله مهدوی نگاه غرب به زنان را توهین آمیز توصیف کرد و افزود: غرب دو توهین به زنان می‌کند، یکی کارکشی از آنها است که وقتی می‌خواهند حقوق کمتری بدهند زنها را به استخدام درمی‌آورند و توهین دوم هم سوء استفاده جنسی از زنان است که مرتب زنان را دعوت به کشف حجاب و فساد می‌کنند و معمولا مردان عامل این دعوت هستند.

وی ادامه داد: دین اسلام وقتی می‌خواهد به یک زن کرامت بدهد می‌گوید این زن باید مانند مردان ایمان و عمل صالح داشته باشد، آیه 97 سوره نحل با صراحت می‌گوید مرد و زن فرقی نمی‌کند، این عدم تفاوت در بی‌حیایی نیست بلکه در کمال و عمل صالح انسان است.

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به آیه هفت سوره مبارکه بینه تصریح کرد: قرآن کریم حضرت زهرا(س) را «خیر البریه» معرفی می‌کند. امام زمان(عج) می فرمایند الگوی ما مادرمان حضرت زهرا(س) هستند، بر همین مبنا همه ما باید ایشان را الگوی خود بدانیم.

آیت الله مهدوی با اشاره به حیا، عفت، حجاب و نجابت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: دقیق‌ترین جنبه خدمت به جامعه و یک انسان این است که یک زن می‌گوید با عفت و حجاب خود نمی‌خواهد فکر دیگران را به خود مشغول کنم. آیه 200 سوره آل عمران چهار دستور به ما داده است که باید به آن توجه داشته باشیم.

وی ادامه داد: نخستین دستور صبر است، دستور دوم توصیه کردن دیگران به صبر یا پابرجایی در صبر است، پابرجایی در صبر مسأله مهمی است چرا که گاهی برخی افراد با مشکلاتی که در زندگی برای آنها پدید می‌آید با مسائل دینی و معنویات قطع رابطه می‌کنند یا کسانی بودند که در ابتدا حامی انقلاب بودند اما بعد از مدتی با انقلاب فاصله گرفتند، چنین انسان‌های کج فهمی همیشه بوده و هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: سومین دستور رابطه داشتن با امام است، گاهی ما کارهای خوب و عمل صالحی انجام می‌دهیم اما با کارهای دیگرمان اثرات این کار خوب را از بین می‌بریم، باید دقت کنیم عمل صالح خودمان را خراب نکنیم، برای داشتن رابطه با امام خود باید اهل ایمان و عمل صالح باشیم./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات