۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۷۲۶۱۰۴
آیت‌الله مهدوی تبیین کرد؛

وظیفه افراد جامعه در رویارویی با فتنه در کلام امیرمؤمنان

وظیفه افراد جامعه در رویارویی با فتنه در کلام امیرمؤمنان
اصفهان ـ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: روحیه دفاع از حق و دین و صراط مستقیم، شاکله روحی حضرت زهرا(س) و پیروان ایشان است‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری در محفل عزای حضرت زهرا(س) در بیان شاکله شخصیت انسان، گفت: هر انسانی دارای فکر و عقیده ای است که آن فکر و عقیده او را در مسیری قرار می‌دهد که قرآن از آن فکر وعقیده به شاکله و تشکیل دهنده شخصیت انسان یاد می‌کند.

وی در خصوص تطبیق فکر انسان با عمل او و لزوم تطبیق آن با واقعیات بیان کرد: فکر زیر بنا و محرک انسان به سمت عمل است. و در همین راستا دین برای تصحیح آن و تطبیقش با واقعیات آمده است.

عضو خبرگان رهبری در راستای مبیِّن بودن اهل بیت(ع) نسبت به همه حقایق، خاطرنشان کرد: جهاد تبیین که رهبر انقلاب به کرّات از آن یاد می‌کنند یک مبیِّن می‌خواهد که باید مانند ائمه معصومین و حضرت زهرا(س) عالم به همه حقایق باشد تا بتواند شاکله وجودی خود را تبدیل به شاکله ایشان گرداند و روحیه دفاع از حق و دین و صراط مستقیم داشته باشد و در مقابل فرعونیان و هامانیان زمان بایستد و سکوت نکند.

وی در خصوص استمرار روحیه فاطمی در زمان کنونی، تصریح کرد: امروز بدانیم اگر کسی به هر دلیلی در مقابل فرعونیان و هامانیان زمان کنونی امر به معروف نکند همان روحیه فرعونی و هامانی را دارد و مغضوب امام زمان قرار می‌گیرند.

آیت الله مهدوی در بیان دیدگاه امیرالمومنین(ع) در خصوص وظیفه افراد جامعه در رویارویی با فتنه، اظهار کرد: در فتنه باید مانند بچه شتر دوساله باشیم که نه کمر دارد که بار ببرد، نه شیر می‌دهد. یعنی به نحوی است که نه تنها اعمال کمک به فتنه‌گران ندارد، بلکه حتی با سکوت خود در مقابل فتنه‌های ایشان از آن‌ها حمایت نمی‌کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه در بیان الزام رعایت حقوق اجتماعی و عدم اعراض از آن، عنوان کرد مَثل جامعه امروز اینچنین است که با وجود عقل افراد با اختیار خود در محیط شخصی خود مختار به اعراض از حق هستند ولی در فضای اجتماعی با توجه به وجود آزادی در جامعه و رعایت حرمت آن نباید آزادی مردم سلب کنند و فساد را منتقل به جامعه گردانند.

محمدحسین چاوشی

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات