۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۷۲۵۷۸۷
آیت الله مهدوی:

حجاب و پوشش مناسب نشان دهنده احترام افراد به جامعه است

حجاب و پوشش مناسب نشان دهنده احترام افراد به جامعه است
اصفهان ـ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از معیارهای مهم جوامع پیشرفته این است که مردان و زنان با پوشش مناسب تردد کرده و این موضوع نشان دهنده پیشرفت فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در گلستان شهدای اصفهان، با بیان اینکه حجاب، استدلال عقلی و پشتوانه فطری دارد، گفت: نشانه این موضوع این است که قبل از دین اسلام زنانی که عفیفه بودند حجاب داشتند. حجاب فارق بین انسان و حیوان است، برهنگی ادای حیوان درآوردن است.

وی در ادامه پوشش را فاصله گرفتن از درجه حیوانیت عنوان کرد و افزود: پوشش با حیا ملازم یکدیگر هستند، حیا و کلمه حی از یک خانواده و نزدیک به هم هستند، حی یعنی انسان زنده و خواهر و برادری که پوشش مناسب دارند حیایی دارند که دارای حی است و انسان زنده اینچنین است.

آیت الله مهدوی حجاب را احترام به جامعه و آزادی فکر انسان برشمرد و اظهار کرد: وقتی پوشش انسان درست باشد، مرد و زن در جامعه به دنبال کار خود و خدمت به جامعه هستند، وقتی پوشش نامناسب باشد باعث مشغولیت فکر افراد خواهد شد. این مشغولیت فکر به روابط نامشروع ناشی از بدحجابی برای جامعه مشکلساز خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به سفر خانم جک والار به ایران، خاطرنشان کرد: این خانم می‌گوید به من گفته می‌شد به ایران سفر نکنید چون آزادی تو را سلب خواهند کرد، ولی بعد از سفر به ایران به این نتیجه رسیدم که باید یک تعریف جدیدی از آزادی داشته باشیم و رویکرد ما در انگلستان در زمینه آزادی صحیح نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: آزادی فکر با پوشش صحیح و مناسب در جمعه میسر خواهد شد، مسؤولان هم اذعان داشته‌اند که در راهپیمایی اربعین ما آرامش داشتیم، چرا که همه پوشش مناسب داشتند. در همین راهپیمایی اربعین اگر کسی پوشش نامناسب داشته باشد باعث مشغولیت ذهن افراد می‌شود.

آیت الله مهدوی، پوشش مناسب را نشان دهنده احترام افراد به خانواده عنوان کرد و گفت: خانمی که برهنه و مکشفه وارد جامعه می‌شود باعث مشغولیت ذهن هزاران نفر خواهد شد حتی اگر چنین قصدی نداشته باشد بازهم باعث این مسأله می‌شود و فکر و ذهن افراد را مشغول خواهد کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه حجاب را نشان دهنده احترام افراد به جامعه برشمرد و اظهار کرد: یکی از معیارهای مهم جوامع پیشرفته این است که مردان و زنان با پوشش مناسب تردد کرده و این موضوع نشان دهنده پیشرفت فرهنگی است و در چنین شرایطی هرکس می‌تواند به وظایف خود به درستی عمل کند.

وی ادامه داد: اما زنان و مردانی که بی بند و بار و بی حیا و بی عفت هستند و اهل هرزگی هستند، اینها قطعا خدمت به جامعه که نمی‌توانند انجام بدهند، تازه برای جامعه ضرر هم دارند.

آیت الله مهدوی با اشاره به تحصن بانوان در اصفهان و برخی دیگر شهرها در اعتراض به بدحجابی و شرایط فرهنگی جامعه، تصریح کرد: صاحبان انقلاب اسلامی مردم حامی حجاب و ارزش‌ها و آرمان‌ها هستند، با حفظ امنیت و شرایط لازم نسبت به حجاب و پوشش افراد تذکر بدهید.

عضو مجلس خبرگان رهبری به اهمیت توجه رسانه ملی و رسانه‌ها به مسأله حجاب و عفاف تأکید کرد و گفت: رعایت عفاف و حجاب فرمان عقل است، کسی که حجاب را رعایت نمی‌کند قبل از اینکه بخواهد با قانون مخالفت کند با عقل خودش مخالفت کرده است، حجاب و عفاف دلیل عقلی دارد و مخالفان حجاب نمی‌توانند جواب علمی در این خصوص بدهند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات