۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶
کد خبر: ۷۲۵۷۵۱
مشاور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت:

میدان نبرد در جنگ شناختی، ذهن انسان است

میدان نبرد در جنگ شناختی، ذهن انسان است
اصفهان - حجت الاسلام رکوفیان گفت: میدان نبرد در جنگ شناختی ذهن انسان بوده و جنگ شناختی بر خلاف جنگ روانی به دنبال دادن اطلاعات کاذب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علی اصغر رکوفیان که شامگاه سه شنبه شب در نشست بررسی ابزار‌های سیاست گذاری حجاب در نظام جمهوری اسلامی که در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد، گفت: استفاده از ابزار هنر یکی از راه‌های مقابله با جنگ شناختی و بی حجابی است.

وی تاثیرگذاری بر افکار عمومی، ابهام در افکار عمومی، مایوس کردن مردم و مدیران، تغییر ارزش‌ها و باور‌های دینی مردم را از اهداف دشمن برشمرد و گفت: مهمترین عامل بی حجابی در ایران نتیجه شرایط ساختاری و کلان و شرایط خرد یا عاملیت خرد است.

حجت الاسلام رکوفیان با اشاره به موضوع مهم جنگ ترکیبی و شناختی گفت: گستردگی، نامحسوس و پنهان، ریشه دار و عمیق، آرام و بدون سر و صدا، دراز مدت و مستمر از ویژگی‌های جنگ ترکیبی است.

مشاور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عوامل جنگ شناختی دشمن اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن توان و قوه تجزیه و تحلیل را می‌گیرد و عناصر مفسد را به فرهنگ ما تبدیل می‌کند.

به گفته وی میدان نبرد در جنگ شناختی ذهن انسان است و جنگ شناختی بر خلاف جنگ روانی به دنبال دادن اطلاعات کاذب است.

حجت الاسلام رکوفیان به اهداف و فلسفه حجاب اشاره کرد و با بیان اینکه تفاوت دو واژه حجاب و عفاف در تفاوت بین ظاهر و باطن است گفت: حجاب مربوط به ظاهر و عفاف مربوط به درون و باطن است.

وی ادامه داد: فراموش شدن شعار‌های اصلی انقلاب، حقوق محوری بدون توجه به اصلاح باور‌ها و تضعیف کارآمدی خانواده‌ها از عوامل تاثیرگذار فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بر بی حجابی در ایران است.

مشاور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، نقشه خوانی، جهاد تبیین، مقابله فرهنگی، استحکام خانواده و استفاده از ابزار هنر را از راه‌های مقابله با جنگ شناختی و بی حجابی دانست.

نشست و جلسه پرسش و پاسخ بررسی ابزار‌های سیاست گذاری حجاب در نظام جمهوری اسلامی با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، رئیس دانشگاه، جمعی از مسئولین، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه در آمفی تئاتر دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.

شایان ذکر است این نشست به همت معاونت دانشجویی فرهنگی، تشکل جامعه اسلامی، بسیج دانشجویی و بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تشکیل شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات