۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۷۲۹۵۷۱
حجت الاسلام و المسلمین کیوانی:

مطالبه رهبری، مرجعیت علمی ایران در جهان است

مطالبه رهبری، مرجعیت علمی ایران در جهان است
استاد حوزه و دانشگاه گفت: نیروی هسته‌ای و دیگر مسائل بهانه است؛ اگر جمهوری‌اسلامی از پیگیری تحقق مرجعیت علمی منصرف بشود، با آن مخالفتی ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله کیوانی هفشجانی در جلسه جهاد تبیین علمی کشور با تبیین شرایط پیش از انقلاب اسلامی و موانع پیشرفت علمی کشور گفت: وقتی که جنگ شد، مهم‌ترین اسلحه‌ تولید داخلی ما ژ۳ بود که یک خشاب ۲۰ تایی داشت و در مقابل بعثی‌ها از پیشرفته‌ترین اسلحه‌ها استفاده می‌کردند.

وی افزود: در اوایل انقلاب عموم پزشک‌ها، پاکستانی یا هندی بودند. از نظر مهندسی هیچ سد و پل مهمی نداشتیم و صنایع‌مان به وسیله‌ مهندسان خارجی ساخته می‌شد.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر تاثیر استراتژیک علم در شکل گیری تمدن و قدرت ها اظهار داشت: آینده جهان دست کسانی‌ است که از نظر علمی در نانو تکنولوژی، سلول‌های بنیادین، هوافضا و ... تولید داشته‌ باشد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی در این علوم نه تنها سرآمد است بلکه امروزه به برکت پیشرفت علم و مدیریت، هیچ اسلحه‌ای نیست که نتواند تولید کند. در باب پزشکی بی‌نظیر است. در باب مهندسی قدرت سوم جهان است.

استاد سطوح عالی و درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروزه جمهوری اسلامی ایران در عرصه تولید علم به قدرتی جهانی تبدیل شده است گفت: البته آنچه رهبر معظم انقلاب خواسته‌اند، محقق نشده‌ است؛ حضرت آقا فرمودند ایران باید مرجعیت علمی عالم بشود. امروزه مرجعیت علمی منطقه هستیم ولی مرجعیت علمی عالم، نه.

وی در پایان بر سلطه قدرت های استکباری با استفاده از جایگاه مرجعیت علمی و ابزار علم تصریح کرد و گفت: هرکس به مرجعیت علمی برسد، قدرت عالم در دستش است. درگیری استکبار جهانی با جمهوری‌ اسلامی هم بر سر مرجعیت علمی است. نیروی هسته‌ای و دیگر مسائل بهانه است، اگر جمهوری‌اسلامی از پیگیری تحقق مرجعیت علمی منصرف بشود، با آن مخالفتی ندارند.

ارسال نظرات