۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۷۲۹۵۷۵
کتاب‌نما؛

مرز صلاحیت و خیانت

مرز صلاحیت و خیانت
حجت الاسلام محمد شجاعی طی گفتگویی با موضوع محور ها و اهداف نگارش کتاب انقلاب اسلامی و آینده جهان گفت: این کتاب راهی که انقلاب می‌رود تا به ظهور حضرت حجت(عج) منجر شود را تبیین می‌کند.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد شجاعی طی گفتگویی با موضوع محور ها و اهداف نگارش کتاب انقلاب اسلامی و آینده جهان گفت: این کتاب راهی که انقلاب می‌رود تا به ظهور حضرت حجت(عج) منجر شود را تبیین می‌کند. زمان‌شناسی به معنای شناخت جایگاه و رسالت تاریخی هر فرد تا انجام موفق و سرافرازانه‌ی آن و دشمن‌شناسی به معنای جهت‌گیری مناسب در برابر حیله‌ها و حمله‌های سخت و نرم دشمن‌ و حفظ امنیت ملی، دو مولفه لازم برای مواجهه با بحران‌های آخرالزمان است.

وی با تبیین اینکه برای این کتاب ۱۳ هدف تعیین شده است گفت: از جمله اهداف تالیف این کتاب بالا بردن قدرت ملی کشور در همه عرصه های پیشرفت، بالا بردن امنیت ملی به عنوان زیر ساخت اصلی پیشرفت همه جانبه ملت ایران، بالا بردن وحدت ملی به عنوان زیر ساخت اصلی امنیت ملی و سعادت و برکت ملت ایران، حضور در جریان الهی و تاریخی آینده سازی برای کسب سعادت دنیا و آخرت، فهم اهمیت و جایگاه تمدن نوین اسلامی در زمان بی نظیر کنونی است.

مدیر مسئول مؤسّسه فرهنگی، هنری منتظران منجی در ادامه افزود: از دیگر اهداف حضور فعال و موثر در ساخت تمدن نوین اسلامی، زمان شناسی و بصیرت افزایی به منظور فهم جایگاه و رسالت تاریخی هر فرد و انجام موفق و سرافرازانه رسالت تاریخی، دشمن شناسی به منظرو اتخاذ روش مناسب در برابر حیله‌ها و حمله‌های سخت و نرم دشمن و نیز حفظ امنیت ملی، شناخت جایگاه تاریخی انقلاب اسلامی در راستای حرکت الهی و تاریخی انبیاء و اهل بیت(ع)، شناخت جایگاه بی بدیل رهبری و ولایت فقیه در امنیت وحدت و قدرت ملی و نیز پیشرفت همه جانبه است.

وی این کتاب را بهترین و مستدل‌ترین متن بر اساس مبانی انسان شناسی و اصول قرآنی و آموزه های اهل بیت و همچنین آموزه‌های امامین انقلاب درعرصه جهاد تبیین دانست و گفت:این کتاب کتابی مناسب و قدرتمند برای جذب حداکثری طرفداران انقلاب اسلامی از میان قشر خاکستری است. 

حجت الاسلام شجاعی منابع این کتاب را قرآن کریم، روایات اهل بیت(علیهم السلام)، فرمایشات امام خمینی(رحمه الله علیه) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری به عنوان امام دوم انقلاب و نایب امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) بر شمرد و اظهار داشت: علاوه بر احادیث در ذیل آیات مرتبط با ایران و ایرانی‌ها ، احادیث ۱۵ گانه درباره قم و احادیث دیگری که به طور مستقیم درباره ایران و نقش انقلاب اسلامی ایران در مقدمه سازی ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) در این کتاب مطرح شده است.

این کارشناس دینی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم ادامه داد: پیامبر(صلوات الله علیه) فرمودند: مردمی از مشرق قیام می کنند و زمینه سلطه مهدی را فراهم می کنند.به طور قطع رسول الله(صلوات الله علیه) با این فرمایش خواسته اند که آیندگان را از ماهیت و ماموریت انقلاب اسلامی و نتیجه آن با خبر کنند تا کسی در ضرورت همراهی با انقلاب و نیز هدف و آینده آن تردیدی به خود راه ندهد. در این روایت اصل انقلاب اسلامی ، ریشه آن ، ماموریت و محصول آن کاملا مورد تایید حضرت قرار گرفته است.

حجت الاسلام محمد شجاعی تصریح کرد: در روش علمی اهل بیت(ع) احادیثی برای ما از نبی اکرم(ص) و حضرت علی(ع) و سایر ائمه در مورد آینده جهان و انقلاب اسلامی به عنوان مقدمه سازی ظهور امام زمان(عج) به یادگار مانده است.

وی با بیان این مساله که مرز بین خدمت و خیانت مسئولان، سوء نیّت یا خباثت آنان نیست، بلکه غفلت از آرمان اصلی انقلاب یعنی ایجاد حکومت جهانی الهی است گفت: در حقیقت مرز صلاحیت و خیانت، فهم یا عدم فهم آرمان و باطن انقلاب اسلامی است. فقط با فهم باطن انقلاب اسلامی و مأموریت الهی و مهدوی آن، ملاک شناخت افراد و جریان‌های سیاسی و فرهنگی به خوبی روشن می‌شود.

مدیر مسئول مؤسّسه فرهنگی هنری منتظران منجی در پایان گفت: معیار دقیق شناخت افراد و جریان‌ها و همسویی یا عدم همسویی آنها با اهداف و آرمان اصلی انقلاب اسلامی، یعنی ایجاد حکومت جهانی اسلام و زمینه سازی برای ظهور مهدی موعود علیه‌السلام است. به همین جهت، امام امت مسئولان غافل از آرمان انقلاب را حتی اگر در جهات مادی و رفاهی هم به مردم خدمت کنند، خائن و خطرساز می‌داند.

ارسال نظرات