۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۷۲۹۵۱۳
به همت خبرگزاری رسا؛

نشست راز ماندگاری انقلاب اسلامی برگزار شد

نشست راز ماندگاری انقلاب اسلامی برگزار شد
نشست تبیینی بصیرتی راز ماندگاری انقلاب اسلامی در اندیشه امامین انقلاب با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در محل خبرگزاری رسا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، نشست «راز ماندگاری انقلاب اسلامی در اندیشه امامین انقلاب» عصر امروز در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد.

این نشست با حضور حجت الاسلام اسدالله فتحی نیا استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم و حجت الاسلام حسین رضایی شریف آبادی عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با دبیری حجت الاسلام محمدجواد علی نژاد در محل خبرگزاری رسا برگزار شد.

حجت‌الاسلام فتحی نیا در این نشست ضمن تبریک سالگرد انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی است که شکل گرفته و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده و اکنون سوال مهمی که باید در ابتدای این نشست پرسیده شده و راجع آن بحث و گفتگو شود این است که حرف نو و جدید انقلاب اسلامی چه چیزی بود؟ و امام خمینی چه حرف جدیدی برای جهان داشت؟

نشست «راز ماندگاری انقلاب اسلامی در اندیشه امامین انقلاب» برگزار شد

وی در ادامه افزود: حرف جدید انقلاب اسلامی که توسط امام راحل به منصه ظهور رسیده و منجر به پیروزی انقلاب اسلامی نیز شد، هویت‌بخشی دینی به نهادهای مختلف بود که در واژگان امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز این هویت ها را بسیار می توانیم مشاهده کنیم و مردم سالاری دینی یکی از آن موارد است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم بیان داشت: هویت بخشی دینی مسئله‌ای بود که وقتی انقلاب اسلامی آن را از ابتدا شروع کرد، عوامل خارجی و داخلی در تقابل این نگاه ایستادند که در عوامل داخلی آن ۲ عامل وجود داشت که در تقابل جدی با این مسئله بودند.

حجت‌الاسلام فتحی نیا در ادامه توضیح داد: یکی از عوامل داخلی، نگاه جریان لیبرال و غربگرا بود که نگاه آنان به مسائل کاملاً  نگاه دنیایی است و نگاه دیگر نیز نگاه تحجری، تحجرگرا و واپس گرا می باشد که مسائل را عموماً با نگاه دینی دانسته و دنیای مردم را دخیل نمی داند.

در ادامه این نشست حجت الاسلام رضایی شریف آبادی با اشاره به عنوان نشست که «ماندگاری انقلاب اسلامی در اندیشه امامین انقلاب» است اظهار داشت: وقتی می‌خواهیم از راز ماندگاری انقلاب سخن بگوییم باید انقلاب اسلامی را ریشه یابی کرده و بدانیم که مفهوم انقلاب اسلامی چیست؟ لازمه آن این است که در این نشست در ابتدا به مفاهیم مشترک بین انقلاب و تمامی انقلاب های موجود جهان بپردازیم و این به خاطر این است که تعریفی که از انقلاب می شود در بسیاری از مواقع تعریف یکسانی است.

نشست «راز ماندگاری انقلاب اسلامی در اندیشه امامین انقلاب» برگزار شد

وی در ادامه افزود: این وجوه مشترک یعنی آزادی خواهی و مسائلی که با جلوگیری از تبعیض آن مرتبط است و آن جنبشی که رخ داده و انقلابی را شکل می‌دهد بین انقلاب اسلامی و انقلاب های دیگر مشترک است؛ اما ما باید دنبال وجه تمایز باشیم و نقطه افتراق و تفاوت انقلاب اسلامی با سایر انقلاب ها را مورد بررسی و دقت نظر قرار دهیم.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه بیان داشت: بهترین روش برای این که نقطه افتراق و اشتراک های انقلاب اسلامی با سایر انقلاب ها را به دست آوریم این است که به نظرات رهبرانی که خود، ایجاد کننده انقلاب اسلامی بودند مراجعه کنیم و به همین خاطر اندیشه های امامین انقلاب اسلامی محور شناساندن انقلاب اسلامی می باشند.

حجت الاسلام رضایی شریف آبادی ابراز کرد: آن چیزی که در ماهیت انقلاب اسلامی باید به آن دست یابیم این است که باید در چارچوب و ساختاری باشد که امام راحل و مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند که بیانات امام خمینی رحمة الله علیه در صحیفه امام مشخص می باشد که فرمود «این انقلاب دارای پشتوانه عظیم فقه و معارف شیعه را پشت سر دارد و انقلابی اجتماعی و همه جانبه همراه با تحول بنیادین است».

مشروح این نشست به زودی در خبرگزاری رسا منتشر خواهد شد.

نشست «راز ماندگاری انقلاب اسلامی در اندیشه امامین انقلاب» برگزار شد

ارسال نظرات