۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۷۲۹۵۷۶

آشنایی با مزایای دوره آموزشی بازیافت ویژه هیآت مذهبی

آشنایی با مزایای دوره آموزشی بازیافت ویژه هیآت مذهبی
دبیر نخستین دوره آموزشی بازیافت با محوریت مواد پلیمری مزایای دوره آموزشی بازیافت ویژه هیآت مذهبی را تشریح کرد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، آقای امین ارجمند مدیر هیات ملی بازیافت امروز در نخستین دوره آموزشی بازیافت ویژه هیآت مذهبی که توسط دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر برگزار شد، اظهار کرد: این دوره به درخواست فعالان هیأتی در عرصه بازیافت برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه هزینه پایین دوره برای هیأتی‌ها ازجمله نکات مثبت این دوره است، مطرح کرد: دوره‌های مربوط به بازیافت در سه مرحله مقدماتی، تکمیلی و تخصصی برگزار خواهد شد که دو دوره مقدماتی و تکمیلی آن تئوری است.

دبیر نخستین دوره آموزشی بازیافت ادامه داد: کلیات بازیافت، ماشین آلات، اپلیکیشن‌ها، قوانین مربوط به شهرداری و محیط زیست، بازار، طرح نویسی و تعریف مدل کسب و کار ازجمله سرفصل‌های این دوره‌ها است.
وی با بیان اینکه در دوره سوم، تور توان افزایی خواهیم داشت، عنوان کرد: این تور شامل حضور در محل کارخانه و ارائه آموزش‌های عملی و آشنایی با فضای کارخانه‌ای تولید گرانول است.

مدیرعامل کارخانه صنایع پلیمری مدرن مزایای دوره را مدنظر قرارداد و افزود: فعالان هیأتی حاضر در این دوره عضو هیئت ملی بازیافت دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه برای حاضرین دوره پرونده تخصصی تشکیل و سپس مشاوره‌های فنی،حقوقی و تجاری به آن‌ها ارائه خواهد شد، خاطرنشان کرد: در این دوره تلاش داریم فعالین عرصه بازیافت را برای توسعه بیش‌تر و نزدیک شدن به بهره‌وری کمک کنیم.

دبیر نخستین دوره آموزشی بازیافت با بیان اینکه البته خیرین هیأتی نیز در این مسیر تاثیر بسیاری دارند، تصریح کرد: برای فعالین این دوره سه وام 50 میلیون تومانی با کارمزد 4 درصد نیز اختصاص داده‌ایم.

آشنایی با مزایای دوره آموزشی بازیافت ویژه هیآت مذهبی

نقش موثر هیأت در تقویت گفتمان بازیافت/هیأت‌ به دنبال فرهنگ‌سازی بازیافت است

آقای حمزه معلی مسول دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر در این نشست اظهار کرد: در این دوره 50 هیأت از 15 استان که در حوزه بازیافت و تفکیک پسماند فعال هستند، حضور پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه افزایش معلومات و اشتراک تجربیات دو هدف اصلی این دوره است، مطرح کرد: تمام آموزش‌ها در سه سطح مقدمات، متوسطه و پیشرفته به هیأت‌های مذهبی ارائه می‌شود.

مسول دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر با بیان اینکه درحال حاضر دوره مقدماتی درحال برگزاری است، عنوان کرد: در این دوره ضمن پوشش سرفصل‌های آموزشی حوزه بازیافت، مباحث علمی و آموزشی نیز ارائه می‌شود.

وی از ظرفیت بالای هیأت‌ها در حوزه منابع انسانی یاد کرد و گفت: هیأت به عنوان یک نهاد مردمی در حوزه‌های مختلف ازجمله بازیافت و پسماند می‌تواند این ظرفیت را بکار بگیرد.

حمزه معلی با اشاره به اهمیت گفتمان‌سازی مسائل فرهنگی، زیست محیطی و فرهنگ تفکیک از مبدا، خاطرنشان کرد: هیأت به عنوان یک نهاد مذهبی و دینی می‌تواند در این عرصه نقش موثری ایفا کند.

وی با بیان اینکه ورود هیأت‌های مذهبی به این حوزه برای فرهنگ‌سازی است، تصریح کرد: به علت فعال بودن شبکه مویرگی هیأت‌ها در شهرها، شهرستان‌ها و روستا این نهاد می‌تواند بحث عملیاتی بازیافت را پیش ببرد.

دبیر مجمع عالی اقتصاد مقاومتی کشور با اشاره به اینکه همچنین هیأت‌ها می‌توانند به بازیافت به چشم سرمایه نگاه کنند، یادآور شد: حوزه بازیافت و تفکیک زباله به عنوان طلای کثیف درآمدزایی خوبی برای هیأت‌ها می‌تواند داشته باشد.

 

ارسال نظرات