۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۷۲۹۵۹۵
معاون آموزش حوزه علمیه خواهران لرستان:

دهمین المپیاد علمی ویژه خواهران طلبه برگزار می شود

دهمین المپیاد علمی ویژه خواهران طلبه برگزار می شود
مهرابی گفت: دهمین المپیاد علمی ویژه خواهران طلبه سطح دو و سه در دو مرحله استانی و کشور برگزاری می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، اکرم مهرابی، ظهر امروز(25بهمن) در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دهمین المپیاد علمی ویژه خواهران طلبه سطح 2 و سطح سه گفت: طلاب می توانند به صورت گرایشی در این دوره از المپیاد علمی شرکت کنند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران لرستان با بیان اینکه در مقطع سطح 2 پنج گرایش اعلام شده است، افزود: این گرایش ها شامل ادبیات عرب، علوم قرآنی و تفسیر، فقه و اصول، عقایید و کلام و منطق و فلسفه است.

وی خاطرنشان کرد: در سطح سه نیز 10 رشته اعلام شده است و طلاب شرکت کننده اگر 70 امتیاز را کسب کنند می توانند در مرحله کشوری شرکت نمایند.

مهرابی در ادامه با بیان اینکه نام نویسی از 15 اسفند شروع شدن و تا 30 بهمن ادامه دارد، عنوان کرد: دهمین دوره از المپیاد علمی شامل همه طلاب بوده و شرکت مربوط به پایه خاصی نیست و فقط طلاب فارغ التحصیل نمی توانند در این دوره از مسابقات علمی شرکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه آزمون مرحله استانی دهمین دوره المپیاد علمی در تاریخ 11 اسفند برگزار می شود، اظهار کرد: مرحله کشوری این آزمون نیز 28 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

مهرابی با بیان اینکه در مرحله استانی جهت گزینش و طی امتیاز نخبگانی به اداره کل نخبگان مرکز معرفی می شوند، خاطرنشان کرد: در مرحله کشوری نفرات اول به اداره کل نخبگان مرکز معرفی می شوند رتبه اول تا سوم جهت ورود به سطح چهارامتیاز بالاتر 20 تا 40 درصدبه تناسب نمره ورودی لحاظ خواهد شد./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات