۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۶
کد خبر: ۷۲۹۶۳۸
در گفت‌وگو با رسا تشریح شد؛

گزارش کامل سفر رئیس مجمع نمایندگان طلاب به مناطق زلزله زده خوی + تصاویر

گزارش کامل سفر رئیس مجمع نمایندگان طلاب به مناطق زلزله زده خوی + تصاویر
مجمع نمایندگان طلاب با جمع آوری ملزومات مورد نیاز خوی با همکاری گروهی ۱۴ نفره به شهرستان خوی سفر کرده و از نزدیک پیگیر مشکلات مردم شد.

اشاره: چند روزی است که بخش زیادی از مردم شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی به علت وقوع زلزله 5.9 ریشتری و پس لرزه‌های متعدد پس از آن در شرایط سخت زمستان و سرمای شدید و بارندگی، امکان اسکان در منازل خود را از دست داده‌اند و در چادرها و اردوگاه‌های احداث شده به سر می‌برند و متاسفانه این زلزله سه فوتی و قریب به هزار و 200 نفر مصدوم برجا گذاشت.

از همان زمان ابتدایی وقوع زلزله در کنار نیروهای امدادگر هلال احمر و پوشش مناسب اورژانس و کادر درمانی بیمارستان‌ها، نیروهای ارتش و سپاه نیز به کمک هموطنان زلزله زده شتافتند تا با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات خود یاریگر مردم باشند. در کنار آنها باز هم مثل همیشه و در مواقع بحرانی و نیاز هموطنان در گوشه‌ای از کشور برای کمک و رسیدگی، مناطق زلزله‌زده خوی نیز شاهد حضور فعال و جهادی بسیجیان و طلاب حوزه‌های علمیه بوده و هستیم که در بخش‌های مختلف امداد‌رسانی، برپایی چادرها و توزیع نیازمندی‌ها، طبخ و توزیع غذای گرم و سایر موارد مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.
 
چندی پیش نیز مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه با جمع آوری مقداری ملزومات مورد نیاز منطقه زلزله زده خوی با همکاری گروه 14 نفره به شهرستان خوی سفر کرده و از نزدیک پیگیر مشکلات آنان شده و یک سری از فعالیت هایی را برای ارائه خدمت به زلزله زدگان شهرستان خوی انجام داده است.

سفر رئیس مجمع نمایندگان طلاب به مناطق زلزله زده خوی

 
در همین راستا خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که به همراه حجت الاسلام زینالی، نماینده طلاب و فضلای خوی در منطقه زلزله زده خوی حضور پیدا کرده و ضمن بازدید از وضعیت زلزله زدگان و اهداء کمک های نقدی و غیرنقدی به آنان، بازدیدی نیز از طلاب و فضلای جهادی این منطقه داشتند، گفت وگویی انجام داده است که در ادامه می خوانید:

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در این گفت وگو اظهار داشت: در شروع نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، بنابراین گذاشته شد که یک سری فعالیت هایی را برای ارائه خدمت به زلزله زدگان شهرستان خوی داشته باشیم.

سفر رئیس مجمع نمایندگان طلاب به مناطق زلزله زده خوی

وی در ادامه افزود: به همین جهت دو نماینده طلاب این شهرستان حجت الاسلام کلوانی و حجت الاسلام زینالی را دعوت کرده و اقلامی همچون نوشت افزار و بسته های از پیش تهیه شده مومنانه مردم جمع آوری و با مقداری وجوه نقدی به همراه گروه ۱۴ نفره تبلیغی جهادی به منطقه اعزام و ارسال کرده و حضورا در بین مردم زلزله زده حضور به هم رساندیم. 

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر بیان داشت: بنده شاهد این گروه تبلیغی که تحت اشراف نمایندگان طلاب و فضلای شهرستان خوی بودند، بودم و امام جمعه محترم شهرستان، مدیر حوزه علمیه خوی، رئیس سازمان تبلیغات و رئیس اوقاف و امور خیریه نیز پای کار آمده و این گروه را یاری رساندند.

وی در ادامه افزود: با راه اندازی شبانه روزی آشپزخانه تهیه غذای گرم به کمپ ها رسیدگی می شد و گروه های تبلیغی با حضور در چادرهای زلزله زدگان با اجرای برنامه های شاد و معنوی و فرهنگی، نوجوانان و جوانان را جذب فعالیت های خود کرده بودند و در کنار آن نیز به امور زلزله زدگان و همچنین واسطه شدن بین آنان و مسئولان و هدایت های مسئولین مربوطه برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی اقدام می کردند که همیاری و همکاری گروه جهادی تبلیغی در این شهرستان مثال زدنی است.

سفر رئیس مجمع نمایندگان طلاب به مناطق زلزله زده خوی

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بیان داشت: کمک های به موقع و آبرومندانه و پاسخگو بودن مسئولان مربوطه مورد رضایت مردم منطقه بود؛ اگرچه ما به حد مطلوب فعلاً نرسیدیم؛ اما این کمک ها و سایر کمک های خیرخواهانه از سراسر کشور و ارسال آنها به شهرستان خوی، توانست قدری از آلام این مردم را بکاهد و اگرچه در این زلزله خسارت جانی قابل توجهی به جز چند نفر نداشتیم؛ اما خسارت‌های فراوان مالی به منازل افراد وارد شده است که ان شاءالله با کمک های مالی و تسهیلاتی که برای آنان در نظر گرفته شده است، شاهد رفع و دفع این مشکلات باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با اشاره به کمک رسانی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای کشور به زلزله زدگان شهرستان خوی اظهار داشت: با کمک طلاب و فضلای محترم بسته های معیشتی مومنانه اعم از پتو و لباس گرم آماده شده و با حضور گروه جهادی مجمع نمایندگان خوی و باکو در شهر خوی به اقدامات جهادگرانه پرداخته و از نزدیک شاهد کمک های سایر اقشار، نهادها و سازمان های مختلف کشور به منطقه زلزله زده بودیم.

سفر رئیس مجمع نمایندگان طلاب به مناطق زلزله زده خوی

وی در ادامه افزود: دوستان کلیپ هایی را آماده کردند که در حین خدمت به زلزله زدگان کارهای مختلف فرهنگی، علمی، سرکشی به چادرهای مردم زلزله زده و برپایی ایستگاه صلواتی و دیگر برنامه های متنوعی که آلام و مصیبت های خصوصاً کودکان و نوجوانان کاسته شود در آن به چشم می خورد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر ابراز کرد: بنده از نزدیک از حوزه علمیه و طلاب و فضلای این منطقه و مناطق زلزله زده دیدارهایی را انجام دادم و گزارش مبسوطی را جهت ارائه به مدیر حوزه های علمیه و رئیس مرکز خدمات آماده کردم که امید است بتوانیم شاهد گسترش گروه های جهادی همیشه آماده برای حوادث غیر مترقبه با همکاری جمعیت هلال احمر باشیم.

سفر رئیس مجمع نمایندگان طلاب به مناطق زلزله زده خوی

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در پایان اظهار داشت: بنده در این مدت توانستم با نماینده ولی فقیه در استان، ریاست اوقاف و امور خیریه، رئیس هلال احمر، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان خوی و امام جمعه این شهر دیدار و گفت وگو کنم.

سفر رئیس مجمع نمایندگان طلاب به مناطق زلزله زده خوی

سفر رئیس مجمع نمایندگان طلاب به مناطق زلزله زده خوی

سفر رئیس مجمع نمایندگان طلاب به مناطق زلزله زده خوی

 

ارسال نظرات