۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۷۲۹۶۴۰
امام جمعه موقت کرمانشاه مطرح کرد؛

رفتار دوگانه سازمان ملل و صلیب سرخ در کمک رسانی به ترکیه و سوریه

رفتار دوگانه سازمان ملل و صلیب سرخ در کمک رسانی به ترکیه و سوریه
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: نگاه صلیب سرخ در کمک به زلزله زدگان دو کشور ترکیه و سوریه سیاسی و از منافع استکباری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی امروز در دیدار با جمعی از گروه های امدادی استان کرمانشاه اظهار داشت: کاری که شماها در طول سال در خدمت به مردم انجام می دهید اجر بزرگی نزد خداوند متعال دارد.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: در حوادث و بلایای طبیعی در سال های اخیر همواره گروه های امدادی و کمک رسانی در صف اول بوده اند که این خود کار بزرگی برای شما محسوب می شود که بی شک در نزد خداوند متعال پاداش این کار خود را خواهید گرفت.

این عالم کرمانشاهی در ادامه با اشاره به زلزله شدید هفته گذشته در سوریه و ترکیه، عنوان کرد: زلزله مهیب در این دو کشور و میزان بالای کشته شدگان برای هر انسانی دردآور بود و از همین جا برای این درگذشتان غفران الهی و برای بازماندگان صبر الهی از درگاه خداوند متعال خواستاریم.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رفتار دوگانه سازمان ملل و صلیب سرخ در کمک رسانی به آوارگان این دو زلزله در ترکیه و سوریه عنوان داشت: در اخبار به عینه می بینیم که سیل کمک های کشورهای دیگر به سمت زلزله زدگان ترکیه سرازیر شده است ولی در مقابل کشورهای غربی و حتی سازمان های بین الملل همانند صلیب سرخ و... به نوعی مردم آسیب دیده سوریه را به بهانه های واهی به فراموشی سپرده اند.

امام جمعه موقت کرمانشاه تصریح کرد: اینجاست که مدعیان دروغین حقوق بشر در جهان با این کار خود نشان دادند که حتی در امدادرسانی به هم نوع خود نگاهی سیاسی دارند و این مایه شرمساری برای این سازمان و نهادهای جهانی است.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی با تقدیر از امدادرسانه جمعیت هلال احمر ایران به زلزله زدگان هر دو کشور ترکیه و سوریه خاطرنشان کرد: ایران به دور از هر نوع نگاه سیاسی کمک های بشردوستانه خود را به 2 کشور ترکیه و سوریه ارسال کرده است و این نشان می دهد که در بحث امداد و یاری رساندن به دیگران، نگاه این نظام، نگاهی غیرسیاسی و انسان دوستانه است./1400/

ارسال نظرات