۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۷۲۹۶۵۲
نماینده ولی فقیه در کاشان در جمع دانش آموزان مطرح کرد؛

پاسخ به سؤالاتی در خصوص نماز جماعت، عضویت در بسیج و نماز جمعه

پاسخ به سؤالاتی در خصوص نماز جماعت، عضویت در بسیج و نماز جمعه
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی به سه سؤال دانش آموزان در رابطه با نماز جماعت، عضویت در بسیج و نماز جمعه پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در جمع دانش آموزان کاشان به سه سوال دانش آموزان در رابطه با نماز جماعت، عضویت در بسیج و نماز جمعه پاسخ داد و در پاسخ به این سوال که نماز را در مسجد و نمازخانه مدرسه بخوانیم یا در مسجد و تفاوت آن چیست، گفت: هر کجا نماز را با جماعت بخوانیم نسبت به نماز فُرادی بهتر و قابل مقایسه نیست.

وی افزود: اگر نماز جماعت از ۱۰ نفر بیشتر باشد، چنانچه همه فرشتگان نویسنده، همه دریا‌ها جوهر و همه درختان کاغذ باشند نمی‌توانند ثواب آن را بنویسید و یقینا خواندن نماز جماعت در مسجد بهتر است چرا که پیامبراکرم(ص) می‌فرماید، هر کس برای نماز جماعت قدمی بردارد با هر قدمی که بر می‌دارد هفتاد هزار حسنه برای او می‌نویسند، هفتاد هزار درجه او را بالا می‌برند و اگر در این مسیر از دنیا برود هفتاد هزار فرشته او را بدرقه می‌کنند و در قبر با او انس می‌گیرند و برای او تا روز قیامت استغفار می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در پاسخ به این سوال که چرا نماز جمعه با نماز‌های دیگر متفاوت است؟ گفت: اسلام دین سیاست است و مسلمانان و امت پیامبر باید آگاه باشند، از این رو پیامبر مردم را با بصیرت و بینش به سوی خدا دعوت می‌کند تا فریب نخورند.

وی اسلام را دین کاملی دانست و نماز جمعه را یکی از احکام مترقی اسلام اعلام کرد و گفت: نماز ظهر جمعه به جای چهار رکعت دو رکعت است و به جای دو رکعت دو خطبه دارد که در خطبه اول مسائل معنوی و ایمان مردم تقویت می‌شود و خطبه دوم مسائل سیاسی اجتماعی، شهر، کشور و جهان مطرح می‌شود تا مردم از اخبار از توطئه‌های دشمنان با خبر شوند تا با اتحاد یکدیگر اسلام را ارتقا دهند.

نماینده ولی فقیه در کاشان در پاسخ به این سؤال که عضو بسیج باشیم یا نه، گفت: یکی از وظایف ما کمک به امام زمان(عج) است و یکی از مصادیق کمک این است که حکومتی را که برای ظهور زمینه سازی می‌کند یاری و کمک کنیم و یکی از مصادیق کمک به حکومت خوب درس خواندن و با تقوا بودن و عضویت در بسیج است تا هم آموزش نظامی دیده و هم تقویت جسم و روح و تاکتیک نظامی را آموزش ببینیم تا در موقع لزوم از لشکر خداوند در مقابل دشمنان استفاده کنیم./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات