۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۱
کد خبر: ۷۲۹۷۶۵
در دهمین یادواره شهدای روحانی استان کرمان مطرح شد؛

اثرگذاری بی نظیر شهدا، سبب درجه بالایشان نزد خداوند است

اثرگذاری بی نظیر شهدا، سبب درجه بالایشان نزد خداوند است
حجت الاسلام رنجبر، با اشاره به آیاتی از سوره توبه و تعبیر «اعظم درجه عند الله»، اثرگذاری بی نظیر حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدا را، حاصل درجه رفیعشان نزد خداوند خواند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا ،شب گذشته، همزمان با شام شهادت امام کاظم(ع) دهمین یادواره شهدای روحانی استان کرمان، در مدرسه علمیه کرمانی های شهر قم و با بدرقه شهید تازه تفحص شده «علی رضا بادرام» برگزار شد.

در  این جلسه که با حضور طلاب و عموم مردم برگزار شد، حجت الاسلام محمد علی رنجبر، سخنران ِیادواره، با اشاره به آیات ۱۹ و ۲۰ سوره توبه، مبنی بر فضیلت مجاهدان و شهدا بر دیگر مومنین، به بیان نکاتی، پیرامون تطبیق این آیات با شخصیت حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدا پرداخت و گفت: در سوره توبه آیات ۱۹ و ۲۰ خداوند ضمن مقایسه ای، مجاهدان را افضل مردم می خواند، تا جایی که از آنها به « أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ» یاد می کند. حاج قاسم و شهدای انقلاب بالاترین درجه را نزد خداوند دارند و این درجه والا نشان دهنده اثرگذاری بسیار زیاد  آنها به نفع جبهه حق است.

وی در ادامه به صحبت شهید سلیمانی در اهمیت انقلاب اسلامی پرداخت و بیان کرد: حاج قاسم تشبیه جالبی از انقلاب داشت؛ شهید سلیمانی انقلاب اسلامی را به درخت پسته ای تشبیه کرده و می گفت: وقتی کشاورزی درخت پسته می کارد، این نهال انقدر ضعیف است که حتی اندک فشاری آن را از بین می برد و حدود ۷ سال طول می کشد تا به ثمر بنشیند؛ بعضا کسی اگر اطلاع درستی از این درخت نداشته باشد، شاید کشاورز را مسخره کند، که درختی کاشته که ۷ سال بعد ثمر دهی را شروع خواهد کرد؛ انقلاب اسلامی هم اینگونه است، در ابتدا نهالی ضعیف و بی ثمر بود، اما با گذشت زمان این نهال ضعیف، به درختی تنومند و ثمرده تبدیل شده است.

 مدیر مؤسسه مطالعات راهبردی جهان تمدن رسالت، در ادامه به اقتدار و قدرت انقلاب اسلامی در عصر حاضر اشاره و بر روایتگری راهی که  از ابتدای انقلاب تا کنون آمده ایم  تاکید کرد و اظهار داشت: ما ابتدای انقلاب، روئسای سه قوه و نخبگانی چون شهید بهشتی و رجایی و باهنر را از دست دادیم و ۷۲ نفر به شهادت رسیدند؛ مورد تجاوز حزب بعث عراق قرار گرفته بودیم و این نهال در حال از بین رفتن بود، اما مجاهدت کسانی مثل حاج قاسم و زین الدین و...، موجب شد انقلاب اسلامی تبدیل به درختی تنومند شود که حتی ابرقدت های امروز جهان به آن تکیه می کنند؛  جهت درک ارزش اقتدار بدست آمده امروزباید این تاریخ را برای جوانان بیان کنیم.

این کارشناس روابط بین الملل، در ادامه روایت تاریخ اقتدار کشور، به حوادث پس از دفاع مقدس و دهه ۷۰ و ۸۰ اشاره کرد و افزود: پس از جنگ هم درگیری هایی با گروهک های منافق و تکفیری داشتیم، نظیر تحرکات عبدالمالک ریگی در شرق کشور؛ دشمن قصد داشت با سلب امنیت از پیشرفت کشور جلوگیری کند، اما مجاهدت قاسم سلیمانی و یارانش چنان عزت و اقتداری  به کشور عطا کرد که امروز کشور های پیشروی جهان با آغوشی باز ، پذیرای ما هستند؛ اینکه قرآن می گوید شهدا «اعظم درجه عند الله» هستند به این سبب است.

حجت الاسلام رنجبر، در پایان، ضمن قدردانی از مردم ایران برای حضور در تمامی عرصه ها، خصوصا راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، خاطرنشان کرد: امروز این مجاهدت ها و حضور مردم پای آرمانهای انقلاب، سبب تولید اقتداری شده که اعضای مجمع شانگهای و بریکس، مشتاق حضور ایران در این گروه ها هستند و  به اجرای پیشنهاد ایران مبنی بر حذف دلار از معاملات خویش می پردازند؛ اگر این اقتدار نبود، کسی به حرف و ایده ما توجهی نمی کرد و ما عزت و اقتدار موجود را مدیون حضور مردم در همه عرصه ها، خصوصا راهپیمایی اخیر ۲۲ بهمن هستیم.

در ادامه مراسم، حاج حسین یکتا، از جانبازان دفاع مقدس، با بیان اینکه انقلاب در ضمن سختی ها و غربتی که تحمل کرده، عزت و اقتداری هم به دست آورده است، گفت: هرچه رصد می کنید، می بینیم این انقلاب گاهی کارش به مو رسیده اما پاره نشده است و این عزت و غربت همیشه در کنار هم بوده است.

این راوی دفاع مقدس این انقلاب را نظر کرده ائمه اطهار(ع) دانست و افزود: هروقت انقلاب دچار یک آسیبی شد، خداوند یک دوایی هم برای آن فرستاده است، نظیر اتفاقات دهه ۷۰ و ۸۰، که در آن بحبوحه، دری به نام راهیان نور باز شد، پس از آن در شرایط سخت دهه ۹۰ شهدای غواص به کمک انقلاب آمدند، امروز هم اربعین و طریق امام حسین(ع).

حاج حسین یکتا، ضمن امیدواری به آینده انقلاب، از حق طلبی جوان امروز ابراز خشنودی کرد و گفت: جوان امروز مشتاق شنیدن است و باید از این فرصت، جهت انجام جهاد تبیین بهترین استفاده را داشته باشیم.

این مراسم با وداع از شهید تازه تفحص شده «علی رضا بادرام» و مداحی محمد جواد احمدی به پایان رسید.

ارسال نظرات