۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۷۲۹۸۰۹

تعداد کشته شدگان زلزله ترکیه از۴۰ هزار عبور کرد؛ عملیات جست‌و‌جو پایان می‌یابد

تعداد کشته شدگان زلزله ترکیه از۴۰ هزار عبور کرد؛ عملیات جست‌و‌جو پایان می‌یابد
رئیس اداره حوادث غیرمترقبه ترکیه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد تاکنون ۴۰۶۴۲ نفر در زلزله این کشور جان باخته‌اند.

«یونس سزر» رئیس اداره حوادث غیر مترقبه ترکیه امروز در یک کنفرانس خبری به بیان آخرین آمار مرتبط با تلفات زلزله ۷.۸ ریشتری این کشور پرداخت.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، او گفت که از غروب فردا (یکشنبه) عملیات جست‌و‌جو و نجات تا حد زیادی به اتمام خواهد رسید و صرفا در برخی ساختمان‌ها تلاش‌ها ادامه خواهد یافت.

«یونس سزر» همچنین گفت که از ششم فوریه به این سو ۵۷۰۰ پس لرزه در استان قهرمان مرعش رخ داده است و در خصوص کمک‌رسانی‌های نقدی نیز ۱۰ هزار لیر (۵۳۱ دلار) برای بیش از ۶۸۲ هزار شهروند ترکیه پرداخت شده و این کمک‌ها ادامه خواهد یافت.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه نیز سه شنبه هفته گذشته گفت که حدود ۴۷ هزار ساختمان از زلزله‌های اخیر این کشور آسیب دیده‌اند که حدود ۲۰ هزار ساختمان کاملا تخریب خواهند شد.

سحرگاه روز دوشنبه، ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر جنوب ترکیه و بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد.

براساس داده‌های مراکز زلزله‌نگاری، این زمین‌لرزه در مرز ترکیه و سوریه و در ۲۶ کیلومتری شمال شرق غازی عینتاب ترکیه رخ داد و در کشورهای ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و... به ثبت رسید.

ترکیه یکی از فعال‌ترین مناطق زلزله‌خیز در جهان است. آخرین زمین لرزه ۷.۸ ریشتری این کشور در سال ۱۹۳۹ به وقوع پیوست که در آن ۳۳ هزار نفر در استان «ارزنجان» واقع در شرق ترکیه جان خود را از دست دادند.

ارسال نظرات