۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۷۲۹۸۵۰
رئیس بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه تشریح کرد؛

برنامه‌ها و فعالیت‌های بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه

برنامه‌ها و فعالیت‌های بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه
حجت الاسلام وافی در ششمین نشست خبری با اصحاب رسانه فعالیت های بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه را تشریح کرده و به ارائه برخی از برنامه های این بنیاد پرداخت.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مرتضی وافی رئیس بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه صبح امروز در ششمین نشست خبری با اصحاب رسانه جهت تشریح فعالیت های بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه که در سالن جلسات ساختمان پژوهشکده مطالعات تقریبی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد اظهار داشت: کتاب صحیفه سجادیه کتاب زندگی و آموزش سبک زندگی برای مردم جوامع به خصوص جامعه امروز است که از آن به قرآن صاعد نام برده می‌شود.

وی در ادامه افزود: تاکنون بیش از ۷۰ شرح بر کتاب صحیفه سجادیه نوشته شده است و بسیاری از بزرگان از این کتاب بهره های وافری کسب کرده‌اند که این کتاب با توجه به تاکیدات مراجع عظام تقلید و رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال های اخیر مورد توجه افراد جامعه قرار گرفته است.

رئیس بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه با اشاره به برنامه‌های بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه بیان داشت: اولین برنامه ای که با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور -به خصوص شهر قم- شروع به کار شده است، اجرای پویش سراسری کتابخوانی با محوریت کتاب صحیفه سجادیه می باشد و کتاب حماسه امام سجاد می باشد که در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: در آینده نشست های کتاب پیرامون کتاب هایی که راجع به امام سجاد(ع) منتشر شده است را خواهیم داشت که برای نوجوانان کتاب «بر ساحل صحیفه» غلام‌رضا حیدری ابهری برای کودکان کتاب «ده قصه از امام سجاد» از حمید گروگان با تصویرگری هانیه شوستری و کتاب سوم کتاب «تویی به جای همه» نوشته سید مهدی شجاعی در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام وافی ضمن تاکید بر لزوم ارتباط با هیئات مذهبی و دینی ابراز کرد: ما در این راستا نشست هایی با حضور برخی از هیئات مذهبی، خطبا، ذاکران و مداحان تاثیرگذار در بدنه هیئات مذهبی برگزار شده است که توزیع کتاب صحیفه سجادیه در مساجد و هیئات برگزیده از جمله فعالیت ها و رویکردهای بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه است که در همین راستا ۵ هزار جلد از کتاب صحیفه سجادیه برای توزیع آماده شده است.

رئیس بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه در ادامه افزود: هیئت هایی که علاقه مند به دریافت این کتاب هستند، می توانند با شماره تلفن ۰۲۵۳۲۹۲۹۲۵۶ تماس بگیرند تا در آستانه ماه مبارک رمضان شاهد رونق گرفتن روح دعا و رونق بیشتر نیایش در جامعه باشیم.

فعالیت های بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه

حجت الاسلام وافی برنامه دیگر را فعالیت انجمن بین المللی خادمان صحیفه سجادیه با حمایت و مشارکت بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه و معاونت قران و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: امیدواریم بتوانیم با خادمان صحیفه سجادیه، بتوانیم به هدف حمایت از ایده ها طح ها و موسات و مجموعه هایی که پیرامون صحیفه سجادیه حرکت می کنند به صورت دقیق و صحیح بپردازیم.

وی در ادامه افزود: برخی از خادمان افتخاری صحیفه سجادیه در وادی دیوار نوشته جملات و کلمات ناب و گوهربار صحیفه سجادیه را در شهرستان های مختلف دنبال می کنند که نقش بسزایی در ترویج معارف این یادگار بزرگ از امام سجاد(ع) دارد.

رئیس بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه با بیان این که انجمن بین المللی خادمان صحیفه سجادیه قطعا اثرات ارزشمندی در نمایشگاه های بین المللی قرآن و عترت خواهد داشت ابراز کرد: مشارکت در برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) همزمان با سالروز ولادت این امام همام در قم برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام وافی با بیان این که به خاطر برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) کنگره جهانی «زین العباد» در تاریخ ۱۸ اسفند ماه بر محوریت موضوع هنر و رسانه برپا خواهد شد اظهار داشت: راه‌اندازی نمایندگی‌های استانی بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه در تمام استان‌ها از جمله برنامه هایی است که در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه با بیان این که پنجشنبه۱۱ اسفندماه آیین رونمایی از کتاب‌های «صحیفه سجادیه، ترجمه و شرح واژگان استاد ابوالفضل بهرامپور» و «شجره اسانید صحیفه سجادیه» را خواهیم داشت بیان داشت: کتاب شجریه اسانید صحیفه سجادیه، قطعا مورد توجه و استقبال اندیشمندان، پژوهشگران و دانشگاه های برتر قرار خواهد گرفت.

رئیس بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه گزارشی از برگزاری اجلاس سالانه اساتید صحیفه سجادیه در ۱۱ اسفندماه ارائه کرد و با بیان این که ۱۰ نشست علمی - ترویجی در موضوع صحیفه سجادیه برگزار خواهد شدابراز کرد: نشست های علمی با موضوع «واکاوی راهبردها و فرایند تقویت، انس، ترویج، تأثیر و بهره مندی جامعه از تعالیم صحیفه سجادیه» برگزار و نظرات و دیدگاه های اساتید مورد توجه قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام وافی آراستگی به فن قلم فرسایی، برخورداری از دانش ترجمه، واقف به معارف اسلامی و اندیشه اهل‌بیت(ع) بودن و زبان مادری مترجم و شناخت زبان اصیل بین المللی را از شاخص ترین ویژگی های مترجمی معارف ناب الهی دانست و بیان داشت: متأسفانه با وجود توفیقات زیادی که در عرصه های مختلف دینی و اسلامی به دست آوردیم هنوز یک مرکز تربیت مترجم با این نگاه نداریم.

رئیس بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه با ارائه گزارشی از فعالیت ستاد راهبری دعا و رویکرد نوین آن در صحیفه سجادیه ارائه کرد و با بیان این که راه اندازی دوره های آموزشی تربیت مربی با همکاری موسسه دارالعرفان برپا خواهد شد، خاطرنشان کرد: بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه در تلاش است تا هر سال دو ترجمه را به ۱۵ ترجمه موجود اضافه کند و با این کار بُعد ترجمانی کلام نورانی امام سجاد(ع) را گسترش دهد.

رئیس بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه در پایان همکاری با عتبه حسینی را از دیگر رویکردهای این بنیاد توصیف کرد و ابراز داشت: نهمین اجلاس جهانی امام سجاد(ع) در عتبه حسینیه و حرم مطهر سید الشهدا(ع) با حضور میهمانانی از تمام ادیان، مذاهب و اندیشه ها برگزار خواهد شد.

فعالیت های بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه

در ادامه استاد ابوالفضل بهرام پور مترجم قرآن و یکی از مترجمان صحیفه سجادیه گزارشی از فرایند ترجمه صحیفه سجادیه ارائه و با تاکید بر این که امام سجاد(ع) به ما می آموزد که چگونه با خداوند حرف بزنیم اظهار داشت: قرآن کریم می فرماید؛ « وَأَمَّا ٱلسَّآئِلَ فَلَا تَنهَر» لذا در شرف یابی به محضر اهل بیت(ع) باید بگوییم انا سائل.

وی در ادامه به فرازهایی از ادعیه صحیفه سجادیه اشاره کرده و با بیان این که غفار بودن الهی نشان دهنده این است که خداوند متعال خودش به دنبال گنهکاران می گردد تا آنها را به بهانه ای ببخشد، بیان داشت: امام سجاد(ع) در فرازهایی از صحیفه سجادیه نقص خود را در محضر باری تعالی متجلی ساخته است.

بهرام پور در پایان بر اهمیت آشناسازی مردم با تک تک فرازهای صحیفه سجادیه تأکید کرد و اظهار داشت: توجه به مدل های سخنرانی امام سجاد(ع) با ذات اقدس الهی قطعا تاثیرات بسزایی در تقویت زیست مومنانه خواهد داشت.

ارسال نظرات