۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۷۱۲۱۷۷
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه مطرح کرد؛

ایران الگوی کشورهای اسلامی در برگزاری مسابقات قرآنی

ایران الگوی کشورهای اسلامی در برگزاری مسابقات قرآنی
مجیدی مهر گفت: در کرونا کشورهای دنیا مسابقات خود را به تعویق انداختند، اما ایران به صورت بین‌المللی و مجازی مسابقات خود را برگزار و الگویی برای دیگر کشورها شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حمید مجیدی مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه پیش ازظهر امروز، در نشست خبری اداره اوقاف و امور خیریه قم پیرامون چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم، گفت: شهر مقدس قم یکی از قطب های فرهنگی جهان اسلام است و این شهر محل تربیت مبلغان دینی و قرآنی است که دنیا را تکان می دهند.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته تنها کشوری بودیم که مسابقات مجازی در تراز حکومتی برگزار کرده ایم، افزود: با شرایط کرونایی ۲ سال اخیر، ۲۶ کشور دنیا مسابقات خود را به تعویق انداختند اما ایران مسابقات خود را در تاریخ مقرر به صورت بین‌المللی با سبک مجازی برگزار کرد و برخی کشورها بعدا از ایران الگو گرفتند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: به برکت نظامی که در راس آن شخصیتی قرآنی وجود دارد توجه به این کتاب الهی در سرلوحه امور کشور قرار دارد و رهبر معظم انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین حامی مشتاقان به قرآن درایران و جهان اسلام هستند.

مجیدی مهر مسابقات قرآن را زمینه ای برای انس با کلام الهی برشمرد و تصرح کرد: در مسابقات قرآنی کشورهای دیگر اصل فعالیت صرفا مسابقه است اما برای ما مسابقه فرع بر این رویداد است، آن چه اهمیت دارد بستری برای انس با کلام الله مجید است.

وی در ادامه افزود: بعد از انس با کلام الله ما به سمت تدبر و عمل خالصانه می‌رویم لذا برگزار کنندگان مسابقات قرآنی پس از گذشت 4 دهه از انقلاب به این نتیجه رسیده اند که باید در تدبر کلام الهی گام هایی را برداشت.

مجیدی مهر با بیان اینکه سازمان اوقاف متولی مسابقات قرآن جمهوری اسلامی است، عنوان کرد: با افتخار عرض می کنم مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی بهترین مسابقات جهان اسلام است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با تاکید بر اینکه 500 نفر گواهی داوری درجه یک از ما دریافت کرده اند، اظهار کرد: داوران خارجی که به ایران می آیند آیین نامه مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی را به عنوان تحفه به کشورهای خود می برند و به نظم و زیبایی اجرای مسابقات اذعان دارند.

مجیدی مهر با اشاره به برگزاری بخش معارفی مسابقات قرآنی در شهر قم گفت: میزبانی مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی به حق به شهر قم رسیده است و این شهر اهلیت برگزاری این دوره از مسابقات بین المللی را دارد.

وی با بیان اینکه مسابقات بین المللی در دو بخش طلاب دینی و عمومی برگزار می شود، ابراز کرد: مسابقات معارفی در سه بخش معارفی تفسیر قرآن، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه آذرماه و بخش بین المللی همزمان با عید سعید مبعث در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف افزود: این رویداد به صورت زنده از شبکه های صدا و سیما و شبکه های بین المللی پخش می شود و از این طریق پیام قرآنی جمهوری اسلامی به سراسر دنیا طنین انداز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در بخش گروهی، رشته های آوایی و معارفی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: ثبت نام از 21 اردیبهشت‌ماه آغاز و تا 10 تیرماه تمدید شده است.

مجیدی در پایان با بیان اینکه کمتر از ۲ درصد نیت‌های وقف در ایران قرآنی است و در حوزه موقوفات باید توجه بیشتری نسبت به موقوفات قرآنی صورت گیرد، ابراز کرد: متقاضیان اطلاع از وقف قرآنی می‌توانند با تلفن ۶۴۸۷۰۰۰۰ ۰۲۱ تماس حاصل کرده و به صورت مستقیم به بخشی که مشخصا عهده دار وقف‌های قرآنی است هدایت شوند.

ارسال نظرات