۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۷۲۹۹۰۴
قالیباف:

بازار ارز با همکاری دولت و مجلس به ثبات می‌رسد

بازار ارز با همکاری دولت و مجلس به ثبات می‌رسد
رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به درخواست رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد نوسانات بازار ارز،‌ گفت: بازار ارز با همکاری دولت و مجلس به ثبات می‌رسد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نشست علنی امروز در تذکر شفاهی خود با بیان اینکه در مسائل ارزی کشور نیازمند یک تصمیم‌گیری جدی هستیم، اظهار کرد: امکان کنترل بازار ارز وجود دارد اما به دلیل اعمال تصمیم‌هایی که تکرار اشتباه‌های قبلی است، زحمات دولت در حذف سیاست ارز ترجیحی زیر سوال می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه فرصت آزمون و خطا در اقتصاد ایران وجود ندارد، از قالیباف خواست تا جلسه غیرعلنی در این مورد با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی برگزار شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن درخواست همفکری دولت و مجلس در حوزه تصمیم‌های ارزی گفت: تعیین نرخ ثابت ارز برای اقتصاد کشور مغایر ماده ۲۰ قانون احکام دایمی برنامه و خلاف مصوبات مجلس است که این کار به اقتصاد لطمه می‌زند.

در ادامه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر پورابراهیمی اظهار کرد: در هفته‌های گذشته هم مسائل مربوط به ارز در حضور رییس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد مورد بررسی قرار گرفت؛ البته این موضوع منطبق بر قانون پیش نرفت و این اشکال وارد است.

وی با بیان اینکه امروز هم جلسه‌ای در این خصوص برگزار می‌شود، افزود: مباحث مربوط به بازار ارز در این جلسه بررسی می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر در بازار ارز از مسیر درست و صحیح حرکت کنیم، می‌توان با همکاری دولت و مجلس بازار ارز در کشور را به ثبات برسانیم.

ارسال نظرات