۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۷۲۹۹۶۳
استاد اخلاق حوزه علمیه خواهران:

تکلیف اساتید حوزه فقط تدریس نیست

تکلیف اساتید حوزه فقط تدریس نیست
بانو گل‌گیری با بیان اینکه تکلیف اساتید حوزه فقط تدریس نیست، گفت: ما باید به صورت جمعی فعالیت داشته باشیم و فکر و اندیشه خود را تقویت کنیم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سومین جلسه درس اخلاق ویژه اساتید جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با حضور بانو مجتهده گل‌گیری در سالن اجتماعات بانو همایونی شهید بهشتی(ره) و با محوریت «مجمع اساتید جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها» برگزار شد.

بانو گل‌گیری در این جلسه که ادامه جلسات گذشته بود، اظهار داشت: خیر دنیا و آخرت ما در قرآن کریم و سنت و پیروی از ائمه اطهار علیهم‌السلام است و تنها راه آشنایی با هدف خلقت در گرو تمسک به ایشان است.

استاد اخلاق حوزه علمیه خواهران افزود: علوم انسانی، زمانی مورد تأیید است که در مجرای درست خود یعنی الهام گرفته از قرآن و سنت باشد.

وی با اشاره به نامه ۵۵ نهج البلاغه، یادآور شد: این نامه را حضرت علی علیه السلام خطاب به معاویه نوشته‌اند و نکاتی را به او متذکر شدند، از جمله فرمودند: ‌»أَمَّا بَعْدُ، فَإِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ قَدْ جَعَلَ الدُّنْیَا لِمَا بَعْدَهَا، وَ ابْتَلَی فِیهَا أَهْلَهَا لِیَعْلَمَ أَیُّهُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا، وَ لَسْنَا لِلدُّنْیَا خُلِقْنَا وَ لَا بِالسَّعْیِ فِیهَا أُمِرْنَا، وَ إِنَّمَا وُضِعْنَا فِیهَا لِنُبْتَلَی بِهَا؛ وَ قَدِ ابْتَلَانِی اللَّهُ بِکَ وَ ابْتَلَاکَ بِی، فَجَعَلَ أَحَدَنَا حُجَّةً عَلَی الْآخَرِ».

استاد درس خارج حوزه علمیه خواهران تبیین کرد: امام علی علیه‌السلام در این نامه فرموند: «خداوند متعال، دنیا را برای آخرت قرار داده نه برای کوشش در دنیا؛ دنیا دار ابتلاء و آزمایش است و تو آزمایش برای من و من برای تو هستم».

دنیا پیش‌نیاز آخرت و دار بلا و آزمایش است

بانو گل‌گیری عنوان کرد: ما باید مراحلی را در دنیا برای رسیدن به آخرت و بهشت برین بگذرانیم و اگر بصیر باشیم، این مراحل سخت نخواهد بود و خداوند متعال، ما را برای آزمودن و ابتلا خلق کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به این نامه شریفه، مسئله ای که به دست می‌آید این است که دنیا پیش‌نیاز آخرت و دار بلا و آزمایش است.

استاد اخلاق جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: وقتی حضرت علی علیه السلام، شخصی چون معاویه را نصیحت می‌کند، ما هم باید با افراد منصفانه برخورد کرده و با آغوش باز پذیرای آنها باشیم.

تأکید رهبر معظم انقلاب مدظله العالی بر الگو بودن جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها

بانو گل‌گیری در ادامه با اشاره به نحوه شکل گیری مجمع اساتید جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، گفت: رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی در جلسه‌ای که حضور داشتیم، تصریح کردند جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها باید الگو باشد و برداشت من این است که منظور ایشان الگویی جهانی است.

وی با اشاره به اینکه ما باید یک پیام جهانی را به همه برسانیم، افزود: از آنجایی که در دنیا تشنه‌کامانی در تمام ابعاد وجود دارند، لازم است ما عالم و بصیر باشیم.

تکلیف اساتید حوزه فقط تدریس نیست

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و اساتید جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه با اشاره به فعالیت‌های اساتید در قالب بسیج، گروه‌های جهادی، هیئات مذهبی و غیره اضافه کرد: تمام هیأت‌ها باید نامگذاری شوند و همگی در قالب نامه‌، اظهار وجود کرده و مطالبات خود را از مسئولان بیان کنند.

این کارشناس دینی با بیان اینکه تکلیف اساتید حوزه فقط تدریس نیست، تأکید کرد: ما نباید از تلاش کردن مأیوس شویم و ضروری است فکر و اندیشه خود را تقویت کنیم.

بانو گل‌گیری در پایان خاطرنشان کرد: این جلسات باید خاستگاه ما باشد و با هم، هم‌افزایی داشته باشیم تا صدای ما به همه برسد ما باید به صورت جمعی فعالیت داشته باشیم، به صورت انفرادی به نتیجه نخواهیم رسید.

ارسال نظرات