۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۷۳۰۰۴۰

دیدار مدیرعامل خبرگزاری رسا با آیت الله کریمی جهرمی

دیدار مدیرعامل خبرگزاری رسا با آیت الله کریمی جهرمی
مدیرعامل و جمعی از مسئولان خبرگزاری رسا با حضور در دفتر آیت الله کریمی جهرمی با این عالم برجسته حوزه علمیه قم دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی محققی و جمعی از مسئولان خبرگزاری رسا، همزمان با حلول ماه شعبان با حضور در دفتر آیت الله کریمی جهرمی با وی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار حجت الاسلام محققی گزارشی از حدود دو دهه عملکرد و اقدامات خبرگزاری رسا در انعکاس اخبار دستاوردها و فعالیت های علما و حوزه های علمیه ارائه کرد.

مدیر عامل خبرگزاری رسا در ادامه ضمن تجلیل از شخصیت علمی، اخلاقی و انقلابی آیت الله کریمی جهرمی از مواضع وی در دفاع از ارزش‌های دینی، نظام مقدس جمهوری اسلامی، اندیشه های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی تجلیل کرد.

حجت الاسلام محققی در ادامه سخنان خود با اشاره به حمایت قاطبه مراجع، علما و روحانیت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی به حضور حماسی مردم ایران در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ اشاره کرد و این حضور گسترده و حماسی را لبیکی به دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامی، سایر مراجع تقلید و نشانه وفاداری مردم به ارزش‌های دینی و انقلابی ارزیابی کرد.

مدیرعامل خبرگزاری رسا با اشاره به خلأهای موجود در زمینه فقه خبر و رسانه در حوزه های علمیه، از علما، اساتید و بزرگان حوزه همچون آیت الله کریمی جهرمی خواست تا در صورت امکان در دروس خارج خود بر این موضوع مهم اهتمام داشته و به آن بپردازند.

دیدار مدیرعامل خبرگزاری رسا با آیت الله کریمی جهرمی

در ادامه این دیدار آیت الله کریمی جهرمی نیز پس از استماع گزارش مدیرعامل، سردبیر، معاونان و مدیران خبرگزاری رسا، ضمن قدردانی از فعالیت های ارزشمند این خبرگزاری اظهار داشت: حقیقتاً از گزارش ارائه شده و توسعه فعالیت ها که در گزارش‌ها به آن اشاره شد، حالت ابتهاج به من دست داد و به راستی این گونه فعالیت ها موجب نشاط است و از خداوند متعال مزید توفیقات شما بزرگواران را که در این سنگر مهم مشغول به فعالیت هستید، خواستارم.

آیت الله کریمی جهرمی در ادامه با بیان توصیه های اخلاقی و مهم خطاب به اصحاب رسانه، مدیران و اعضای خبرگزاری رسا، توجه به اصولی همچون صداقت، اتقان، انطباق با واقع و توجه به حفظ آبروی افراد در ارائه اخبار را به اصحاب رسانه و خبرنگاران توصیه کرد.

آیت الله کریمی جهرمی در ادامه بر لزوم توجه رسانه‌ها به حفظ وجاهت نظام اسلامی در اخبار تاکید و تصریح کرد: باید با حفظ این اصل مهم مقالات، نوشته ها و محصولات متنوع در صدد حل مشکلات مردم برآییم.

گفتنی است، آیت الله کریمی جهرمی از فقهای پرتلاش و پژوهشگر زبردست در عرصه علوم اسلامی است که در سال ۱۳۲۰ شمسی در شهرستان جهرم دیده به جهان گشود و تحصیلات مقدماتی خود را در شهرهای جهرم و شیراز آغاز کرده و سپس برای گذراندن مراحل عالی وارد حوزه علمیه قم شد و از محضر اساتید برجسته همچون حضرات آیات عظام امام خمینی، گلپایگانی، اراکی، سلطانی طباطبایی، شیخ مرتضی حائری، میرزا هاشم آملی و حاج شیخ عباسعلی شاهرودی بهره برد.

آیت الله کریمی جهرمی بیش از نیم قرن است که به تحقیق، تبلیغ و تدریس اشتغال دارد و تاکنون ۸۰ اثر ارزشمند از این عالم فرزانه چاپ و در دسترس علاقه مندان و محققان و پژوهشگران قرار گرفته است.

ارسال نظرات