۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۷۳۰۰۶۹
عقب نشینی بزرگ؛

فرار از لندن به واشنگتن/ تروریست‌ها در آغوش مام میهن قرار گرفتند

فرار از لندن به واشنگتن/ تروریست‌ها در آغوش مام میهن قرار گرفتند
موجی از وحشت بر فضای رسانه‌های معاندی که به آموزش جنگ شهری، ترور و خشونت پرداخته بودند حاکم شده است و باعث شد تا اینترنشنال سعودی از لندن به واشنگتن فرار کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، برای اولین بار این رسانه آمد نیوز در تلگرام بود که مستقیم لیدری و رهبری اغتشاشات در ایران را به دست گرفت. این کانال با شبکه سازی در داخل کشور با پشتیبانی از سازمان‌های جاسوسی مختلف جهان، توانست آشوب‌هایی را در نقاطی از کشور سازماندهی نماید. آموزش مستقیم جنگ شهری و ساخت بمب‌های آتش زا که به کوکتل مولوتف شهرت دارند، از جمله اقداماتی بود که این کانال تلگرامی مرتکب شد. با این وجود که ادمین این کانال یعنی روح الله(نیما) زم تحت تدابیر شدید امنیتی سرویس جاسوسی فرانسه قرار داشت؛ اما توسط پاسداران گمنام امام زمان (عج) به ایران آورده، محاکمه شد و به طناب دار آویخته گشت.

تلویزیون تروریستی ایران اینترنشنال نیز تلاش کرد در ماجرای مهسا امینی، همان نقش آمد نیوز را ایفا کند. عنوان تلویزیون آزاد ماهواره‌ای، تنها پوششی برای اقدامات یک گروهک تروریستی ذیل سرویس جاسوسی موساد بود. از آموزش‌های ویژه جنگ شهری و ساخت انواع و اقسام اسلحه تا آموزش‌های ضدبازجویی و تلاش برای انحراف دادگاه‌ها با پیشنهاد گرفتن وکیل و ... همگی توسط این رسانه دنبال شدند.

شایعه فرار مسؤولان و مقامات کشور در بحبوحه اغتشاشات در کشور، یکی از خبرهای طنزی بود که توسط رسانه‌های معاند طرح و برجسته شد. برخی از این رسانه‌ها گفتند که مسؤولان و مقامات کشور در حال فروش اموال خود در ایران و انتقال آن به ونزوئلا هستند. حتی یکی از مضحک‌ترین مطالبی که بیان کردند این بود که دفتر رهبر معظم انقلاب برای حساب حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی خامنه‌ای، فرزند رهبر انقلاب مبلغ هنگفتی را واریز نموده است.

اخباری از این دست که توسط این رسانه‌ها مبتنی و متکی بر تکنیک دروغ بزرگ منتشر می‌شوند؛ اما گریبانگیر خود رسانه‌های معاند غربی شدند. حجت‌الاسلام سیداسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات در مصاحبه‌ای اعلام کرد که رسانه ایران اینترنشنال یک رسانه تروریستی است و از این به بعد تحت این عنوان تحت تعقیب قرار خواهد گرفت. همین موضوع باعث شد که دستگاه‌های امنیتی انگلستان به سرعت برای حفاظت از کارکنان و کارمندان این رسانه وارد میدان شوند. از طرفی آن‌ها با ممنوع الخروج کردن کارمندان و انجام نظارت‌های شدید امنیتی بر روی کارکنان شبکه، تلاش کردند حداکثر تدابیر شدید امنیتی را برقرار سازند.

البته در کنار این مسأله، بیانیه‌های دستگاه‌های امنیتی و فعالیت دستگاه دیپلماتیک کشور، باعث شد که این رسانه به اصطلاح آزاد و مستقل، از پوشش خبری جام جهانی قطر باز بماند. در این میان، دست اسرائیلی‌ها به صورت عیان بیرون آمد. استفاده این رسانه از خبرنگاران اسرائیلی برای پوشش اتفاقات جام جهانی قطر، نشان از عمق همکاری مثلث عبری، عربی و غربی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران بود. هرچند تمام ملت‌های مسلمان جهان در این جام جهانی دست به دست هم نشان دادند که چه میزان از این مثلث تنفر دارند و نقشه آن‌ها را نقش بر آب ساختند.

شبکه تروریستی ایران اینترنشنال شبکه‌ای است که توسط سازمان جاسوسی موساد پشتیبانی فکری و راهبری می‌شود که تمام هزینه‌های آن نیز توسط رژیم آل سعود پرداخت می‌گردد. البته با این وجود به نظر می‌رسد دستگاه‌های امنیتی انگلستان خود را ناتوان در حفاظت فیزیکی این شبکه تلویزیونی می‌دید و به همین جهت با همکاری آمریکایی‌ها برنامه انتقال این شبکه به واشنگتن را کلید زدند تا از این به بعد در کنار موساد و سرویس‌های اطلاعاتی انگلستان، سرویس جاسوسی آمریکایی نیز به کمک این شبکه بیاید و از طرفی حفاظت فیزیکی شبکه تروریستی ایران اینترنشنال برعهده سازمان امنیت ملی آمریکا قرار بگیرد.

هرچند حتی اگر شبکه تروریستی ایران اینترنشنال اگر به داخل یکی از پادگان‌های نظامی آمریکا هم منتقل شود، هدف قرار دادن آن برای نیروهای امنیتی ایران هیچ فرسایش و هزینه‌ای نخواهد داشت؛ اما مهم‌ترین پیامی که این جا به جایی‌ها داشت، این بود که سرویس‌های جاسوسی بیگانه از ابتکار، شدت و صداقت نیروهای امنیتی ایران در عمل کردن به وعده‌های امنیتی‌اش آگاهی کافی و لازم را دارند.

ایران اینترنشنال بزودی سرنوشتی مانند جمشید شارمهد خواهد داشت. شارمهد تروریست با این وجود که رسانه در اختیار داشت و گروهی تروریستی را آموزش داده بود و در ساختمان مرکزی اف بی آی سکونت داشت؛ اما نیروهای امنیتی ایران او را به کشور باز گرداندند، بازجویی و محاکمه کردند و حکم اعدام‌اش را نیز برای اجرا صادر نمودند.

نکته قابل توجه نیز ترس و وحشتی است که از سوی برخی خبرنگاران رسانه سلطنتی بی بی سی فارسی بود. کسری ناجی یکی از خبرنگاران شبکه بی بی سی فارسی در توییتی نوشت: «بی‌بی‌سی شکایتی را به سازمان ملل ارسال کرده است که می‌گوید نگرانی‌های امنیتی برای خبرنگارانی که برای سرویس فارسی آن کار می‌کنند «در پرتو تهدیدات فراسرزمینی» افزایش یافته است.»

با این وجود که اغتشاشات در کشور بیش از چند روزی برجا نماند و به سرعت فروکش کرد؛ اما رسانه‌های دروغگو و معاند ایران اینترنشنال خبر فرار مقامات مسؤول ایرانی را کار می‌کردند. همان کسانی که خبر فرار مقامات مسؤول ایرانی را منتشر می‌کردند، حالا درحال باز کردن چمدان‌هایشان در واشنگتن و در حال آماده سازی خودشان جهت ادامه فعالیت در این شهر هستند. راستی، همانطور که بعد از 30 سال سلمان رشدی را در دل آمریکا و اوج حفاظت‌های امنیتی مورد هدف قرار دادند، بزودی کسانی هم پیدا می‌شوند که پاسخ سختی را درباره رسانه معاند ایران اینترنشنال بدهند.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات