۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۷۳۰۱۰۷

گزارشی از نخستین مجمع عمومی انجمن علمی امامت حوزه

گزارشی از نخستین مجمع عمومی انجمن علمی امامت حوزه
اولین مجمع عمومی انجمن علمی امامت حوزه با حضور اساتید، محققان و پژوهشگران علم امامت با سخنرانی آیت الله مروی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نخستین مجمع عمومی انجمن علمی امامت حوزه در بنیاد بین المللی امامت برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی سبحانی ضمن تقدیر از حضور اساتید و روحانیون گفت: انجمن های علمی نهاد رسمی مدیریت حوزه های علمیه هستند که وظیفه دارند از ظرفیت های علمی حوزه های علمیه حداکثر استفاده را ببرند.

وی ادامه داد: انجمن علمی امامت در حال حاضر بیشترین عضو رسمی را در بین انجمن های علمی حوزه های علمیه دارا است.

در پایان مراسم نیز آیت الله جواد مروی عضو شورای عالی حوزه های علمیه در خصوص اهمیت انجمن علمی امامت گفت: اهمیت این انجمن به اهمیت موضوع آن است یعنی امامت امر بسیار مهمی است که به انجمن آن نیز اهمیت می بخشد.

وی اظهار داشت: اگر به تاریخ تشیع نگاه کنیم می بینیم یک گروه کوچک که در جوامع اسلامی تحت فشار فراوان بود و بسیاری از اوقات به طور مخفیانه فعالیت می کرد اما امروز به یک جامعه بزرگ و مستحکم تبدیل شده است.

آیت الله مروی تصریح کرد: این عظمت تشیع در دوران امروز مرهون تلاش بزرگانی در مقوله امامت است که باید از این تلاش ها و میراث حفاظت کنیم و آن را عرضه کنیم.

گفتنی است، مقرر شده بود در این جلسه، انتخابات اعضای هیئت رئیسه انجمن علمی امامت حوزه نیز برگزار شود که به زمان دیگری موکول شد.

ارسال نظرات