۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۷۳۰۱۵۴
به همت خبرگزاری رسا؛

نشست نقد و بررسی جشنواره فیلم فجر برگزار شد

نشست نقد و بررسی جشنواره فیلم فجر برگزار شد
نشست نقد و بررسی چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر به همت خبرگزاری رسا با حضور کارشناسان دینی سینما و تلویزیون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست نقد و بررسی جشنواره فیلم فجر عصر امروز با حضور کارشناسان سینما و تلویزیون آقایان رادنیک، بنی احمدی، طالبی، جزائری، جلیلی، و پورامینی در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد.

در ابتدای این نشست حسین طالبی فیلمنامه نویس با اشاره به ارزیابی جشنواره فیلم فجر ابراز کرد: مخاطب رسانه به حواشی فیلم بیشتر نقد آن توسط کارشناسان اهمیت می دهد و نقد و ظرافت کارشناسانه تنها به کار مسئولان خواهد خورد.

در ادامه بنی احمدی با بیان اینکه جشنواره امسال از قبل شروع با حاشیه همراه بود، اظهار کرد: تا دو سال آینده جشنواره فجر دست بچه حزب الهی ها است و ما دغدغه بعد از این دولت را داریم که باید برای آن برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه روح امید در جشنواره فجر امسال موج می زد، عنوان کرد: چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر، فیلم هایی داشت که می توانستیم با خانواده مشاهده کنیم.

حجت الاسلام جزائری با بیان اینکه نقد کارشناسان سینما را خوانده ام و ضعف فیلمنامه همچنان در سینمای ایران وجود دارد، تصریح کرد: به عقیده بنده بودجه کشور را صرفاً به این دلیل که باید فیلم اولی معرفی به جامعه سینمایی معرفی کرد را به هدر بدهیم.

نشست نقد و بررسی جشنواره فیلم فجر برگزار شد

سپس پورامینی با انتقاد از فیلم های ژانر دفاع مقدس خاطرنشان کرد: سطح برخی از فیلم واقعا پایین تر از جشنواره فجر بود و جای سوال در ذهن ها می گذارد که چگونه به اینجا ورود پیدا کرده اند.

حجت الاسلام جلیلی با اشاره به حوادث و اغتشاشات سال جاری و حواشی جشنواره فجر تاکید کرد: خدا را باید شاکر باشیم که دوستان ارزشی پای کار آمده اند و به زبانی زیبا معضلات کشور را بیان کردند واقعاً آغوش درخت بازنمایی از پرونده هایی بود که در طول سالیان از نزدیک تجربه کرده بودم.

وی ادامه داد: باید از دست اندرکاران جشنواره امسال تقدیر و تشکر کنیم که با وجود مشکلات و حواشی و حتی برخی فیلم های ضعیف اما شاهکار آفریدند و فیلم خانواده پسند ارائه کردند.

حجت الاسلام رادنیک از دیگر مهمانان این نشست بود که با ارزیابی جشنواره فجر تاکید کرد: جشنواره نسبت به سال های گذشته رشد داشت و عنصر امید و نگاه مثبت از ویژگی های جشنواره فجر سال جاری باید یاد کرد.

وی ادامه داد: جشنواره ۱۴۰۱ اولین تجربه رویکرد جدید و روبه رشد است و بدون دغدغه می توانستیم حداقل هفت فیلم را معرفی کنیم که بتوان با خانواده به تماشا نشست و جا دارد حوزه علمیه هم به این رویکرد و سیاست جدید کمک کند.

حجت الاسلام راد نیک با انتقاد از تحریم کنندگان جشنواره گفت: حق حکومت جمهوری اسلامی این نبود که یارانه را بگیرید و فیلم را بسازید و آنگاه آن را تحریم کنید، به تاریخ نگاه کنید انقلاب موجب تعطیلی سینما نشد بلکه سینمای فاسد عصر پهلوی را اصلاح کرد.

وی افزود: فیلم اولی ها نشان داد سیاست درست می تواند مسیر را اصلاح و به تبع درس صحیحی هم به جامعه هدیه دهد و این همان نقطه مثبت جشنواره فجر امسال بود.

ارسال نظرات