۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۷۳۰۱۳۴

فیلم"یادگار جنوب"خوش درخشید

فیلم
یکی از فیلم‌های که در جشواره فیلم فجر به شدت خوش درخشید فیلم یادگار جنوب بود که شایستگی دریافت جایره بهترین فیلم نامه را دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، فیلم سینمایی یادگار جنوب شاید یکی از پنج فیلم برتر جشنواره امسال باشد و از نظر پرداخت اطلاعات و ارائه اطلاعات بسیار مهندسی شده است.

بازیگری های این فیلم خوب و مورد پسند مخاطب و منتقدین است و داستان فیلم مخاطب را تا انتها همراه می‌کند و موجب خستگی نمی‌شود.

فیلم فضایی رازآلود دارد و نویسنده با مهارتی که دارد در مسیر داستان، پله پله این راز آلودگی را برای مخاطب، رمز گشایی می‌کند و مخاطب کنجکاو را تا انتهای فیلم برای دانستن انتهای داستان همراه می‌کند.

فیلم سینمایی یادگار جنوب

از مسائل خاص فیلم یادگار جنوب عاشق دختری در کما رفته است که آن دختر با اجازه پدرش به عقد موقت نود و نه ساله کسی در می‌آید و صیغه عقد را یک روحانی می‌خواند، ازدواجی شرعی ولی نشان دادن این ماجرا جای تأمل دارد.

دیالوگ‌ عجیب زمانی اتفاق می افتد که روحانی فیلم  می‌گوید کسی که اینگونه پای عشقش بایستد پای خدا می‌ایستد و این همانی کردن خدا و عشق نیز بسیار تأمل برانگیز است.

یکی از اتفاقات مهم کل فیلم های جشنواره فجر غیر از یک فیلم این است که شخصیت‌های اصلی فیلم دغدغه مالی ندارد و مسئله پول و سرمایه برای او مهم نیست و برای بدست آوردن مال کاری نمی‌کنند، به نظر می‌رسد که مسائل اقتصادی جامعه در این فیلم ها گم شده است.

استفاده خوب فیلمنامه  یادگار جنوب از راز و بک استوری باعث جذابیت فیلم شده است و مخاطب را علاقمند به ادامه فیلم می‌کند.

سه شخصیت زن در این فیلم معرفی می‌شوند بازنده بازی مردان هستند یکی از آنها شخصیت زنی است که به کما رفته و توسط یک مرد صیغه نود و نه ساله و توسط برادران اعضای بدنش اهدا و دستگاه او قطع می‌‌شود.

فیلم سینمایی یادگار جنوب

شخصبت زن دیگر فیلم که خانم الناز شاکردوست نقش آن را بازی می کند بین وحید رهبانی و پژمان جمشیدی به بازی گرفته می‌شود.

شخصیت زن سوم فیلم که سحر دولتشاهی نقش آن را بازی می کند، زنی جنوبی است که سرکرده قاچاق کالا و مواد بندرگاه است و باز توسط پژمان جمشیدی بازی داده می‌شود.

در مجموع بازی خوردن زن‌های این فیلم توسط مردها نکته منفی این فیلم به حساب می‌آید اما این فیلم پرداخت بشدت خوبی نسبت به عشق دارد و عشق را سازنده می بیند و پایان شیرین و شاد باعث شده مخاطبین فیلم را دوست داشته باشند.

یکی از امتیازات مثبت فیلم‌های جشنواره امسال سیاه نمایی کمتر فیلم ها نسبت به سال گذشته و یکی از فیلم های که در این جشواره به شدت خوش درخشید فیلم یادگار جنوب بود.

محمد حسین بنی احمدی

ارسال نظرات