۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۷۳۰۲۹۳
آیت الله اراکی عنوان کرد؛

صحیفه سجادیه؛ زیباترین تجلی عشق بازی با خدا

صحیفه سجادیه؛ زیباترین تجلی عشق بازی با خدا
عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: زیباترین جلوه های عشق بازی با خدا را در فرازهای مختلف صحیفه سجادیه مشاهده می‌کنیم.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی نماینده مجلس خبرگان رهبری در دوازدهمین کنگره بین المللی امام‌ سجاد(ع) که پیش از ظهر امروز در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به اهمیت توجه به مقوله عشق الهی و تأثیر آن در زندگی انسان گفت: مساله عشق الهی چنان پُردامنه و دارای اهمیت است که باید ساعت ها درباره آن صحبت شده و خودش نیازمند تحقیقات و پژوهش های گسترده ای است.

وی در ادامه افزود: اهمیت عشق الهی در تربیت انسان و برقراری روابط سالم و شکل گیری جامعه متعالی چنان است که ما می بینیم امام سجاد(ع) مقوله عشق الهی را از طریق دعا در جامعه اسلامی منتشر کرده و رواج دادند.

آیت الله اراکی گفت: پدر بزرگوارشان سیدالشهدا(ع) نیز در صحنه کربلا، عالی ترین جلوه های عشق الهی را به نمایش گذاشتند و به واقع باید تأکید کرد که عالی ترین تابلوی مجسم کننده رابطه عاشقانه با خدا در کربلا جلوه گر شد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که حضرات معصومین(ع) قهرمان و پهلوان میدان عشقبازی با خدای متعال هستند که در اوج قله این امر، پیامبر اکرم(ص) و امیرالمؤمنین(ع) قرار دارند، اظهار داشت: مسئله عشق بازی با خدا در قالب دعا، هنری است مخصوص ائمه اطهار(ع) که به طور ویژه در ادعیه امام سجاد(ع) متجلی شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: این عشق سوزان الهی است که باعث می شود رزمندگان و مجاهدان ما در راه خدا و برای خدا به میدان رفته و به مقام عالی شهادت نائل شوند و همین عشق سوزان الهی است که زمینه کمال انسان ها را فراهم کرده و آن ها را در مسیر رشد و تعالی قرار می دهد.

آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: از برکات ظهور حضرت حجت بن الحسن (عج) این است که ابواب عشقبازی با خدا را برای ما به خوبی باز می کنند.

وی بیان داشت: ما باید در تشریح سیره و سبک زندگی حضرات معصومین(ع) به خصوص امیرالمؤمنین(ع) به همه ابعاد زندگی ایشان از جمله مناجات و عبادات آن ها توجه کنیم و از این رهگذر بهترین الگوها را بگیریم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم، بیان داشت: این ماه رمضان بهترین فرصت برای عشق بازی با پروردگار عالم است و از خدای متعال می خواهیم که در این ضیافت بزرگ الهی، حضوری ارزشمند داشته باشیم و در مسیر بندگی و عشق بازی با حضرت حق و همچنین ابراز ارادت به ساحت مقدس قرآن و اهل بیت(ع) موفق و سربلند باشیم.

ارسال نظرات