۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۷۳۰۳۵۵
معاون اول قوه قضائیه:

دادستان قم به جد پیگیر موضوع مسمویت دانش آموزان است

دادستان قم به جد پیگیر موضوع مسمویت دانش آموزان است
معاون اول قوه قضائیه گفت: در خصوص ورود قوه قضاییه به مسمومیت دانش آموزان در مدارس قم و برخی مدارس بروجرد دادستان قم به جد پیگیر است اما تا این لحظه به نتیجه خاصی نرسیده‌‌اند.

حجت‌الاسلام محمد مصدق‌کهنموئی در حاشیه ملاقات مردمی در مجتمع قضایی این استان در جمع خبرنگارن  اظهار کرد: یکی از اولویت‌های مهم دستگاه قضا رسیدگی به پرونده‌های مربوط به مفاسد اقتصادی است که نظارت ویژه بر آنها صورت می‌گیرد.

وی افزود: در تمام استانها نظارت ویژه بر پرونده مفاسد اقتصادی صورت می‌گیرد و یک بازه زمانی مشخص برای این پرونده‌ها تعریف شده است.

معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: چنانچه پرونده‌ها در بازه زمانی مشخص به نتیجه نرسند، شخصا ورود می‌کنم تا کار با سرعت و دقت به انجام برسد.

مصدق با اشاره به موضوع واردات لوکوموتیو و ورود قوه قضاییه  اظهار کرد: دستگاه قضا حمایت از صنایع داخلی را با جدیت در دستور کار دارد، ورود قوه قضاییه به واردات لوکوموتیو ممکن است در جلسات اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه مطرح شود، که اگر رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار گرفت بدون شک از صنایع داخلی  و تولید لوکوموتیو در اراک حمایت خواهیم کرد.

وی سفرهای استانی را باعث آشنایی بیشتر رییس قوه و معاونین با جریان رسیدگی به پرونده‌ها دانست و افزود: در این سفرها چنانچه در مسیر بررسی‌ها و بروز اطاله دادرسی مباحث قانونی و یا خلاءهای قانونی وجود داشته باشد، مورد رسیدگی قرار می‌گیرد تا پرونده سریع‌تر به نتیجه برسد.

وی از رسیدگی به ۱۵  پرونده در نشست امروز خبر داد و گفت: یکی از پرونده‌ها مربوط به پرونده‌ای در خصوص قتل عمد بود که همسر قاتل تاکید بر غیرعمد بودن داشت که دستور بررسی داده شد، همچنین به پرونده های ملکی و درگیری روستاییان با اوقاف نیز رسیدگی و دستورات لازم داده شد.

معاون قوه قضایی  با اشاره به ورود قوه قضاییه به مسمومیت دانش آموزان در مدارس قم و برخی مدارس بروجرد گفت: در این راستا دادستان قم به جد پیگیر است، البته تا این لحظه به نتیجه خاصی نرسیده‌‌اند.

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات