۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۷۳۰۴۵۱

هزینه‌های زندگی امام خامنه‌ای از کجا تامین می‌شود؟

هزینه‌های زندگی امام خامنه‌ای از کجا تامین می‌شود؟
حجت الاسلام رحیمیان گفت: به‌عنوان فردی که در حدود ۶۰ سال بیشترین ارتباط را با امام راحل و رهبر معظم انقلاب داشته‌ام باید بیان کنم که این دو شخصیت تطابق ۱۰۰درصدی با هم دارند.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان، عضو سابق بیت امام خمینی (ره) و رئیس دفتر وجوهات مقام معظم رهبری در آیین رونمایی از کتاب مو به مو به دوران همراهی‌اش با امام راحل و رهبر انقلاب پرداخت و گفت: کتاب «مو به مو» یکی از صحنه‌های معرفی امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام رحیمیان گفت: خدا توفیق داد که 26 سال با امام خمینی (ره) در قم، نجف اشرف و تا لحظه رحلت ایشان در جماران همراهشان باشم و حدود 40 سال اراده به رهبری و 30 سال ارتباط نزدیک با ایشان به‌عنوان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، تولیت مسجد مقدس جمکران و مسئولیت وجوهات شرعی و .... همراهی داشته باشم.

وی افزود: کتاب «مو به مو» بسیار ارزشمند و نکات بسیار مهم و بدیعی در آن جمع‌آوری شده است و یک نکته‌ای که باید بیشتر به آن پرداخته شود رمز اصلی انطباق این دو بزرگوار (امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب) است. به‌عنوان فردی که در حدود 60 سال بیشترین ارتباط را با امام راحل و رهبر معظم انقلاب داشته‌ام باید بیان کنم که این دو شخصیت تطابق 100 درصدی با هم داشتند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با رمزگشایی از علت اصلی انطباق شخصیت رهبر معظم انقلاب با امام راحل بیان داشت: رمز اصلی انطباق شخصیت رهبر معظم انقلاب با امام خمینی (ره) را جدای از شاگردی، ارتباط عمیق، اشراف بر مواضع امام و ... ، نکته اساسی و زیربنایی انطباق این است که مبنا و اصل تفکر هر دو نفر یکجا هست و آن این‌که نگاه و تفکر آنان منبعث از قرآن است و هر دو از اعماق جان به همه قرآن توجه دارند.

وی ادامه داد: هر دو با همه وجود باور دارند که محمد رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» بودند و مبنا اعتقادی هر دو آن‌قدر در اعماق وجودشان راسخ است که همه رفتارهاشون و اعتقاداتشان منطبق بر این مبنا اصلی ثابت و استوار است.

حجت‌الاسلام رحیمیان رهبر فرزانه انقلاب را بهترین مفسر راه امام خمینی (ره) معرفی کرد و افزود: 25 سال است که رهبر معظم انقلاب در سالروز رحلت امام راحل به ایراد سخن می‌پردازند و جا دارد بیان کنم که هیچ‌کس به اندازه رهبری در تبیین تفکر امام سخن نگفته و آن هم با عمق و حسابگری دقیق در مورد آنچه در مورد امام مطرح کردند. ایشان کسی است که از خط امام در برابر تحجد و اباهی‌گری و از انواع انحرافات که بعد از رحلت امام مطرح کردند، صیانت کرد. آن کسی که جواب همه جریان نفاق و غرب گرا که در حین و بعد از حیات امام راحل سر برآوردند را با استدلال بیان کردند، رهبری معظم بودند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در حقیقت هر آنچه امام اعتقاد داشتند را در مقام عمل تجلی دادند، امام خمینی (ره) پایه‌گذار حزب‌الله در لبنان بود و رهبر معظم انقلاب با راهبری دقیق حزب‌الله را شکوفا کردند که در جنگ 33 روزه پوزه اسرائیل را به خاک مالیدن و حزب الله برای اولین بار ارتش رژیم صهیونیستی را که در جهان به‌عنوان ارتش شکست ناپذیر مطرح می‌کردند، شکست داد. حزب‌الله برگرفته از نگاه امام راحل و با راهبری رهبر معظم انقلاب و مجاهدت سید حسن نصرالله رژیم صهیونیستی را به زانو در آورد.

نماینده سابق رهبر معظم انقلاب در بنیاد شهید گفت: در طول سالیان گذشته هرچالشی که در آن با استکبار و ابرقدرت‌ها روبرو بودیم پیروزی از آن جمهوری اسلامی ایران بود و این مهم و تدام انقلاب برگرفته از خط امام راحل و رهبری مقام معظم رهبری بود.

وی امیدآفرینی را از ویژگی‌های مشترک امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب برشمرد و تاکید کرد: در 20 جلد صحیفه امام و در مجموع سخنان رهبری در این 30 سال، یک تعبیر از جنس سیاه‌نمایی وجود ندارد و سراسر القاء امید به آینده و آن هم برگرفته از قرآن و عترت است.

عضو ارشد بیت امام راحل خاطرنشان کرد: هر دو بزرگوار در طول مدت همراهی که داشتم هرگز نماز شبشان ترک نشد، پیوند قلبی با عبودیت و هرچه دارند از این پیوند و ارتباط با قرآن و باور به قرآن در هر دو بزرگوار است.

وی در تبیین وجه تشابه زندگی امامین انقلاب گفت: در زندگی هر دو بزرگوار ریالی از بیت المال هزینه نشد. با اینکه امکانات، چه وجوهات شرعی و چه بیت‌المال تحت مدیریت به اندازه یک ریال در زندگیشان هزینه نمی‌شود و تاکنون نشده است.

یار دیرین امام و رهبری با بیان این‌که شاید این سئوال مطرح شود که هزینه زندگی رهبر معظم انقلاب از کجا تامین می‌شود، پاسخ داد: رهبر معظم انقلاب همانند امام راحل مشتاقان و علاقه‌مندانی دارند که در کشور و کشورهای مختلف نذورات و هدایایی به معظم‌له تقدیم می‌کنند و زندگیشان از همان محل تامین می‌شود و این به این معنی نیست که زمانی هم این نذورات و هدایا زیاد هم می‌رسد زندگی آکنده از زیاده‌روی داشته باشند، هر دو علی‌رغم اینکه در اوج قرار دارند در زندگی به حداقل‌ها اکتفا می‌کنند و مازاد را به مستمندان و نیازمندان انفاق می‌کنند.

وی ادامه داد: علی‌رغم پول و اجناسی که به عنوان هدیه به امام تقدیم می‌شد حداقل برای زندگی استفاده کرده و مابقی انفاق شد و زمانی که از دنیا رفتند ریالی برای فرزندان خودشان به‌عنوان ارث نگذاشتند.

حجت‌الاسلام رحیمیان اذعان داشت: باتوجه به این‌که فتوا خود رهبر معظم انقلاب است که به هدیه خمس تعلق نمی‌گیرد، اما ایشان خودشان ابتدا خمس هدایایی که به ایشان داده می‌شود را پرداخت می‌کنند و حداقلی آن را برمی‌دارند و مابقی را بلافاصله برای مناطق محرم می‌فرستند و خانه‌هایی که در برخی مناطق محروم ساخته می‌شود و خودشان هم نمی‌دانند از چه محلی است، از همین هدایا تامین می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین امام راحل و رهبر معظم انقلاب هدایای نفیسی که دریافت می‌کنند به موزه امام رضا علیه‌السلام می‌دهند که در این موزه برای همگان قابل رویت است.

تولیت آستان مقدس مسجد جمکران توجه ویژه به خانواده معظم شهدا را از دیگر وجوه مشترک امام راحل و رهبر معظم انقلاب دانست و تصریح کرد: امام خمینی حتی اواخر عمر شریفشان تاکید داشتند برایشان دیدار با خانواده شهدا را برنامه‌ریزی کنند و در دوران مسئولیتم در بنیاد شهید یک دنیا خاطرات با رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده معظم شهدا دارم.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب سه اصل و مهم را برای خودشان حتماً توجه دارند، تشرف به حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام و مسجد جمکران و همچنین دیدار با خانواده معظم شهدا.

ارسال نظرات