۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۶
کد خبر: ۷۳۰۴۵۸
رئیس ستاد مناسبت‌های ویژه مسجد جمکران خبر داد؛

خدمت‌رسانی ۳۱۳ موکب در نیمه شعبان

خدمت‌رسانی ۳۱۳ موکب در نیمه شعبان
صدوقی گفت: امسال ۳۱۳ موکب در داخل و خارج مسجد اعم از رینگ مسجد و بلوار پیامبر اعظم(ص) در حوزه پذیرایی و خدمت به زائران فعالیت می‌کنند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، ابراهیم صدوقی معاون خدمت زائرین و رئیس ستاد مناسبت‌های ویژه مسجد مقدس جمکران در نشست خبری جشن‌های سراسری نیمه شعبان که در سالن جلسات ساختمان اداری مسجد مقدس جمکران برگزار شد، بیان کرد: امسال ۳۱۳ موکب در داخل و خارج مسجد اعم از رینگ مسجد و بلوار پیامبر اعظم(ص) در حوزه پذیرایی و خدمت به زائران فعالیت می‌کنند، هم چنین با توجه به سردی هوا، هلال احمر اسکان گروهی را با برپایی چادر انجام می‌دهد. برای حضور در مراسم نیز شبستان کربلا ویژه آقایان، شبستان بقیع ویژه خواهران و شبستان امام حسن عسگری برای اسکان و مراسم خانوادگی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در این جشن‌ها ۴ هزار خادم افتخاری خانم و آقا در این جشن‌ها به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند و ۶۰۰ هزار پرس غذا با کمک خیرین و ظرفیت مسجد در میان زائران توزیع می‌شود.

معاون خدمت زائرین افزود: امسال ۶۰ چشمه سرویس بهداشتی سیار به ۶۰۰ چشمه سرویس بهداشتی مسجد مقدس جمکران اضافه شده است

صدوقی با تأکید بر لزوم نگاه ملی به جشن‌های نیمه شعبان گفت: مسجد مقدس جمکران پایگاه جهادی مهدویت است و باید حمایت‌های لازم از سوی مسئولان صورت گرفته و برای آن بودجه‌ در نظر گرفته شود.

صدوقی با بیان اینکه امسال برای اولین بار است که امکانات کشوری نیز در اختیار زائران در مسجدمقدس قرار می‌گیرد، گفت: امسال شهرداری قم ۱۱ کمیته و ۹ ستاد اجرایی راه‌اندازی کرده است و ۱۸۰ هکتار پارکینگ برای زائرانی که با خودرو برای نیمه شعبان در قم حضور پیدا می‌کنند در حال آماده‌سازی است. هم‌چنین ۱۴۶۸ چشمه سرویس بهداشتی نیز توسط شهرداری در اطراف مسجد مستقر می‌شود.

ارسال نظرات