۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۷۳۰۴۸۵
رئیس شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد؛

ضرورت تدوین روش‌های علمی شهید چمران در دفاع مقدس

ضرورت تدوین روش‌های علمی شهید چمران در دفاع مقدس
چمران با اشاره به ضرورت تدوین روش‌های علمی شهید چمران در دفاع مقدس، گفت: اساتید ما ظرفیت‌های فراوانی دارند و ما می‌توانیم از این ظرفیت در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در دانشگاه تربیت مدرس، با بیان اینکه رشد علمی ما امروز در جهان از جایگاه والایی برخوردار است، اظهار داشت: امروز قدرت و توان در بازداندگی نظامی و در دیگر جهات بر مبنای رشد علمی است.

چمران با اشاره یه جایگاه شهید چمران گفت: این شهید والامقام پس از اینکه احساس نیاز کرد باید در مقابل استکبار ایستادگی کند دو سال در مصر آموزش نظامی دید. پس از دوره آموزشی شهید چمران به جنوب لبنان رفت و اقدام‌یه مقابله با استکبار جهانی کرد.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی شهید چمران به ایران آمد، گفت: پس از اینکه جنگ شروع شد شهید چمران وارد جنگ شد و ستاد جنگ‌های نامنظم را در کنار رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکیل داد. با توجه به کمبود ادوات نظامی و قدرت زرهی دشمن، شهید چمران با تدوین و اجرای روشی علمی در جنگ موفق شد دشمن را زمین‌گیر کند و همان روش‌ها باعث شد حصر سوسنگرد شکسته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به کمبود‌ها به پیشنهاد شهید چمران جنگ آب ایجاد شد و برای مقابله با حرکت دشمن، آب را رها کردیم تا تجهیزات و نیرو‌های دشمن زمین‌گیر شود.
وی گفت: اساتید ما ظرفیت‌های فراوانی دارند و ما می‌توانیم از این ظرفیت در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم و نقشه‌های دشمن در حوزه‌های مختلف را خنثی کنیم.

چمران با اشاره به رزمایش پدافند هوایی در کشور افزود: در دوران دفاع مقدس جنگنده‌های عراقی با ورود به آسمان ایران اقدام به موشک‌باران شهر‌ها می‌کردند و اهمیتی نداشت که این موشک‌ها به کدام ساختمان و منطقه اصابت می‌کند و ما متاسفانه نمی‌توانستیم با این تجاوز مقابله کنیم و علت آن نبود سیستم‌های پدافندی در ردیابی و مقابله بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ریشه این محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که علیه ایران در دستیابی به سلاح در مقابله با تجاوز عراق بود موجب شد تا امام راحل به‌عنوان مبنا شعار ما می‌توانیم را اعلام کند تا با استفاده از تمامی ظرفیت‌های داخلی بتوانیم با اتکا به دانش بومی در مقابله با هرگونه تهدیدی پاسخ قاطع بدهیم.

وی با تاکید بر اینکه امامین انقلاب این شعار را با جدیت دنبال کردند، اظهار داشت: موفقیت‌ها و پیشرفت‌های امروز ما در حوزه دفاعی حاصل دستاورد‌های فناورانه به‌روز ایران در این حوزه است که ریشه و مبنای آن «ما می‌توانیم» بود.

چمران خاطرنشان کرد: امروز ما مقتدرانه می‌توانیم از مرز‌های هوایی، زمینی و آبی کشور به بهترین شکل دفاع کنیم.

ارسال نظرات