۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۷۳۰۵۰۴
مسؤول سازمان بسیج سازندگی خبر داد؛

راه‌اندازی ۹۷ قرارگاه عملیاتی جهادی برای نوروز ۱۴۰۲

راه‌اندازی ۹۷ قرارگاه عملیاتی جهادی برای نوروز ۱۴۰۲
مسؤول سازمان بسیج سازندگی در مورد برنامه گروه‌های جهادی بسیج سازندگی به مناسبت عید نوروز گفت: ۹۷ قرارگاه عملیاتی جهادی برای نوروز ۱۴۰۲ راه‌اندازی کردیم.

سردار محمد زهرایی در مورد برنامه گروه‌های جهادی بسیج سازندگی به مناسبت عید نوروز، اظهار داشت: ۹۷ قرارگاه عملیاتی جهادی برای نوروز ۱۴۰۲ راه‌اندازی کردیم که وظیفه این قرارگاه‌ها انجام عملیات مختلف در طرح‌هایی مانند بسیج آب‌رسانی، تعمیر و بازسازی منازل محرومان، اهدای جهیزیه، توزیع کمک‌های مومنانه و خدمات درمانی است.

وی با بیان اینکه محور فعالیت قرارگاهی بسیج سازندگی برای نوزوز امسال مبنی بر دو مدل قرارگاه‌های عملیاتی و ملی است، بیان کرد: علاوه بر ۹۷ قرارگاه عملیاتی جهادی بسیج سازندگی نوروز ۱۴۰۲،  تعداد ۱۰ قرارگاه ملی نیز در سطح کشوری راه‌اندازی کرده‌ایم. همچنین، ۳۲ قرارگاه استانی نیز در استان‌های مختلف راه‌اندازی شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خدمت هدفمند و تجهیزات خدمت رسانی را از مزیت‌های این قرارگاه‌ها دانست و گفت: برخی از اقشار ۲۲ گانه بسیج مستضعفین  مانند بسیج دانشجویی، بسیج جامعه پزشکی، بسیج مهندسین کشاورزی، بسیج دانش آموزی و سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون نیز در هماهنگی با سازمان بسیج سازندگی اقدام به ایجاد قرارگاه کرده‌اند.

سردار زهرایی مطرح کرد: در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲  تعداد 3 هزار گروه جهادی در قرارگاه‌های استانی و ملی مشغول خدمت‌رسانی خواهند بود که این امر  ۵۰ هزار نفر از جهادگران را در برمی‌گیرد. یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری بدان تأکید دارند، مسئله جهاد تبیین و عمومی کردن این گفتمان است و از رسانه‌های مختلف مطالبه کرده ایم تا ما را در این زمینه  در قالب "قرارگاه رسانه‌ای بسیج سازندگی"  همراهی کنند.

وی درباره قرارگاه‌های ملی بسیج سازندگی‌ گفت: 10 قرارگاه ملی در شهرستان‌های قلعه گنج و فاریاب کرمان، زیرکوه خراسان جنوبی، خوی آذربایجان غربی، کارون و کوت عبدالله خوزستان، هامون سیستان و بلوچستان، دلگان و چابهار سیستان و بلوچستان، قنوات و قمرود قم، قرارگاه های بسیج دانش آموزی و بسیج دانشجویی در خوزستان.

سردار زهرایی همچنین در مورد اقدامات سازمان بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۱ در سه محور خدمت رسانی جهادی، محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ تجهیز ۶۲ قرارگاه در برنامه بسیج سازندگی بود و همچنین امیدواریم این برنامه تا پایان سال ۱۴۰۲ ادامه یابد؛ که با شبکه سازی و آموزش جهادگران در سراسر کشور، سعی در تخصصی سازی گروه‌های جهادی با همکاری سایر اقشار بسیج داشته ایم که به عنوان مثال با فعالیت گروه‌های جهادی در طرح بسیج آبرسانی موفق شده ایم که بیش از1560 پروژه و 1200 کیلومتر آسفالت راه روستایی در مناطق محروم  با موفقیت به اتمام برسانیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی از اجرایی شدن 1100 پروژه راهسازی بسیج سازندگی در مناطق محروم خبر داد و همچنین ادامه داد: 184 مسجد در کشور را تعمیر و بازسازی کردیم و پس از اتمام کار با اقدامات فرهنگی در مساجد فعالیت جهادی خودمان را ادامه داده ایم.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون، برگزاری رزمایش‌های جهادی و خدمت رسانی در قالب طرح جمعه تا جمعه بصورت هفتگی ادامه داشته که  تمرکز در این رزمایش‌ها، بر روی ارائه خدمت و توزیع کالا توسط اقشار بسیج است. در مجموع در سال ۱۴۰۱ بیشتر از 5 میلیون بسته معیشتی، 500 هزار بسته بهداشتی، 18 هزار سری جهیزیه، 1 میلیون بسته لوازم التحریر و آموزشی توسط سازمان بسیج سازندگی توزیع شد وهمچنین خدماتی نظیر آزادسازی بیش از 3500 نفر زندانی معسر و جرائم غیر عمد، ساخت و بازسازی  9500 واحد مسکونی برای محرومان و ارائه بیش از 2 میلیون ساعت خدمات آموزشی بخشی دیگر از خدمات سازمان بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۱ بوده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ برای ایجاد ۵۰۰۰۰ طرح اشتغال برای ۳۰۰۰۰ نفر دوره آموزش‌های کسب و کار با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شده است، ادامه داد: تاکنون ۱۸۰۰ صندوق در سال جاری ایجاد شده است؛ در مجموع ۲۸۱۵۰ صندوق قرض الحسنه و ۱۵۸۰ تعاونی تشکیل شده است که 1.3 میلیون نفر عضو دارند. همچنین تعداد اشتغال ایجاد شده سال جاری در صندوق‌های قرض‌الحسنه 23 هزار و 500 نفر است.

وی همچنین با بیان طرح تسهیلات تبصره 16 اشتغال اشاره کردند؛  در این طرح 207 هزار نفر ثبت نام کرده اند که تاکنون 32 هزار نفر به بانک معرفی شده اند و تعداد 14200 فقره تسهیلات به ارزش 1170 میلیارد تومان جذب شده است. 

سردار زهرایی از راه اندازی ۱۵ دهکده اقتصاد مقاومتی در سراسر کشور خبر داد و گفت: این دهکده‌ها به صورت پایلوت در استان‌های مازندران، قم، کرمانشاه، سمنان، قزوین و فارس ایجاد شده اند که ضمن آموزش در عرصه‌های صنایع تبدیلی و کشاورزی، منجر به ایجاد14970 اشتغال در کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در سال جاری شده است همچنین تفاهم‏نامه همکاری در قالب طرح جهاد روشنایی  برای اجرای ۱۱۰ هزار واحد نیروگاه کوچک خورشیدی ۵ کیلوواتی خانگی منعقد شد که تا کنون تعداد ۷۰۳۱۳ متقاضی احداث نیرگاه‏های خورشیدی شناسایی و ثبت ‏نام شده اند.

وی تصریح کرد: گروه‌های جهادی بسیج سازندگی شبانه روز و با همه قوا در خدمت رسانی به مردم ایران اسلامی کوشا هستند و در هر رویداد و حادثه‌ای جهادگران بسیجی پای کار مردم هستند؛ این ادعا را بسیجیان در حوادث غیر مترقبه اخیر، مانند امداد رسانی به مردم زلزله زده خوی و کمک رسانی به مناطق برفگیر کشور به خوبی نشان داده‌اند و ثابت کرده‌اند، بسیج پای کار مردم است.

ارسال نظرات