۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۷۳۰۵۱۲

ماجرای وعده آب و برق مجانی امام خمینی!

ماجرای وعده آب و برق مجانی امام خمینی!
امام خمینی (ره) در ۱۰ اسفند سال ۱۳۵۷ و در بازگشت به شهر مقدس قم مورد استقبال گسترده مردم و مراجع مختلف قرار گرفت و حضور امام راحل در قم آغاز مرحله جدیدی از انقلاب اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، امام خمینی(ره) سرانجام در روز دهم اسفند ماه 1357 به قم بازگشت؛ شهری که سال های سال در آن زندگی کرده بود و خود را از آنجا می دانست و مبارزات خود را از قم آغاز کرده بود.

امام خمینی(ره) در بازگشت به شهر قم مورد استقبال گسترده مردم و مراجع مختلف قرار گرفت. حضور امام راحل در قم آغاز مرحله جدیدی بود؛ مرحله‌ای که به نظر می رسید کارها در تهران به روال عادی افتاده و امام خمینی(ره) در مقام هدایتگری جامعه همچون گذشته با مردم ایران سخن می گوید.

در همین زمان است که دولت موقت اعلام کرد که برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه مصرف برق برای خانواده های نیازمند تا سقف ۱۰۰ کیلو وات در ماه و مصرف آب تا سقف ۱۰ متر مکعب در ماه برای اقشار نیازمند رایگان می باشد.

این همان چیزی بود که بعدها رسانه های غربی از آن به نام وعده آب و برق مجانی از سوی امام خمینی(ره) یاد کردند؛ اما امام راحل در واکنش به این قبیل وعده ها از مردم خواست تا فراتر از دلخوشی به آب و برق مجانی در پی مسائل متفاوتی باشند.

تعداد بازدید : 4

 

ارسال نظرات