۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۷۳۰۵۱۸
رئیس مجمع جهانی اهل بیت مطرح کرد؛

نقش مبلغان در مقابله با گروه های انحرافی/با جریان اسلام گرایی در دنیا مواجهیم

نقش مبلغان در مقابله با گروه های انحرافی/با جریان اسلام گرایی در دنیا مواجهیم
آیت الله رمضانی با اشاره به نقش مبلغان در مقابله با گروه های انحرافی، گفت: امروز با جریان اسلام گرایی در دنیا مواجهیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله رضا رمضانی رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) در نشست هم اندیشی نخبگان تبلیغی رسانه های جمعی که به همت انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه های علمیه، گفت: در این دنیا گروهی هستند که می خواهند نام خدا را حذف کنند و مبلغان از تحقق اهداف این گروه جلوگیری می کنند و این کار بسیار بزرگی است زیرا اذهان را بیدار ساخته و جهت می دهند.

وی ادامه داد: تبلیغ در امروز با گذشته متفاوت است؛ نسبت دادن امری به اسلام سخت است و با کفایه خواندن نمی توان چیزی را به اسلامی نسبت داد و به خصوص کسانی که می خواهند روایات را تحلیل کنند باید بدانند که روایات هم احتیاج به اجتهاد دارد.

این استاد حوزه علمیه در ادامه تأکید کرد: در اجتهاد و مطالعه روایت شأن نزول روایات هم مهم است زیرا برای مثال در روایتی آمده است همه خیر در شمشیر است و اگر کسی مقام بیان این حدیث را نداند اسلام را وارونه معنا می کند؛ باید جلال و جمال دین را توأمان معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه امروز با یک جریان اسلام گرایی در دنیا مواجه هستیم، اظهار داشت: در دانشگاه های معتبر دنیا در تک تک گزاره های دینی ما کار می کنند؛ هیچ زمانی مثل این زمان برای مرفی اسلامی فرصت ایجاد نشده است و فرصتی طلایی است زیرا ممکن است پای منبر ما دو میلیون نفر نشسته باشند.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت تصریح کرد: اسلام لیبرال و اسلام داعشی نیز تلاش می کنند خود را عرضه کنند اما اسلام ناب امام خمینی(ره) آن قدر موفق بود که تقابل بین شرق و غرب در جهان را به تقابل بین دو اسلام تبدیل کرد؛ وقتی انسان به آداب الهی مؤدب شد آن گاه است که امر دین به آنها سپرده می شود و می تواند تأثیر گذار باشد.

ارسال نظرات