۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۷۳۰۵۲۶
نماینده ولی فقیه در لرستان:

کارهای زمین مانده استان لرستان بالاست/ نیازمند همکاری و تعاون هستیم

کارهای زمین مانده استان لرستان بالاست/ نیازمند همکاری و تعاون هستیم
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: مسائل استان لرستان به گونه ای است که نیازمند همکاری و تعاون همگانی است؛ چراکه کارهای بر زمین مانده بسیاری در سطح استان وجود دارد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان در جلسه طلاب و فضلای کوهدشت و رومشکان که در مسجد فاطمه الزهرا (س) شهرک پردیسان قم برگزار شد، به روایتی از امام جواد علیه السلام اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت فرمودند: المُؤمِنُ یَحتاجُ إلی ثَلاثِ خِصالٍ: تَوفیقٍ مِنَ اللهِ، وَ واعِظٍ مِن نَفسِهِ وَ قَبُولٍ مِمَّن یَنصَحُهُ . مؤمن نیازمند سه خصلت است: توفیق از سوی خداوند، واعظی از درون خود، پذیرش نسبت به کسی که او را پند می دهد».

وی ابراز داشت: کوهدشت با سابقه تاریخی درخشان، دارای موقعیت ممتازی بوده و بزرگانی از علما در آن حضور داشتند که ظرفیت های بالایی داشته و برکات فراوانی داشتند.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان ساخت: با سفرهایی که به منطقه کوهدشت داشتم، رویش های مناسبی را در این منطقه مشاهده کرده و بحمدالله پایبندی آنان به آرمان های نظام و انقلاب قابل توجه بود.

امام جمعه خرم آباد بیان داشت: پیگیری سد معشوره کوهدشت، یکی از برنامه های ما بوده که وزیر محترم نیرو هم نظر مساعدی داشته و به دنبال اتمام آن هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار داشت: مسائل استان لرستان به گونه ای است که نیازمند همکاری و تعاون همگانی است؛ چراکه کارهای بر زمین مانده بسیاری در سطح استان وجود دارد.

وی ابراز داشت: اگر در استان لرستان چند نماینده ولی فقیه هم حضور داشته باشد، هیچ خللی وارد نمی شود و هیچ موازی کاری و مزاحمتی ایجاد نخواهد شد؛ چراکه کار بر زمین مانده زیاد است و نیازمند پیگیری های فراوان است.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان ساخت: ما نیازمند حضور فضلا و روحانیون لرستانی مقیم قم در استان هستیم تا بتوانیم با کمک یکدیگر، به حل مشکلات فرهنگی، اجتماعی و ... بپردازیم.

امام جمعه خرم آباد بیان داشت: امروز جهاد تبیین از ضروریات کشور ماست؛ چراکه در جنگ نرم حضور داشته و برخی جوانان ما دچار شک و تردید شده اند؛ لذا حضور فضلا در سطح منطقه و در میان اقوام و خویشان خود از ضروریات است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار داشت: امروز جنگ ارزی از سوی آمریکا آغاز شده و حتی با نفوذ خود، جلوی مبادلات ارزی ما با کشورهای همسایه را گرفته اند تا بر ملت ایران فشار بیاورند و به اهداف خود برسند.

وی ابراز داشت: همه ما نسبت به جهاد تبیین وظیفه داریم و باید در این مسیر قدم برداریم و اثرگذار باشیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان در بخش دیگر از سخنان خود خاطرنشان ساخت: طلاب و فضلا باید در کنار دروس رسمی خود، مباحث تخصصی را نیز دنبال کرده و با برنامه، دروس خود را به پیش ببرند.

امام جمعه خرم آباد بیان داشت: طلاب باید برای خود برنامه داشته باشند که در طول مدتی که در قم حضور دارند، به کجا می خواهند برسند و بر اساس برنامه ریزی که دارند، فعالیت های درسی خود را دنبال نمایند.
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار داشت: امروز فضا برای حضور طلاب و فضلا در نهادهای گوناگون وجود دارد و از هجرت شما بزرگواران استقبال می کنیم.

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی، رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان لرستان نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: بحمدالله این جلسه با حضور نماینده محترم ولی فقیه برگزار می شود و همراهی ایشان با نمایندگان طلاب در مباحث گوناگون قابل تقدیر است.

وی اظهار داشت: استان لرستان دارای طلاب نخبه ای است که حمایت از آنان را با حمایت نماینده محترم ولی فقیه را دنبال خواهیم کرد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان لرستان ابراز داشت: وحدت در میان طلاب و فضلا از ضروریاتی است که باید آن را تقویت نموده تا بتوانیم به دستاوردهای بالاتری برسیم.

سخنران این جلسه خاطرنشان ساخت: باید قدر داشته های خود را بدانیم و به گذشته خود فکر کنیم که کجا بودیم و امروز در کجا قرار داریم؛ باید شکرگزار نعمات بود و تلاش خود را بیشتر کرد.

گفتنی است در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام ابراهیم بازوند، نماینده طلاب و فضلای کوهدشت و رومشکان نیز ضمن عرض خیرمقدم، به بیان برخی مشکلات و دغدغه های طلاب پرداخت.

ارسال نظرات