۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۷۳۰۵۸۹
مظلومیت فرهنگ ۹؛

مسئولین در مورد بودجه فرهنگی تجدید نظر کنند

مسئولین در مورد بودجه فرهنگی تجدید نظر کنند
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر گفت: مسئولین فرهنگی باید، هم خود را، در نشر اسلام مصروف کنند و در مورد اقشار مختلف جامعه خصوصا نوجوانان و جوانان سرمایه‌گذاری فرهنگی کنند.

کاهش سهم اعتبارات امور فرهنگ از منابع بودجه عمومی نشان می دهد که دولت تمرکز اندکی بر سیاست حمایتی از بخش فرهنگ داشته است. از این رو سهم اعتبارات امور فرهنگ از مجموع امور ده گانه کاهش یافته است و نکته حائز اهمیت کاهش اعتبارات فصل دین و مذهب است که به تصویب مجلس شورای اسلامی است. در همین راستا خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر استاد سطوح عالی حوزه علمیه گفت و گویی انجام داده است که در ادامه می خوانید:

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه اگر مسئولین فرهنگی نسبت به فعالیت‌های فرهنگی دید اقتصادی داشته باشند قطعا در مسیر اشتباهی گام برداشته اند، گفت: مسئولین فرهنگی باید هم و غم خود را صرف نشر اسلام ناب کنند، درمورد اقشار مختلف جامعه خصوصا نوجوانان و جوانان سرمایه‌گذاری فرهنگی داشته باشند و با توجه به مقتضیات زمان سپرحملات دشمن در برابر شبیخون فرهنگی باشند.

قطعاً مشکلات فرهنگی در اغتشاشات اخیر نقش داشت

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهرکاهش بودجه فرهنگی را زمینه ساز تخریب بسیاری از مسائلی دانست که سالها برای به ثمر نشستن آنها زحمت کشیده شده است، اظهار داشت: فرهنگ و فرهنگ مداری مقوله ای است که قابل معاوضه به هیچ چیزی نیست و خط قرمز هر شخصیت انقلابی، فرهنگ ناب اسلامی است.

وی در ادامه افزود: باید نهاد مجلس شورای اسلامی در رابطه با بودجه فرهنگی تجدیدنظر کنند تا شاهده فعالیت های فرهنگی هنری علمی و دینی در جامعه ای که تشنه کسب معارف و فرهنگ دین است باشیم و نباید با توجیهات غلط وظیفه خود را نسبت به حراست و حفاظت از فرهنگ انجام ندهیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه چرا باید اولین قربانی در کمبود بودجه ها، نهادهای فرهنگی باشند، ابراز داشت: اینکه امروز نهادهای فرهنگی قربانی عدم تخصیص بودجه می شوند جای تأسف دارد و امید دارم اگر در این زمینه غفلت صورت گرفته است مجدد بازسازی و جبران شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با تشکر از کسانی که دلسوزانه به فکر این هستند که با حفظ و حراست فرهنگ از آرمان‌های انقلاب پاسداری کنند، خاطرنشان کرد: امروز بیش از گذشته نیاز به سرپرستی نشر تبلیغ در زمینه فرهنگ و فرهنگ مداری هستیم.

استاد سطوح عالی حوزه بیان داشت: امروز شاهد آن هستیم که بودجه نهادهای دینی به شدت کاهش یافته و گویا کسانی که در این امر دخیل هستند فراموش کرده‌اند مکتب جهادی اسلام ناب و محتوای فاخر و غنی دینی باید مانند اکسیژن در جامعه جریان داشته باشد.

وی در ادامه افزود: بودجه فرهنگی کشور نباید به گونه ای باشد که سیاسی کاری ها و گروه‌بندی‌های مرسوم در آن شکل گیرد و فرهنگ که متعلق به همه آحاد مردم است باید مورد رسیدگی، دقت و حفاظت قرار گیرد.

قطعاً مشکلات فرهنگی در اغتشاشات اخیر نقش داشت

حجت الاسلام والمسلمین رضوی با اشاره به اینکه قطعاً یکی از معضلاتی که در اغتشاشات اخیر پیش آمد و افراد جاهل غافلانه در تور دشمن قرار گرفتند عدم جهاد تبیین در امور فرهنگ و دانش دین بود، گفت: مسئولین متولی در امر فرهنگ باید بیش از پیش به امور فرهنگی بپردازند و فرهنگ به شدت نیاز به حمایت دولت و مجلس اسلامی دارد که باید اهتمام بیشتری به این امر شود.

استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به اینکه در سال های گذشته رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند که باید از مؤسسات فرهنگی مالیات گرفته نشود، اظهار داشت: حذف مالیات از مؤسسات فرهنگی در واقع نوعی پشتیبانی از فعالیتهای فرهنگی است که باید به آن عمل شود و کاهش بودجه فرهنگی، فساد در سایر مختصات و ابعاد اجتماعی را فراهم می کند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در پایان با اشاره به اینکه دولت قطعاً باید نسبت به بودجه و پشتیبانی از حرکت های فرهنگی سخاوتمندانه برخورد کند، تصریح کرد: اگر بخواهیم فرهنگ دین‌مداری، فرهنگ تبیین مکتب جهادی حاج قاسم و نیز مسئله نشاط معنوی جوانان و نوجوانان رواج پیدا کند، باید به مسئله فرهنگ توجه بیشتری شود.

ارسال نظرات