۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۷۳۰۵۹۴
نماینده ولی فقیه در لرستان:

وضعیت حوزه های علمیه لرستان رو به پیشرفت است

وضعیت حوزه های علمیه لرستان رو به پیشرفت است
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: حوزه علمیه لرستان در حال پیشرفت بوده و برنامه های پیش روی حوزه علمیه خواهران و برادران استان به خوبی پیش می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، ظهر امروز در دیدار با طلاب شهرستان ازنا، الیگودرز و دورود مقیم قم در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) قم گفت: فرهنگ، امنیت و اقتصاد سه مسئله مهم برای هر جامعه ای است و برای تحقق آن باید تلاش کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه آمریکا به عنوان دشمن ایران برای ضربه به فرهنگ، امنیت و اقتصاد جمهوری اسلامی ایران، برنامه داشته و هر دولتی که سرکار بیاید، مطابق با همین سیاست عمل می کند، افزود: آمریکا در جنگ ارزی، ورود مستقیم داشته و با ایجاد اختلال در مبادلات ارزی ما با کشورهای همسایه، در این جنگ ارزی دمیده است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی با منابع خدادادی از ظرفیت های بالایی برخوردار است، عنوان کرد: ایران اسلامی یک درصد جمعیت دنیا را داراست و فقط ظرفیت منابع استان لرستان در بحث سنگ های تزئینی، به اندازه سه درصد دنیا است و باید از این ظرفیت ها استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه وضعیت مدارس علمیه استان لرستان  رو به پیشرفت است، یادآور شد: سطح سه مهدویت برای حوزه علمیه برادران و سطح چهار تفسیر برای حوزه علمیه خواهران راه اندازی شده و سایر برنامه ها نیز در حال انجام است.

وی تأکید کرد: برای حرکت در ادامه راه و به سمت پیشرفت نیازمند همکاری و همراهی فضلای حوزه نیز بوده و از ظرفیت نخبگان نیز باید استفاده شود.

وحدت بین فضلا و طلاب تقویت شود

حجت الاسلام حسینی، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان لرستانف در ادامه این دیدار اشار به برگزاری انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: حضور طلاب و فضلا در این انتخابات قابل تقدیر است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان لرستان با اشاره به اهمیت و نقش طلاب و روحانیت در جامعه افزود: طلاب و فضلا برای موفقیت در انجام رسالتی که بر دوش دارند باید حامی یکدیگر باشند.

وی با تأکید بر حفظ و تقویت وحدت بین طلاب و فضلا خاطرنشان کرد: همگی باید با همراهی و تعامل، به بزرگان کمک کنیم.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اعلم حمیات نماینده ولی فقیه درلرستان از طلاب بیان کرد: این مسئله  پیگیری خواهد شد./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات