۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۷۳۰۵۹۹
دبیر جامعه روحانیت مبارز تهران:

اغتشاشات اخیر با هدف مقابله با اقتدار ایران اسلامی طراحی شد

اغتشاشات اخیر با هدف مقابله با اقتدار ایران اسلامی طراحی شد
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تاکید بر اینکه اغتشاشات ماه‌های اخیر با هدف مقابله با اقتدار ایران اسلامی طراحی شد، بر لزوم هوشیاری نسبت به نقشه های دشمنان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی دبیر جامعه روحانیت مبارز تهران در دهمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علمای تهران، سمنان و البرز که در مرکز آموزشی و فرهنگی آدینه برگزار شد، با گرامیداشت نام و خاطره آیات یزدی و مشکینی گفت: این اجلاسیه در موقعیتی حساس در حال برگزاری است زیرا شرایط کشور ویژه و حساس است و اتفاقاتی که در کشور افتاده کم سابقه است.

وی با اشاره به اتفاقاتی که در چند ماه گذشته رخ داده، اظهار داشت: نوع بازیگران، نوع شعارها و رفتار همراهان و همدلان و همبستگی دشمنان و معارضین، تفاوت های جدی پیدا کرده است؛ در کمیسیون های جامعه مدرسین بیش از 100 موضوع تذکر و ارائه شد که کار ارزشمندی است اما سؤال دارم اگر این نشست در شهریور ماه برگزار شده بود آیا همین سؤالات مطرح نمی شد؟

وزیر اسبق دادگستری با اشاره به اهمیت توجه به تغییر شرایط اظهار داشت: اغتشاشات، حرکت های هنجارشکنانه و نقش گسترده دشمنان ضرورت بیان و تبیین را افزایش می دهد؛ با بیانات و توضیحات کلی نمی شود راه حل پیدا کرد زیرا حوادث از جزئیات فراوانی برخوردار است و اکنون در خصوص این حوادث بیش از 500 مقاله نوشته شده است اما باید به خوبی علل این حوادث تبیین شود.

وی با بیان اینکه باید عوامل و علل را بشناسیم تا تلاش تبیینی ما مؤثر واقع شود، تصریح کرد: متأسفانه وقتی حوادث اینچنینی اتفاق می افتد با تلاش فراوان به آن می پردازیم اما پس از مدتی فراموش می کنیم و مثل سابق عمل می کنیم.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی تصریح کرد: لفظ تهاجم فرهنگی توسط یک پژوهشگر فرانسوی در دهه اول انقلاب ابداع شده است در زمانی که او گفته بود از سمت جمهوری اسلامی شاهد یک تهاجم فرهنگی هستیم؛ انقلاب اسلامی دنیا را تکان داد و فرهنگ و ذهنیت ها را به هم زد.

وی با اشاره به نشاط جامعه عنوان داشت: مردم سالاری یک نقطه قوت ما است زیرا میانگین مشارکت در ایران اسلامی بالا است و همین قدرت سیاسی ما است که سبب شده دشمن علیه ما فعالیت های گسترده رقم بزند؛ علی رغم برخوردهای تحریمی فلج کننده قدرت مقاومت و تاب آوری اقتصادی ایران در مقابل غرب نقطه قوت ما شده است.

دبیر جامعه روحانیت مبارز با اشاره به تحت فشار بودن روسیه در شرایط تحریمی تأکید کرد: یک سال است روسیه شرایط تحریمی مشابه ما را طی می کند اما در مورادی شرایطشان نگران کننده است؛ حوزه نفوذ ایران چیز کمی نیست که جمهوری اسلامی توانسته است در منطقه موازنه را به نفع مردم فلسطین تغییر دهد.

وی با اشاره به اینکه دشمن در پی قدرت جمهوری اسلامی دست به حمله و هجمه علیه نظام زد، اظهار داشت: دشمن به خاطر اینکه از قوت ما می ترسد و نگران است که روزی قدرت ما قابل برگشت نباشد؛ جایی که دشمن از آن نقطه به ما حمله می کند نقطه ضعف ما است  و عملیات های دشمن در نقطه آسیب شکل می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در پایان خاطرنشان کرد: باید تأمل بیشتر کنیم و طبق توصیه رهبر معظم انقلاب ساختار فرهنگ را بازسازی انقلابی کنیم؛ باید حساسیت های خود را حفظ کنیم و از کنار این اتفاقات ساده نگذریم؛ این آرامش حاصل شده از عنایت خداوند، هوشیاری مردم و وجود رهبر معظم انقلاب است اما نباید ما را غافل کند.

ارسال نظرات