۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۷۳۰۶۰۳
حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

انس با علم و تبلیغ از خصوصیات آیت‌الله علوی گرگانی بود

انس با علم و تبلیغ از خصوصیات آیت‌الله علوی گرگانی بود
استاد حوزه علمیه گفت: حضرت آیت الله علوی گرگانی باوجود کرسی تدریس اما در زمان تبلیغ به مراکز تبلیغی هجرت و با نشر علم زکات آن را پرداخت کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد، در اولین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله علوی گرگانی که امشب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم برگزار شد، گفت: یکسال از ارتحال دانشمند فرهیخته حضرت آیت الله علوی گرگانی سپری شد و واقعاً این عمر به سرعت سپری می شود.

وی افزود: قرآن می فرماید لذت دنیا اندک است و پرونده امروز بسته شد و فرداها نیز سپری می گردد و روزی چشم باز می کنیم که در قبر هستیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه عمر سرمایه انسان است، ابراز کرد: چقدر از عمر این دنیا باقی است را نمی دانیم اما علم و قرآن هر دو بیان دارند که این عمر روزگار بالاخره به پایان می آید لذا باید در این دنیا به گونه ای خرید و استفاده کرد که پشیمانی به دنبال خود نیاورد.

وی با اشاره به آیاتی از سوره مومنون اظهار کرد: انسان ها وقتی به مرز آخرت می رسند چشم هایشان باز و پرده ها کنار می رود آنگاه از خداوند در خواست بازگشت می کنند اما پاسخ اتمام تاریخ مصرف استفاده از دنیا را خواهند شنید از این رو باید برای این عمر برنامه ریزی کرد و از این چندماه رجب، شعبان و رمضان نهایت بهره در راه رضای الهی را برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد با تاکید بر اینکه صفت بخل ناپسند می باشد، خاطرنشان کرد: اگرچه صفت بخل از صفات ناپسند می باشد اما بخل نسبت به عمر پسندیده است چرا که باید از این عمر استفاده کرد و توشه راه آخرت را بدست آورد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه جوانان قدر این دوران را بدانند، یادآور شد: اگر انسان از عمر به درستی استفاده نکرده باشد در آخر خط پشیمان می شود، جوانان قدر این دوران بانشاط را بدانید و در راه خدا به کار ببندید.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به شخصیت حضرت آیت الله علوی گرگانی ابراز کرد: آیت الله علوی گرگانی بیان رسا و شیوایی در تدریس سطوح داشت و خودشان نیز اساتید خوبی را تلمذ کرده بودند.

وی افزود: حضرت آیت الله علوی گرگانی باوجود کرسی تدریس اما در زمان تبلیغ به مراکز تبلیغی هجرت می کردند و با نشر علم زکات آن را پرداخت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد ادامه داد: اخلاق و تواضع این مرجع نیز زبانزد و بیت ایشان به روی محبان اهل بیت علیهم السلام همیشه باز بود.

ارسال نظرات