۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۷۳۰۷۷۷
حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی در گفت‌وگو با رسا:

برخی تحت لوای استقلال حوزه تکمیل کننده پازل جدایی دین از سیاست هستند

برخی تحت لوای استقلال حوزه تکمیل کننده پازل جدایی دین از سیاست هستند
استاد حوزه علمیه گفت: عده ای تحت لوای استقلال حوزه تکمیل کننده پازل جدایی دین از سیاست هستند؛ این افراد یا سیاست نمی دانند و یا دین را درست نفهمیده اند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی اردهالی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با اشاره به خطرات متحجرین و سیاست بازان که درپی تئوریزه کردن سکولاریسم در حوزه های علمیه هستند، گفت: بزرگترین منت الهی بر بندگان بعثت حضرت رسول اکرم (ص) می باشد و یکی از بزرگترین کارهای آقای رسولان ایجاد حاکمیت و حکومت اسلامی است و این واضح هست که هدف تمام انبیاء همین بوده و انبیاء موظف به تربیت فردی نبودند.

وی افزود: تمام پیامبران در صدد ایجاد حاکمیت الهی بودند و عده ای که دین خدا را منافی با منافع خود می دانستند همیشه با تفکر حاکمیت الهی مبارزه می کردند و بیش از هزار و چهارصد سال در طول تاریخ مبازره حق و باطل بوده است.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به دو طیف متحجر و سکولار در حوزه ابراز کرد: فریاد امام راحل از این دوطیف متحجر و سکولار در حوزه های علمیه بلند بود و متحجرین کسانی بودند که قائل به سکوت و سر در لاک کردن و عدم توجه نسبت به مسائل سیاسی بودند. طیف سکولار حوزه نیز همگرایی با سکولارهای غیرحوزی برقرار کرده بودند و اعتقاد به جدایی دین از سیاست دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی اذعان کرد: متحجرین معتقدند قبل از حکومت حضرت ولی عصر هیچ حکومت دینی نباید شکل بگیرد و طیف دوم معتقدند نباید دین و سیاست مخلوط یکدیگر شوند و حوزه نباید در سیاست و حکومت وارد شود.

وی با بیان اینکه اگرچه پس از انقلاب نقش متحجرین کمرنگ شد اما ریشه هایشان خشکانده نشد، اظهار داشت: متاسفانه در حوزه دیدگاه تحجری و سکولاری وجود داشته و در سال های اخیر تحرکاتی از خود نشان می دهند و اهداف دشمنان و پادوهای داخلی دشمنان را دنبال می کنند و می گویند نباید حکومت دینی باشد و از این غافل هستند که این خط از بیرون هدایت می شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه عده ای تحت لوای استقلال حوزه تکمیل کننده پازل جدایی دین از سیاست هستند، تصریح کرد: استقلال حوزه از نظام اسلامی و جدایی حوزه از سیاست چه معنایی دارد؟ کسانی که چنین سخنی را بر زبان می آورند یا سیاست نمی دانند و یا دین را درست نفهمیده اند.

وی ادامه داد: مگر پیامبر رفتار سیاسی نداشت، مگر برپایی نماز جمعه سیاسی نیست که پیامبر برپا کردند، همه دنیا نظم و نظامی دارد مگر می توانیم همراه کارهای سیاسی و اجتماعی نباشیم، متاسفانه این سخنان بازی در زمین دشمن و موجب تضعیف شیعه است و اگر فکر می کنند این رفتار و سخنان به تقویت حوزه می انجامد، فکر کاملاً غلطی است.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی با یادآوری اینکه کسانی در حوزه فریاد استقلال را سر می دهند که وابستگی به آمریکا را با صدای بلند فریاد می زنند، خاطرنشان کرد: کسانی فریاد استقلال حوزه را سر می دهند که در مقابل مظلومیت ملت فلسطین سکوت می کنند و کسانی فریاد استقلال سر می دهند که منادی صلح با اروپا و غرب هستند.

وی بیان کرد: برهمه ما لازم است که سیاست بازان امروز که در چرخشی معلوم می خواهند خود را دلسوز ملت قرار دهند و دستشان را به ثروت ها برسانند را بشناسیم و خطر آنها را احساس کنیم، سکوت در مقابل این افکار چه در حوزه و چه در دانشگاه خیانت بزرگی خواهد بود.

ارسال نظرات