۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۷۳۰۸۳۴
رئیس مجمع نمایندگان طلاب:

نظرات و پیشنهادات نمایندگان طلاب را به بزرگان حوزه خواهیم رساند

نظرات و پیشنهادات نمایندگان طلاب را به بزرگان حوزه خواهیم رساند
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر گفت: نظرات، پیشنهادات و انتقادات نمایندگان طلاب و فضلا را برای مسئولان حوزوی ارسال کرده و پیگر تحقق آن هستیم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر رئیس مجمع نمایندگان طلاب در مجمع عمومی نمایندگان طلاب که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: نظرات، پیشنهادات و انتقادات نمایندگان طلاب و فضلا را برای مسئولان حوزوی ارسال نموده و پیگر تحقق آن هستیم و بحمدالله مسئولان حوزوی نیز نسبت به مجمع نمایندگان طلاب، اهتمام مناسبی داشته و پاسخگو هستند.

وی ابراز داشت: نمایندگان فعال بر اساس معیارهایی که وجود دارد، تشویق خواهند شد و تمام فعالیت های نمایندگان، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان ساخت: کمیسیون ها، قلب تپنده مجمع نمایندگان طلاب هستند و اعضای آن می توانند نظرات و پیشنهادات مناسب خود را برای هیئت رئیسه ارسال نمایند تا مورد پیگیری قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر بیان داشت: دیدار با بزرگان حوزه در دستور کار هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب قرار داشته و امروز دیداری با آیت الله العظمی جوادی آملی داشتیم و ایشان نکات بسیار پراهمیتی را بیان نمودند.

وی اظهار داشت: بانک جمع آوری ایده ها و طرح ها را در مجمع نمایندگان طلاب راه اندازی خواهیم کرد تا بتوانیم نظرات مناسبی را از سوی مجمع برای بزرگان حوزه ارسال نماییم.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب در پایان ابراز داشت: وظیفه ما هجرت به سوی مردم است و ایام نیمه شعبان، فرصت مناسبی برای حضور در میان مردم است.

نظرات و پیشنهادات نمایندگان طلاب را به بزرگان حوزه خواهیم رساند

حجت الاسلام بهروز حسین پور، نماینده طلاب و فضلای اندیمشک به عنوان ناطق اول پیش از دستور نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و گفت: یکی از رسالت های اصلی حوزه های علمیه در زمان کنونی، اهتمام به امر تبلیغ دین است و جزو رسالت های ذاتی حوزه است که باید به آن اهتمام داشت.

وی اظهار داشت: از جمله محدوده های تبلیغی، حوزه بین الملل بوده و با توجه به گسترش تفکر ولایی و توسعه شیعه در دنیا که در پرتو گسترش جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است، نیاز به تبلیغ هدفمند در حوزه بین الملل بیشتر احساس می شود.

نماینده طلاب اندیمشک ابراز داشت: گاهی عمق و امتداد تأثیرگذاری نظام در دنیا را به خوبی درک نمی کنیم؛ اما امر گسترش تشیع پس از انقلاب اسلامی ایران، بسیار ریشه دار و عمیق و گسترده است.

حجت الاسلام حسین پور خاطرنشان ساخت: در یکی از سفرهای تبلیغی به کشور هند، یکی از عالمان هندوستانی به بنده می گفت: شما ایرانی ها با انقلابی که انجام دادید، شیعه را در هند احیا کردید و دوباره به ما جان دادید.

وی با اشاره به برخی دشمنی ها نسبت به اسلام، بیان داشت: امروز عمق دشمنی دشمنان با جمهوری اسلامی ایران بسیار زیاد است و مسئله آنان، نشر تفکر شیعه است و با آن مقابله می کنند.

نماینده طلاب اندیمشک اظهار داشت: امروز تبلیغ بین الملل دیگر به شکل سابق نیست و باید مراکز اسلامی در اروپا و در کشورهای دیگر به شکل بومی سازی دربیاید و باید در هر کشوری، طلبه هایی را تربیت کنیم و اصل کار برای انجمن های بومی آنجا باشد.

نظرات و پیشنهادات نمایندگان طلاب را به بزرگان حوزه خواهیم رساند

همچنین حجت الاسلام ولی الله عیسی زاده، نماینده طلاب آمل نیز به عنوان ناطق دوم پیش از دستور به ایراد سخن پرداخت و گفت: استان علوی مازندران نخستین منطقه از مناطق شمالی ایران آن روز بود که حکومت شیعی علویان در این استان و استان های مجاور فعلی در ۱۴ آذر ۱۲۵۰ قمری تشکیل شد.

وی اظهار داشت: این استان دارای ۲۲ شهرستان بوده و ۳۶۰۰ روستا و حدودا سه و نیم میلیون نفر جمعیت دارد.

نماینده طلاب آمل ابراز داشت: طلاب مازندرانی در قم قریب به ۷ هزار نفر بوده و همین تعداد در این استان مشغول به تحصیل می باشند.

حجت الاسلام عیسی زاده خاطرنشان ساخت: مازندران دارای ۲۴ مدرسه علمیه بوده و یک هزار طلبه قاضی در مازندران مشغول به فعالیت می باشند و قریب به ۴۰۰ طلبه از آمل در قم مشغول به تحصیل می باشند.

وی بیان داشت: رهبر انقلاب در خرداد ۱۳۷۷ سفر مستقلی به شهرستان آمل داشته اند و سه مدرسه علمیه در این شهرستان وجود دارد.

نماینده طلاب آمل اظهار داشت: ضرورت تبلیغ چهره به چهره در ایام نیمه شعبان از ضروریاتی است که باید برای آن برنامه داشت و حضور فعال داشته باشیم.

حجت الاسلام عیسی زاده ابراز داشت: بررسی اساسنامه مجمع نمایندگان طلاب، تقویت کمیسیون های ۱۴ گانه مجمع نمایندگان طلاب، بررسی مجدد بیمه پایه طلاب، تحول در امتحان شفاهی حوزه، تشویق طلاب به مباحث پژوهشی مخصوصا پایان نامه نویسی و ... از مباحثی است که هیأت رئیسه محترم می تواند ورود مناسبی در آن داشته باشد.

نظرات و پیشنهادات نمایندگان طلاب را به بزرگان حوزه خواهیم رساند

در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین موسوی، نائب رئیس اول مجمع نمایندگان طلاب هم به ارائه توضیحاتی پیرامون کمیسیون های مجمع نمایندگان پرداخت.

گفتنی است در این جلسه، حجج اسلام والمسلمین حسینی، آهنگران، قربانی، شعبانی و سجادمنش به عنوان «اعضای واحد نظارت و تهذیب مجمع نمایندگان طلاب» انتخاب شدند.

یادآور می شود، اعضای این واحد با پیشنهاد هیأت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و رأی نمایندگان طلاب انتخاب می شوند.

همچنین با رأی نمایندگان طلاب، حجت الاسلام نظرپور به عنوان نماینده مجمع نمایندگان طلاب در شهرک مهدیه و حجت الاسلام سید احمد اسلامی خواه به عنوان نماینده مجمع در مرکز خدمات حوزه انتخاب شدند.

ارسال نظرات