۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۷۲۳۹۶۷
در جلسه طلاب رزن و درگزین همدان مطرح شد؛

از لزوم توجه به دانش آموزان تا فراهم شدن زمینه حضور مبلغان

از لزوم توجه به دانش آموزان تا فراهم شدن زمینه حضور مبلغان
جلسه طلاب و فضلای رزن و درگزین همدان برگزار و ضمن تأکید بر لزوم توجه به دانش آموزان، زمینه های حضور مبلغان در این مناطق بررسی شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام منصوری در جلسه طلاب و فضلای رزن و درگزین که در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از سوالاتی که امروز ذهن ها را درگیر کرده است، این پرسش است که آینده چه خواهد شد؟ آیا حکومت در اختیار استکبار و ظالمان قرار خواهد گرفت یا در اختیار مستضعفان قرار می گیرد که خداوند متعال در قرآن کریم به این سوال پاسخ داده و فرموده است: « وَ لَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ / و ما بعد از تورات در زبور (داود) نوشتیم که البته بندگان نیکوکار من ملک زمین را وارث و متصرف خواهند شد».

وی ابراز داشت: در روایتی از امام باقر(ع) ذیل این آیه است که فرمودند: عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ، اصحاب مهدی(عج) در آخرالزمان هستند.

امام جمعه رزن با اشاره به اینکه خداوند متعال فرموده است دین اسلام، جهانی خواهد شد، خاطرنشان ساخت: در آیه ۳۳ سوره توبه آمده است: «هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَیٰ وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ / اوست خدایی که رسول خود را به هدایت و دین حق فرستاد تا آن را بر همه ادیان عالم تسلط و برتری دهد هر چند مشرکان ناراضی و مخالف باشند».

حجت الاسلام منصوری بیان داشت: حکومت وسیله ای است برای تربیت الهی مردم توسط انبیاء و ائمه معصومین (ع) تا اهداف الهی پیاده سازی شود و زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) گردد.

وی اظهار داشت: هدف از حکومت اسلامی، تأمین معیشت و مباحث اقتصادی مردم نیست؛ بلکه زمینه سازی ظهور حضرت حجت (عج) است؛ البته یکی از کارهای حکومت، تقویت مسائل معیشتی است که مسئولان باید برای تحقق آن تلاش کنند.

در جلسه طلاب رزن و درگزین بیان شد: دانش آموزان را دریابیم/ بستر برای حضور مبلّغان فراهم است

امام جمعه رزن به مسئله اهانت به عمامه ها اشاره کرد و ابراز داشت: جلودار این انقلاب، روحانیت بوده و امروز نیز همگان می دانند که نگهدارنده و پشتیبان این انقلاب، روحانیت هستند و به همین دلیل، به دنبال قداست زدایی بوده و دست به این اقدامات می زنند.

حجت الاسلام منصوری با تأکید بر اینکه روحانیت در موضوعات گوناگون مسئول است، خاطرنشان ساخت: یکی از روش های ایفای نقش در اتفاقات کنونی، مسئله جهاد تبیین است که رهبر معظم انقلاب بیان کرده اند و ما در این عرصه، وظیفه داریم.

وی تصریح کرد: امروز حضور در مدارس آموزش و پرورش و در جمع دانش آموزان، از ضروریاتی است که طلاب و فضلا باید به آن اهتمام داشته باشند.

امام جمعه رزن بیان داشت: دانش آموزان در دو سال کرونایی، گرفتار بلایی به نام فضای مجازی بوده اند و باید برای آنان برنامه داشته باشیم تا بتوانیم از آسیب های فرهنگی و اعتقادی موجود برهانیم.

حجت الاسلام منصوری اظهار داشت: امروز روستاهایی در سطح شهرستان داریم که دارای خانه عالم بوده؛ اما روحانی ندارند و مردم درخواست روحانی دارند و نیازمند حضور طلاب و فضلا در منطقه هستیم.

حجت الاسلام ربیعی، امام جمعه درگزین نیز در این جلسه اظهار داشت: امامت جمعه از کارهای بسیار سختی است که بر روی دوش امامان جمعه است و رهبر انقلاب نیز از امامان جمعه انتظار دارند.

وی ابراز داشت: از مشکلات امروز مردم، مسائل معیشتی و اقتصادی است که البته دولت جدید در حال تلاش است؛ اما مشکلات همچنان وجود دارد.

امام جمعه درگزین خاطرنشان ساخت: یکی از فعالیت های صورت گرفته در سطح شهرستان، تعمیر خانه های عالم است تا بستر فعالیت های تبلیغی برای روحانیون محترم فراهم گردد.

حجت الاسلام ربیعی تصریح کرد: ایجاد زمین چمن مصنوعی برای دانش آموزان، احداث مدرسه، احیاء و حفر قنات، بهسازی مدارس و ... از جمله فعالیت هایی است که در سطح شهرستان در حال انجام است.

وی بیان داشت: درگزین جدیدا به شهرستان تبدیل شده و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز نیکوکاری و ... در این شهرستان در حال تأسیس است و ادارات مورد نیاز به تدریج کامل تر خواهند شد.

در جلسه طلاب رزن و درگزین بیان شد: دانش آموزان را دریابیم/ بستر برای حضور مبلّغان فراهم است

امام جمعه درگزین به وضعیت مدارس علمیه این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر، ۴۹ طلبه خواهر و ۱۶ طلبه برادر در مدارس علمیه شهرستان در حال تحصیل علوم دینی هستند.

حجت الاسلام ربیعی ابراز داشت: شهرستان درگزین قریب به ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد که قریب به ۱۳ هزار نفر آنان در خود شهرستان ساکن بوده و مابقی مردم در روستاها حضور دارند و استقبال مناسبی هم از نمازجمعه شهرستان صورت می گیرد.

وی خاطرنشان ساخت: شهرک گلخانه ای از مواردی است تحول مناسبی را در شهرستان درگزین ایجاد نموده و در حال رشد و تقویت است.

امام جمعه درگزین تصریح کرد: پنج مسجد نیز در شهرستان در دست ساخت، تعمیر و بازسازی است.

 

حجت الاسلام میرزایی، امام جمعه سادات‌شهر نیز دیگر سخنران این جلسه بود و بیان داشت: از نهادهای مختلف فرهنگی کشور باید تقدیر و تشکر کرد؛ چراکه دشمن از جهات گوناگون برای واردکردن ضربه به انقلاب و نظام با جنگ ترکیبی وارد میدان شد؛ اما موفق نبوده است و تیرشان به سنگ خورده است.

وی اظهار داشت: اگر نهادهای فرهنگی در کشور موفق نبودند، ما شاهد این فضای سالم در کشور نبودیم؛ البته جمعیت کمی از فریب خوردگان در اغتشاشات اخیر وارد میدان شدند؛ اما نسبت به جمعیت بیش از ۸۰ میلیونی کشور، عددی به حساب نمی آید؛ ولی باید برای همین تعداد هم برنامه داشت.

امام جمعه سادات‌شهر دمق ابراز داشت: در این جنگ ترکیبی که رهبر معظم انقلاب بیان کردند، باید ابعاد مذهبی آن نیز مورد توجه قرار بگیرد؛ امروز فِرَق نوظهور و مُتظاهر به دین و تدینی وجود دارند که وارد این جنگ شده اند و مشغول پیاده سازی برنامه های خود هستند.

در جلسه طلاب رزن و درگزین بیان شد: دانش آموزان را دریابیم/ بستر برای حضور مبلّغان فراهم است

حجت الاسلام میرزایی خاطرنشان ساخت: امروز آسیب های اجتماعی در منطقه وجود دارد که باید برای آن برنامه داشت تا کاهش یابد.

وی بیان داشت: ما نیازمند حضور طلاب و فضلا در منطقه هستیم تا بتوانیم دست به دست هم داده و برای آسیب ها و مشکلات موجود، فکری بیندیشیم و برنامه ای داشته باشیم.

امام جمعه سادات‌شهر دمق اظهار داشت: محرم امسال از تمام مساجد رزن، درگزین و دمق درخواست روحانی داشتیم؛ اما برخی از مساجد، بدون روحانی ماندند.

حجت الاسلام میرزایی در پایان ابراز داشت: ائمه جمعه منطقه به عنوان دیده بان مشکلات فرهنگی و اعتقادی، شاهد مشکلات هستند و نیازمند حضور فضلا هستیم و همه ما در این زمینه مسئولیم.

 

حجت الاسلام خلجی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی درگزین نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت ها پرداخت.

در جلسه طلاب رزن و درگزین بیان شد: دانش آموزان را دریابیم/ بستر برای حضور مبلّغان فراهم است

همچنین حجت الاسلام بیرامی، نماینده طلاب و فضلای رزن و درگزین نیز در ابتدای این جلسه خیرمقدم گفت.

ارسال نظرات