۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۷۲۳۴۹۸
مدیر حوزه‌های علمیه:

خروجی حوزه‌ باید هدفمند باشد/طلاب برای خدمت به مردم در دیار خود باقی بمانند

خروجی حوزه‌ باید هدفمند باشد/طلاب برای خدمت به مردم در دیار خود باقی بمانند
آیت الله اعرافی با بیان اینکه حوزه‌ پایگاه بزرگ تولید علم و دانش است، گفت: ما باید در صیانت از حوزه به عنوان کانون اصلی تربیت و تولید فکر به رسالت خود عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، آیت الله علیرضا اعرافی، پیش از ظهر امروز در نشست با ائمه جمعه، نمایندگان مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجمع طلاب و فضلای لرستانی مقیم قم و حوزویان استان که در دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه لرستان برگزار شد، گفت: حوزه علمیه مادر و تئوری پرداز انقلاب و ضامن سعادت امت اسلام و انقلاب است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه از خصوصیات بارز حوزه‌های علمیه، حضور همیشگی در صحنه‌های مختلف دفاع از اهداف اسلام و انقلاب است، افزود: نهاد حوزه و روحانیت، نهادی پیوسته و مستمر از لحاظ فعالیت در طول تاریخ بوده است.

وی با بیان اینکه جریان فقاهت در حوزه، جریانی زنده، پرنشاط، تاریخی، مستمر و پیوسته است، گفت: به هم پیوستگی و عمق تاریخی حوزه، هویت اصلی این نهاد دینی، فرهنگی و اجتماعی است.

حوزه علمیه در عرصه های مختلف پاسخگوی نیازهای بشر بوده است

آیت الله اعرافی بیان کرد: تاریخ حوزه‌های علمیه، فراز و فرودهای بسیار دیده و کانون و محور اصلی سختی‌ها و دشواری‌ها بوده و در طول تاریخ، نیازهای بشر را در عرصه‌های مختلف پاسخ داده است.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه پاسخ بشر را در تفسیر، منطق، فقه و اصول، ریاضیات و نجوم به خوبی پاسخ داده است، افزود: تاریخ، علم، فرهنگ، دانش و تمدن ما ریشه در نهاد علمی حوزه‌های علمیه دارد.

حوزه علمیه کانون تولید فکر است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه حوزه‌های علمیه از لحاظ سیاسی و اجتماعی بسیار اثرگذار بوده و هستند، یادآور شد: حوزه‌های علمیه پایگاه بزرگ تولید علم و دانش بوده‌اند و در دوره‌های گوناگون فعالیت‌های حوزه از لحاظ فقهی و علمی اعجاب برانگیز بوده است.

وی حوزویان را پناهگاه، ملجأ و امین مردم خواند و گفت: رسالت همه حوزویان در صیانت از اهداف اسلام و انقلاب یکسان است و ما باید در صیانت از حوزه به عنوان کانون اصلی تربیت و تولید فکر به رسالت خود عمل کنیم.

آیت الله اعرافی حوزه تأکید کرد: باید برای تربیت نیروی مؤمن، مهذب و بصیر تلاش کند، باید دستمان از لحاظ نیروی مومن و بصیر پر باشد و حوزه‌های علمیه باید تمام همت خود را در راستای تربیت نیروهای در تراز انقلاب بکار گیرند.

وی بیان کرد: خروجی حوزه‌های علمیه باید هدفمند باشد و نخبگان حوزوی حفظ شوند و برای خدمت به مردم در دیار خود باقی بمانند.

مدیر حوزه های علمیه کشور تأکد کرد: نخبگان حوزه باید با همت مسؤولان حوزوی به قله‌های اجتهاد و مرجعیت برسند./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات