۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۷۳۰۹۰۴
حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی عنوان کرد؛

استقبال مرکز خدمات حوزه از نگاه نقادانه و منصفانه نمایندگان طلاب

استقبال مرکز خدمات حوزه از نگاه نقادانه و منصفانه نمایندگان طلاب
رئیس مرکز خدمات حوزه با اشاره به جایگاه مجمع نمایندگان حوزه، گفت: از نگاه نقادانه و منصفانه نمایندگان طلاب استقبال می کنیم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست صمیمی هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب با حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی، رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین میرمحمدی در این نشست صمیمی گفت: مجمع نمایندگان طلاب از جایگاه با ارزشی برخوردار است که یکی از آن موارد، مواضع سیاسی مجمع است.

وی اظهار داشت: مجمع نمایندگان طلاب از مجموعه های انقلابی حوزه است که می تواند در تبیین مواضع رهبر معظم انقلاب و حمایت از مواضع ایشان نقش تأثیرگذاری داشته باشد.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه ابراز داشت: نمایندگان طلاب از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و می توانند در مواضع بین‌المللی و اجرای الگوی اسلامی-ایرانی ورود مناسبی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی خاطرنشان ساخت: رهبر معظم انقلاب حتما انتظاراتی را از حوزه های علمیه دارند؛ لذا پیشنهاد می شود نامه ای خدمت ایشان ارسال شده و انتظارات معظم له از حوزه دریافت گردد.

وی با اشاره به ضرورت ارتباط حوزه با تشکل های دانشجویی، بیان داشت: بهترین مجموعه ای که می‌تواند در زمینه ارتباط با تشکل های دانشجویی ورود جدی داشته باشد، مجمع نمایندگان طلاب است.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان این مطلب که مجمع نمایندگان طلاب، مجموعه ای آزاد در حوزه است، اظهار داشت: این مجمع می تواند مسائل گوناگون حوزه را رصد نموده و با نگاهی نقادانه و منصفانه، اشکالات را بیان نماید و مرکز خدمات حوزه نیز از این نگاه برای خود استقبال می نماید.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی ابراز داشت: بازنگری سیاست ها و راهبردهای حوزه از دیگر ضروریاتی است که مجمع نمایندگان طلاب می تواند در آن ورود داشته باشد.

وی با بیان این مطلب که جایگاه مجمع نمایندگان طلاب، جایگاه مطالبه گری و نظریه پردازی است، خاطرنشان ساخت: باید به نمایندگان جوان مجمع، فرصت داد تا وارد میدان شوند و این مجمع باید با رویکرد حل مسئله، خروجی محور باشد.

رئیس مرکز خدمات حوزه در پایان گفت: در بحث تبادل اطلاعات با مجمع نمایندگان طلاب هیچ مشکلی نداشته و برای همکاری های بیشتر اعلام آمادگی می کنیم.

از نگاه نقادانه و منصفانه نمایندگان طلاب استقبال می کنیم

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نیز اظهار داشت: این مجمع آخرین یادگار امام راحل (ره) بوده و رهبر معظم انقلاب نیز بر ماندن و استمرار آن تأکید دارند و در دیداری که نمایندگان طلاب با ایشان داشتند، تعبیرات فاخر و بی بدیلی را نسبت به این مجمع بیان نمودند.

وی با بیان این مطلب که بحمدالله مجمع نمایندگان طلاب از پتانسیل خوبی برخوردار است، ابراز داشت: نمایندگان طلابی که در این مجمع حضور دارند، تحصیل‌کرده حوزه و دانشگاه بوده و تعداد زیادی از آنان، از اساتید سطوح عالی حوزه هستند و در کنار مسئولیت پذیری، شایستگی خوبی نیز دارند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب ادامه داد: نمایندگان طلاب، منابع انسانی نظام هستند و طرح و ایده های مناسبی دارند که باید اهتمام بیشتری نسبت به آنان صورت بپذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با تأکید بر اینکه تفاهم نامه میان مرکز خدمات حوزه و مجمع نمایندگان طلاب باید بروز شود، خاطرنشان ساخت: نیازمند ایجاد کارگروهی میان مرکز خدمات و مجمع نمایندگان هستیم تا بتوانیم با همدلی و هم افزایی بیشتر، کارها را به پیش ببریم.

وی وجود اطلاعات کامل از طلاب را برای پیشبرد اهداف مجمع ضروری دانست و بیان داشت: نیازمند دریافت بانک اطلاعات کامل و جامع از طلاب سراسر کشور از سوی مرکز خدمات حوزه هستیم تا بتوانیم در مباحث فرهنگی، خدماتی و معیشتی، همراهی بیشتری با طلاب داشته باشیم.

از نگاه نقادانه و منصفانه نمایندگان طلاب استقبال می کنیم

همچنین در این نشست ، حجج اسلام والمسلمین موسوی، سعیدی و گرمابی از اعضای هیأت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب نیز به ارائه برخی نقطه نظرات و پیشنهادات پرداختند.

ارسال نظرات