۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۷۳۰۸۸۶

نشست مشترک رئیس مرکز خدمات حوزه با مدیران نهادهای حوزوی کاشان

نشست مشترک رئیس مرکز خدمات حوزه با مدیران نهادهای حوزوی کاشان
نشست مشترک رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و مدیران نهادهای حوزوی کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با مدیران نهادهای حوزوی کاشان دیدار و گفت‌وگو کرد.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین میرمحمدی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد سراسر نور یگانه منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان(عج) به تشریح خدمات مرکز پرداخت.

رئیس مرکز خدمات حوزه در این دیدار با اشاره به طرح هدفمندی خدمات، اظهار داشت: اجرای طرح هدفمندی باعث شناسایی طلاب فعال، به روز شدن سامانه های حوزوی و فعال تر شدن طلاب در جهت رسالت های حوزوی منجر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی افزود: یکی از موارد امر به معروف، بیان اشکالات است، مدیران حوزه و طلاب اگر اشکالی در اوضاع کار مراکز به خصوص مرکز خدمات حوزه های علمیه می‌بینند باید متذکر شوند و این تذکرات مصداق امر به معروف است.

وی ضرورت تشکیل عاجلانه شورای مدیران نهادهای حوزوی کاشان را به منظور هماهنگی بین نهادی و پرهیز از موازی کاری در جهت تسهیل و اقدام به موقع در خصوص رسیدگی به مشکلات طلاب شهر کاشان را تاکید کرد.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه یکی دیگر از رسالت‌های حوزوی احیای مساجد است گفت: مساجد صرفاً جهت اقامه نماز نیست، مساجد باید پایگاه پیوند مردم و به ویژه جوانان و طلاب باشد. امام جماعت مسجد باید حداقل ۸ ساعت در روز برای مسجد، برای کودکان، نوجوانان، جوانان و بانوان برنامه داشته باشد.

وی افزود: امام جماعت مسجد باید چند دستیار روحانی داشته تا با برنامه ریزی‌های علمی، معنوی و فرهنگی؛ روشنی بخش جامعه باشد. البته در این خصوص مرکز خدمات حمایت های قابل قبولی را از ائمه جماعات فعال خواهد داشت.

لازم به ذکر است، در ابتدای این جلسه مدیران نهادهای حوزوی ضمن تشکر از خدمات ارائه شده به طلاب و روحانیون و بیان مشکلات و دغدغه‌های این قشر فرهیخته، خواستار تسهیل در ارائه خدمات به طلاب حوزه‌های علمیه شدند.

ارسال نظرات